Gå til innhold

Dere med barn med brune øyne;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble de brune?

Da tenker jeg ikke på dere som er mørk i huden, men litt lysere.

Mannen min er helt hvit men halvt spansk og har brune øyne og svarte bryn og vipper. Vår første sønn har knall blå øyne som meg, og mørk blondt hår.

Men minsten på snart fire måneder er mye mørkere i trekkene. Øynene er blå men veldig mørke. Jeg håper på brune øyne enda og lurer på når det er på tide å gi opp :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde mørkeblå øyne en god stund før de etterhvert ble brungrønne:)

Det er veldig godt mulig at sønnen din fortsatt kan få brune øyne!

Kjenner flere som har hatt barn med helt mørkeblå øyne som har fått brune øyne!:)

Anonymous poster hash: 561bc...346

Skrevet

Eldstemann her hadde gråblå helt frem til de veldig fort ble brune da han var 9-10 mnd'er :)
Lillejenta her er nå 9 mnd'er, har grønne foreløpig :)

Skrevet

Øynene endrer seg som regel litt og litt hele livet, men de fleste små barn får en mer eller mindre bestemt farge rundt 1 års alder. Mi eldste fikk ikke brune øyne før hun runda 1, men hun hadde veldig mørke øyne fra fødselen av. De var aldri blå, men mere grå/svarte, nå er de grå/brune og hun er 2,5. Jeg tror de kommer til å bli enda litt dypere brune med tiden, men vi får se :) Min sønn ble født med blå øyne, og har nå også grå/brune øyne, han er nettopp blitt 1. De har begge italiensk far med brune øyne, jeg har grå/blå/grønne. Har hørt også at det ikke er uvanlig at barn kan endre farge opp til 4 års alder, selv om de fleste altså har "sin" farge rundt 1 år :)

Anonymous poster hash: eb46b...243

Skrevet

barnet mitt er snart 4mnd og hadde mørke klarblå øyne når han ble født. Han har fortsatt blå øyne, bare mørkere enn før, og man kan skimte litt brunt rundt iris. Faren er mørk og har brune øyne, så jeg er nesten 100% sikker på at barnet mitt også får brune øyne. Jeg har fått vite fra hs at det tar opp til 1år før barnet får den endelige øyefargen, så ikke gi opp enda! :)

Skrevet

Mørkebrune fra fødselen av, blir faktisk lysere nå, mer hasselnøtt farget.

Jeg er fransk, har lust hud, grønne øyne (brune til 5 års alderen) og brunt hår. Faren er norsk og har lyst hår og blå øyne. Gutten ser ikke nordisk ut i det hele tatt. Og har aldri gjort det.

Anonymous poster hash: 74bff...727

Skrevet

Takk for svar :) De har vært mørke siden fødselen men jeg ser jo at de er mørk blå foreløpig. Storebror fikk knall blå ganske med en gang, ser på bilder fra da han var tre måneder at de er skikkelig knall blå.

Jeg håper og håper på at vi klarte det denne gang, haha :P Snakk om å være overfladisk :D

Han har også veldig mørk brunt hår, mens storebror ble født med blondt hår.

Skrevet

De var helt mørk brune, nesten svarte fra fødselen av. Vi er alle norske, men jeg har veldig mørke trekk.

Anonymous poster hash: 7c8b7...ee0

Skrevet

De var ganske mørke fra fødsel av, alltid tenkt at de blir brune.. og det ble de.. Jeg har blå, pappan har brune.. begge norske.. de andre to barna har blå, og de var også blå fra fødsel av.. 

Anonymous poster hash: fa728...2d3
Skrevet

Det her er bare sykt. Hvorfor er det viktig at ungen får BRUNE øyne? Herrefred, jeg blir helt oppgitt her. Ble rett og slett kvalm her "Håper vi har klart det nå"? Hva FAEN er galt med deg??

Anonymous poster hash: 37405...bcf
Skrevet

Pris deg heller lykkelig, brune øyne er jo så stygt. Dessuten er det så ufattelig kjedelig, siden flesteparten av menneskene på jorden har det. Drittkjedelig, og stygg farge. Også temmelig sykt å skrive slikt om barnet ditt. Som om det blåøyde er mindre verdt. SYKT!

Anonymous poster hash: 34416...f0f
Skrevet

Jeg håper og håper på at vi klarte det denne gang

Eh, seriøst? 

Skrevet

Datteren vår fikk brune øyne sent, de ble gradvis brunere fra tidlig av, men var lenge mørke gråblå, så grønnaktige. Tror ikke vi var sikre på om de ble brune før hun var halvannet.

Far har brune, men har både brune, grønne og blå i familien. Jeg har blå og det har hele resten av min familie.

Anonymous poster hash: 893ab...196

Skrevet

Jeg synes brune øyne er kjempe fint! Mannen i huset har brune jeg blå. Her har jenta som er brun i håret fått lys brune øyne, gutten som er blond har fått mørke brune øyne. 

Jentas ble brune da hun var 10-12mnd, Gutten fikk da han var et par mnd

Anonymous poster hash: 914d4...d58
Skrevet

Pris deg heller lykkelig, brune øyne er jo så stygt. Dessuten er det så ufattelig kjedelig, siden flesteparten av menneskene på jorden har det. Drittkjedelig, og stygg farge. Også temmelig sykt å skrive slikt om barnet ditt. Som om det blåøyde er mindre verdt. SYKT!

Litt sånn tvetydig tankegang eller?

Anonymous poster hash: 914d4...d58

Skrevet

Huff og det var da litt av et angrep mot de med brune øyne..

Anonymous poster hash: e1628...ecc

Skrevet

Hehehe dere tuller dere som har valgt ut enkelte setninger og kommentert, sant? Dere la ikke merke til smilefjeset?

Jeg har to barn med blå øyne og de har verdens vakreste øyne. Det hadde jo vært artig og minsten hadde fått brune øyne sånn som pappaen sin, men det betyr da ikke at jeg blir lei meg om de også blir blå, noe de mest sannsynlig gjør :)

Nei ta dere en bolle, gå ut i solen og nyt livet istedenfor å lage verdensproblemer av uvesentlige ting :)

Skrevet

Min eldste hadde knallblå øyne frem til toårsalderen og så ble de gradvis grønne for så å bli brune. Veldig merkelig.

Anonymous poster hash: f4832...518

Skrevet

Min eldste hadde knallblå øyne frem til toårsalderen og så ble de gradvis grønne for så å bli brune. Veldig merkelig.

Anonymous poster hash: f4832...518

Så fascinerende! Sønnen til en venninne ble født med knallblå øyne og hvitt hår. Var sånn i flere år. Nå er han åtte og har brunt hår og grønnbrune øyne :) Begynte vel i femårsalderen.

Skrevet

De var brune fra første stund.

her og",
Skrevet

De var brune fra første stund.

her og",

Takk for svar :) De har vært mørke siden fødselen men jeg ser jo at de er mørk blå foreløpig. Storebror fikk knall blå ganske med en gang, ser på bilder fra da han var tre måneder at de er skikkelig knall blå.

Jeg håper og håper på at vi klarte det denne gang, haha :P Snakk om å være overfladisk :D

Han har også veldig mørk brunt hår, mens storebror ble født med blondt hår.

shit, tenk å si noe sånt!
Skrevet

Jeg synes det er akkurat like stygt av deg å påpeke hvor stygge øyne jeg må ha. Aom har brune, dritkjedelig, stygge osv øyne.

Kanskje lurt å forsøke å vise seg fra en av sine bedre sider når man snakker dritt til andre, eller? For her fremstår du virkelig tilbakestående.

Alle øyne er pene, de sier mye om et menneske.

Er det feil at noen ønsker seg barn med brune øyne? Men det er ikke galt når noen nermest ikke ønsker barnet de har i magen fordi det har feil kjønn?

Skjerp -deg-!

Skrevet

He he... mine har desverre ikke brune øyne, men jeg var som deg, håpet til det siste :-) Nå er yngste snart to og de er så klare blå som det går, så toget har nok godt for vår del... ;-) Så de vikinggenene må ha slått knock out på alt annet ;-)

Skrevet

He he... mine har desverre ikke brune øyne, men jeg var som deg, håpet til det siste :-) Nå er yngste snart to og de er så klare blå som det går, så toget har nok godt for vår del... ;-) Så de vikinggenene må ha slått knock out på alt annet ;-)

Hvordan kan du si at barna dine DESSVERRE ikke har det og det utseendemessig? Sykeste jeg hører.

Anonymous poster hash: 37405...bcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...