Gå til innhold

Hvordan var tiden deres etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva klarte dere/klarte ikke?

Slet dere med amming?

Hvor lang tid tok det før dere var helt gode og oppegående igjen?

Anonymous poster hash: 201ad...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammingen kom desverre aldri i gang. 

Jeg var veldig redusert i lang tid etterpå, men store smerter. Var vanskelig å bøye seg, snu seg i senga, reise seg opp av sofaen, ALT gjorde voooondt. 

Tok 6-7 uker til det ikke var vondt og ømt lenger.

Håper jeg slipper ks noengang igjen!! 

Anonymous poster hash: b528e...887
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er representativ til å svare, men hadde hastesectio og var på bena relativt kjapt pga at barnet mitt var på nyfødt intensiv. Var fullt mobilisert etter tolv timer og gikk, dusjet, reiste meg selv. Var på barneklinikken hele dagen fra jeg var fullt mobilisert, og tok ikke hensyn til noenting mtp keisersnitt. Bar tyngre enn jeg skulle, stod ved kuvøsen hele dagen. Tok rett og slett ikke hensyn til at jeg var operert fordi jeg ville være der for barnet mitt. Ble aldri dårligere, og var i grei form allerede etter 1 uke. Det må sies at andre kvinner som var operert ikke hadde samme form som meg. De var sengeliggende i flere dager, og innlagt en god del lengre enn meg, de hadde lavere terskel for smerte og mobilisering, men så hadde de ikke vøært gjennom like mye dramatikk som meg med en barn som kjempet for livet. Tror rett og slett at jeg gikk på adrenalinet for å klare dette.

Anonymous poster hash: 6c251...9db

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg ammet begge mens jeg lå på oppvåkningen, og hadde aldri noe problem med å få nok melk.

Jeg dro hjem etter hhv 2,5 og 1,5 døgn, og følte meg veldig bra begge gangene. Visse ting gjorde vondt, spesielt den ene gangen hvor jeg fikk skikkelig hoste noen dager etter operasjonen. Jeg slet også med å ta ut av oppvaskmaskinen og støvsuge den første tiden.

Så tiden etterpå gikk veldig fint etter begge mine ks.

Skrevet

Jeg måtte ta katastrofe snitt. Ble lagt i narkose, snittet ble veldig langt og delvis nærmest revet opp, så jeg hadde nok mer vondt enn om jeg hadde hatt ett planlagt snitt.

Jeg mistet mye blod og måtte derfor holde meg i senga i ett døgn (Blodprosent under 6) med kateter. Dette resulterte i urinveisinfeksjon fra helvete. Lillemann er 3 måneder neste uke og nå blusser den opp igjen for tredje gang....

Det gikk veldig bra med såret. Tok noen dager før det ble lettere og noen uker før jeg syntes alt var greit 2-3 uker kanskje?

Huden fra navlen og ned til skambeinet er helt nummen... synes det er ekkelt. ..

Skrevet

Jeg hadde hastekeisersnitt. Gikk veldig bra, ammet på overvåkninga, melka kom ordentlig på dag 2. Det var vondt å reise seg, gå, le, de første dagene, men jeg tok alt jeg fikk av smertestillende, det hjalp. Kunne ikke snu meg i senga selv, og ammet liggende, så hver gang babyen skulle bytte pupp, måtte pappa'n ta baby ut av senga, snu meg og så legge til babyen :) men alt går, du tenker mest på babyen, veldig lite på alt annet. Nå, 4 måneder senere, er det eneste jeg merker, en slags nummenhet rundt arret. Gjør ingenting, bare litt rart å kjenne :)

Anonymous poster hash: c2775...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...