Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Jeg er norsk statsborger og har bodd i Norge hele livet. Jeg har gått i barnehage og skole i Norge, og har mange norske venner. Føler meg norsk rett og slett, foreldrene mine kom til Norge for over 30 år siden. Eneste som skiller meg ut fra etnisk nordmenn er at jeg har utenlandsk etternavn og ser utenlandsk ut. Men fortsatt blir jeg behandlet anderledes.. Bor på et lite sted og har søkt på jobber hundrevis av ganger. Går ikke en uke uten at jeg har søkt på jobber her i byen og utenfor. Men fortsatt ingen positive svar. De trengte folk på REMA 1000 og da jeg kom med søknad og CV ville de ikke ta imot engang, de hadde tydeligvis fått mange. Etter et par uker fikk ei vennine av meg jobben og hun hadde levert søknad etter at jeg var der. Ble glad på hennes vegne men samtidlig lei meg.. Kan jo se at de blir skeptiske til utenlandske, selv om jeg er norsk innvendig. Nå har jeg blitt lei og vurderer å flytte til en større by. Huff, dagens utblåsning... Anonymous poster hash: 2975b...4f1
Fomle84 Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Uff, leit at du opplever forskjellsbehandling. Folk kan være så sneversynte. Vet om flere som har byttet navn for å slippe diskriminering. Trist. Forstår godt at du vurderer å flytte... Sender deg en klem og håper du finner en jobb snart
Lykke X 4 Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Det er trist at du opplever det. Det skal ikke være sånn. Men husk at det sier alt om de som behandler deg annerledes og ingenting om deg. Stå på, du er verdifull og i mine øyne er du like norsk som meg :-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Uff, leit at du opplever forskjellsbehandling. Folk kan være så sneversynte. Vet om flere som har byttet navn for å slippe diskriminering. Trist. Forstår godt at du vurderer å flytte... Sender deg en klem og håper du finner en jobb snart Ikke sant, det er en av grunnene til at datteren fikk er norsk navn. Takk for svar! Klem:-) Anonymous poster hash: 2975b...4f1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Det er trist at du opplever det. Det skal ikke være sånn. Men husk at det sier alt om de som behandler deg annerledes og ingenting om deg. Stå på, du er verdifull og i mine øyne er du like norsk som meg :-) Takk for et oppmuntrende svar! Anonymous poster hash: 2975b...4f1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Her jeg bor er det nesten omvendt. De er så redd for å være "rasistiske" at hvis en innvandrer/en med utenlandsk etternavn og en med "norsk" navn søker, så får den med utenlandsk navn jobben. Så den diskrimineringen går faktisk begge veier. Blir som i usa, hvor de skal være så "politisk korrekte" og alt skal være kvotering, så en afro amerikaner går foran en "hvit" i køen. Synd det skal være sånn mener nå jeg, alle burde stille likt i køen! Anonymous poster hash: f99a8...c53
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Her jeg bor er det nesten omvendt. De er så redd for å være "rasistiske" at hvis en innvandrer/en med utenlandsk etternavn og en med "norsk" navn søker, så får den med utenlandsk navn jobben. Så den diskrimineringen går faktisk begge veier. Blir som i usa, hvor de skal være så "politisk korrekte" og alt skal være kvotering, så en afro amerikaner går foran en "hvit" i køen. Synd det skal være sånn mener nå jeg, alle burde stille likt i køen! Anonymous poster hash: f99a8...c53 Helt enig i at alle burde behandles likt. Trist verden vi lever i spør du meg. HI Anonymous poster hash: 2975b...4f1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Hei du er ikke alene. Er også utenlandsk og har bodd her hele livet mitt. Synes du på en måte er "heldig" som bare blir diskrimert av norske. Jeg blir diskriminert av norske og utenlandske. Vet ikke hvem jeg er lenger... Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #9 Skrevet 25. august 2013 Hei du er ikke alene. Er også utenlandsk og har bodd her hele livet mitt. Synes du på en måte er "heldig" som bare blir diskrimert av norske. Jeg blir diskriminert av norske og utenlandske. Vet ikke hvem jeg er lenger... Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5 Huff det hørtes ikke så bra ut. Man blir jo desperat av å ikke få en jobb pga av det, så skjønner deg godt.. Håper det snur seg å du finner noe raskt! Anonymous poster hash: 2975b...4f1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Hei du er ikke alene. Er også utenlandsk og har bodd her hele livet mitt. Synes du på en måte er "heldig" som bare blir diskrimert av norske. Jeg blir diskriminert av norske og utenlandske. Vet ikke hvem jeg er lenger...Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5 Huff det hørtes ikke så bra ut. Man blir jo desperat av å ikke få en jobb pga av det, så skjønner deg godt.. Håper det snur seg å du finner noe raskt!Anonymous poster hash: 2975b...4f1 Takk lykke til, til deg også Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Altså... Du aner jo ikke hvorfor. Kanskje du bare ikke er flink nok? Blir for teit å skylde på rasisme. Jeg har heller ikke alltid fått den jobben jeg vil ha, og jeg er blond og blåøyd. Anonymous poster hash: f8e48...075
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Når du får vite at en norsk venninne av deg fikk jobben og arbeidsgiveren sa at stillingen besatt. Venninnen din sendte søknad senere enn deg, så hva skal man tro???? Og det er en butikkjobb. Er ikke HI, men jeg møter mye rasisme i hverdagen. Det er ikke bare norske som er rasister, men utenlandske også. Jeg har møtt begge deler. Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Anonymous poster hash: df0fb...df5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #15 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Anonymous poster hash: df0fb...df5 Oi! Du hørtes ut som litt av en smarting. Anonymous poster hash: 53d30...ae9
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #16 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Anonymous poster hash: df0fb...df5 Hehe, jaha? Hvilke holdepunkter har du for å kalle meg dum? Om ikke annet fikk jeg meg en god latter Anonymous poster hash: f8e48...075
Gjest meg&mini Skrevet 25. august 2013 #17 Skrevet 25. august 2013 Det er trist at du opplever det. Det skal ikke være sånn. Men husk at det sier alt om de som behandler deg annerledes og ingenting om deg. Stå på, du er verdifull og i mine øyne er du like norsk som meg :-) For et flott svar:) HI, utrolig at du blir forskjellsbehandlet. Blir sint på dine vegne!! Lykke til videre:)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #18 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Hvordan vet du at HI er evneveik og dum? Kjenner du kanskje HI? For meg så høres det ut som du at det er du som er evneveik og muligens trenger psykologisk hjelp. Du har kanskje hatt det bra i livet ditt. Aldri møtt motstand eller rasisme. Må si at jeg misunner deg litt som har et godt liv, men jeg misunner ikke deg for iq Anonymous poster hash: df0fb...df5 Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #19 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Anonymous poster hash: df0fb...df5 Ja, du ER blond og blåøyd. LOL Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5
Von Hertelhofen Skrevet 25. august 2013 #20 Skrevet 25. august 2013 Hadde en bekjent med akkurat samme problemet. Da hun giftet seg tok hun mannen sitt etternavn (som var norsk). Etter det ble hun endelig innkalt til jobbintervjuer, og fikk en god jobb til slutt
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #21 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Hvordan vet du at HI er evneveik og dum? Kjenner du kanskje HI? For meg så høres det ut som du at det er du som er evneveik og muligens trenger psykologisk hjelp. Du har kanskje hatt det bra i livet ditt. Aldri møtt motstand eller rasisme. Må si at jeg misunner deg litt som har et godt liv, men jeg misunner ikke deg for iq Anonymous poster hash: df0fb...df5 Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5 Jeg tror aldeles ikke HI er evneveik. Det ordet brukte jeg ikke. Men man kan av mange grunner ikke være flink nok, eller dyktig nok, eller den rette for jobben uten at det har noe med personlighet og hudfarge å gjøre. Jeg bodde i flere år i Sør-Afrika, så jo. Jeg har så absolutt opplevd rasisme. Ekte rasisme hvor noen er villige til å drepe deg fordi du er hvit. Jeg har flere venner fra Afrika som bor her i Norge, og som aldri har hatt et problem pga hudfarge og etternavn. DERFOR sier jeg at man ikke automatisk bør tro det verste. Det blir litt for enkelt å kalle meg evneveik, lav IQ osv. Du vet ingenting om meg. Anonymous poster hash: f8e48...075
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #22 Skrevet 25. august 2013 Altså... Du aner jo ikke hvorfor. Kanskje du bare ikke er flink nok? Blir for teit å skylde på rasisme. Jeg har heller ikke alltid fått den jobben jeg vil ha, og jeg er blond og blåøyd. Anonymous poster hash: f8e48...075 Hvis de ikke tar imot flere søknader, og så tar imot søknad ETTER dette fra ei med norsk navn pg utseende, så kan det tyde på at det har med noe annet enn dyktighet. Anonymous poster hash: 9f63c...9bc
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #23 Skrevet 25. august 2013 Vet om en som er født her, men har utenlandske foreldre som lever som nordmenn. Han valgte å bytte det formelle navnet sitt, og fikk dermed jobb. Vet også om en annen som tok etternavnet til kjæresten, han hadde sendt inn en hel haug med søknader i flere måneder. En uke med det nye navnet og han fikk et intervju, ingen jobb enda da Anonymous poster hash: 51c98...307
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #24 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Hvordan vet du at HI er evneveik og dum? Kjenner du kanskje HI? For meg så høres det ut som du at det er du som er evneveik og muligens trenger psykologisk hjelp. Du har kanskje hatt det bra i livet ditt. Aldri møtt motstand eller rasisme. Må si at jeg misunner deg litt som har et godt liv, men jeg misunner ikke deg for iq Anonymous poster hash: df0fb...df5 Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5 Jeg tror aldeles ikke HI er evneveik. Det ordet brukte jeg ikke. Men man kan av mange grunner ikke være flink nok, eller dyktig nok, eller den rette for jobben uten at det har noe med personlighet og hudfarge å gjøre. Jeg bodde i flere år i Sør-Afrika, så jo. Jeg har så absolutt opplevd rasisme. Ekte rasisme hvor noen er villige til å drepe deg fordi du er hvit. Jeg har flere venner fra Afrika som bor her i Norge, og som aldri har hatt et problem pga hudfarge og etternavn. DERFOR sier jeg at man ikke automatisk bør tro det verste. Det blir litt for enkelt å kalle meg evneveik, lav IQ osv. Du vet ingenting om meg. Anonymous poster hash: f8e48...075 Kanskje du ikke er evneveik, men når man har sendt forskjellige søknader fra vaskejobb, bingovertinne eller jobben man vet er kvalifisert for. Man får bare avslag på avslag, og når ei NORSK venninne LEVERTE søknaden etter deg så er det lett at man tenker det verste. Ihvertfall når arbeidsgiveren sier at de har fått nok søknader... Du bør lærer deg å lese nøye.Nei, og jeg kjenner ikke deg og du kjenner ikke meg. Og takk for det. Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #25 Skrevet 25. august 2013 Til nr 11. Haha, jeg er også blond og blåøyd. Men grunnen til at DU ikke fikk jobben er fordi du er stokk dum. Hi er dessverre utsatt for andre krefter. Men du er totalt evneveik, og tror attpåtil at andre er like dumme som deg. God bedring din idiot. Hvordan vet du at HI er evneveik og dum? Kjenner du kanskje HI? For meg så høres det ut som du at det er du som er evneveik og muligens trenger psykologisk hjelp. Du har kanskje hatt det bra i livet ditt. Aldri møtt motstand eller rasisme. Må si at jeg misunner deg litt som har et godt liv, men jeg misunner ikke deg for iq Anonymous poster hash: df0fb...df5 Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5 Jeg tror aldeles ikke HI er evneveik. Det ordet brukte jeg ikke. Men man kan av mange grunner ikke være flink nok, eller dyktig nok, eller den rette for jobben uten at det har noe med personlighet og hudfarge å gjøre. Jeg bodde i flere år i Sør-Afrika, så jo. Jeg har så absolutt opplevd rasisme. Ekte rasisme hvor noen er villige til å drepe deg fordi du er hvit. Jeg har flere venner fra Afrika som bor her i Norge, og som aldri har hatt et problem pga hudfarge og etternavn. DERFOR sier jeg at man ikke automatisk bør tro det verste. Det blir litt for enkelt å kalle meg evneveik, lav IQ osv. Du vet ingenting om meg. Anonymous poster hash: f8e48...075 Kanskje du ikke er evneveik, men når man har sendt forskjellige søknader fra vaskejobb, bingovertinne eller jobben man vet er kvalifisert for. Man får bare avslag på avslag, og når ei NORSK venninne LEVERTE søknaden etter deg så er det lett at man tenker det verste. Ihvertfall når arbeidsgiveren sier at de har fått nok søknader... Du bør lærer deg å lese nøye.Nei, og jeg kjenner ikke deg og du kjenner ikke meg. Og takk for det. Anonymous poster hash: 0b6a5...4d5 Som sagt så har det samme skjedd meg. Og jeg har norsk etternavn. Det beste er å ikke ta det personlig. Og du burde virkelig ta et kurs i normal folkeskikk, du er rett og slett stygg i munnen! Anonymous poster hash: f8e48...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå