Gå til innhold

Dere med barn med brune øyne;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he... mine har desverre ikke brune øyne, men jeg var som deg, håpet til det siste :-) Nå er yngste snart to og de er så klare blå som det går, så toget har nok godt for vår del... ;-) Så de vikinggenene må ha slått knock out på alt annet ;-)

Hvordan kan du si at barna dine DESSVERRE ikke har det og det utseendemessig? Sykeste jeg hører.

Anonymous poster hash: 37405...bcf

Sinnataggen :-) Det er jo kun fordi mannen min har nydelige brune øyne og jeg selv (i mine øyne) kjedelige blå. Man vil vel ofte alltid ha det man ikke har selv. Selvfølgelig er det satt på spissen. Mine barn har vidunderlige øyne, selvom favorittfargen min på øyne er brun har jeg jo ikke tenkt et sekund på dette med fargen etter at det ble klart at de ble værende blå. Jeg liker også krøller og skulle ønske begge barna hadde det ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he... mine har desverre ikke brune øyne, men jeg var som deg, håpet til det siste :-) Nå er yngste snart to og de er så klare blå som det går, så toget har nok godt for vår del... ;-) Så de vikinggenene må ha slått knock out på alt annet ;-)

Hvordan kan du si at barna dine DESSVERRE ikke har det og det utseendemessig? Sykeste jeg hører.

Sinnataggen :-) Det er jo kun fordi mannen min har nydelige brune øyne og jeg selv (i mine øyne) kjedelige blå. Man vil vel ofte alltid ha det man ikke har selv. Selvfølgelig er det satt på spissen. Mine barn har vidunderlige øyne, selvom favorittfargen min på øyne er brun har jeg jo ikke tenkt et sekund på dette med fargen etter at det ble klart at de ble værende blå. Jeg liker også krøller og skulle ønske begge barna hadde det ;-)

Det høres da ut som om du har tenkt på det, og at du ikke syns øyenfargen til barna dine er fin nok. Tragisk tankegang.

Skrevet

Det høres da ut som om du har tenkt på det, og at du ikke syns øyenfargen til barna dine er fin nok. Tragisk tankegang.

å huffameg og huffameg... :-P

Skrevet

her var jenten min født med svarte øyne, men de ble litt lysere etter hvert og nå har hun nydelig brune øyne=) Men hadde blitt glad uansett hvilken farge det ble=) 

Skrevet

Jeg har en gutt som en blåøyd som meg, han er født for tidlig og øynene hans var faktisk helt svarte da han kom til verden uke 31. De ble gradvis lysere og var knallblå en stund, men nå er de lyse gråblå. (3,5 år)

Lillesøster har brune øyne som sin far (samme far altså), de var blågrønnbrune-grumsete ved fødsel og ble brune i løpet av et par mnd.

Skrevet

Hehehe dere tuller dere som har valgt ut enkelte setninger og kommentert, sant? Dere la ikke merke til smilefjeset?

Jeg har to barn med blå øyne og de har verdens vakreste øyne. Det hadde jo vært artig og minsten hadde fått brune øyne sånn som pappaen sin, men det betyr da ikke at jeg blir lei meg om de også blir blå, noe de mest sannsynlig gjør :)

Nei ta dere en bolle, gå ut i solen og nyt livet istedenfor å lage verdensproblemer av uvesentlige ting :)

haha, helt enig. Syns også det var voldsomt til reaksjon. Jeg har to som har arvet mine grønne øyner og syns også det var artig at yngste fikk pappaen's brune.

Anonymous poster hash: 13873...122

Skrevet

Ha ha, da burde sikkert barnevernet møte opp på fødestua og ta babyen min, for jeg er så fæl at jeg håper baby får pappas krølle og brune øyne, sammen med mitt gyldenblonde hår. Uten at jeg dermed blir mindre glad i henne eller synes hun blir mindre vakker om hun får mine grågrønne øyne og glatte hår og pappaens mørkblonde farge.

Skrevet

Det her er bare sykt. Hvorfor er det viktig at ungen får BRUNE øyne? Herrefred, jeg blir helt oppgitt her. Ble rett og slett kvalm her "Håper vi har klart det nå"? Hva FAEN er galt med deg??

Jeg synes ikke det er noe galt i å ønske at barnet får en bestemt øyefarge, det kan sammenlignes med det å ønske seg gutt eller jente, uansett hva det blir så er det helt fantastisk!!!! Og om barnet får blå øyne og man ønsket at det hadde fått brune, vil kjærligheten fortsatt være like sterk!! Min samboer ønsket seg gutt med blondt hår og blå øyne (etter meg), vi fikk en gutt som har foreløpig blå øyne men begynner å bli brune, håret er mørk brunt. Gutten vår er like mye elsket selv om håret ikke er blondt og øynene ikke blå!!!!!!!!!!!!!!! Så det er ikke enstydig at noe er viktig bare fordi man håper på en ting av flere alternativer!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Jenta her var nesten svart i øynene når hun kom til, de ble lysere brune i løpet av det første året, nå er hun 1,5 år, og starter å få litt grønt i de, slik som pappaen hennes.. Hun har lysebrunt hår nå, det var nesten svart når hun kom til, så ble det kritthvitt, og nå blir det brunere igjen ;) Ting kan hende fort, eller ta flere år... Så når man skal gi det opp? Det er ikke lett å si... Samboeren fikk ikke brune øyne før han var 7 år, startet å få brunfargen når han var 5,5 år, så ble de bare brunere, når han var 8 år kom det grønne i de ;)

Så vi har en sønn som er nesten hvit i håret, og klar blå øyne, og ei jente med brun/grønne øyne og brunt hår, hvor brunt det blir vet vi jo ikke, men jeg håper hun både får mørkebrune hårfargen til pappaen sin OG krøllene hans! (for en forferdelig mor jeg må være, som ønsker at datteren min får de fineste trekkene til pappaen sin.. huff og huff ;) )

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hvis du titter inn på siden av øynene så kan man gjerne se hva den endelige fargen blir :)

Hos mine to var det ganske tydelig at de kom til å få brune øyne begge to da de ble født. De var svart/blå, tok ikke mange mnd før de var brune. Jeg har grønne og mannen brune, jenta våres har mye dypere brunfarge enn pappaen sin.

Skrevet

Kan dessverre ikke svare, alle mine har blå eller grønne. Knallbrune øyne er kjempe nydelig :) 

Skrevet

Jeg har to med blå og to med brune øyne.

Alle har startet med blå, men de som beholdt dem hadde en klarere blåfarge fra starten.

De som fikk brune var mørkere og mer "grumsete" i blåfargen.

De har ikke knallbrune, men mer brun/ grønne.

Anonymous poster hash: 6d795...c71

Skrevet

Jeg har grønne øyne og pappan har grønne, allikevel har sønnen vår fått dyyyp brune øyne :) de var nesten svarte ved fødsel, da han var 3mnd skimtet jeg en mørkbrun farge, trodde ikke mine egne øyne egentlig, men nå er han 4 år og har fortsatt nydelige brune øyne :)

Skrevet

Jeg har grønne øyne og pappan har grønne, allikevel har sønnen vår fått dyyyp brune øyne :) de var nesten svarte ved fødsel, da han var 3mnd skimtet jeg en mørkbrun farge, trodde ikke mine egne øyne egentlig, men nå er han 4 år og har fortsatt nydelige brune øyne :)

hehe, trodde  ikke dine egne øyne, :P morsomt skrevet :P Jeg synes grønne øyne er helt nydelig!!!! :) Jeg har lest ett eller annet sted at grønne øyne er en variant av brune øyne, og derfor vil foreldre med grønne øyne kunne få barn med brune. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...