Gå til innhold

Bil og kostnader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dessverre en gammel myte.

Alle biler har feil og mangler og at Toyota går så mye lengre enn andre biler er dessverre bullshit.de er bare mindre åpne om fabrikkasjonsfeil.de kaller deg inn på service og bytter ut alt istede.dette er blitt oppdaget i større og større grad nå heldigvis

Ja, de har fått et ufortjent bra rykte... Har selv Toyota, men vil aldri ha noe mer med dem å gjøre etter å ha blitt lurt trill rundt av selgerene der som virkelig har løyet meg rett opp i trynet om både det ene og det andre. Har en sak gående mot dem nå som jeg vurderer å lekke til media, det er ikke mye bra omtale om dem for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 3f3fa...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nybil og bruker følgende på bil i mnd.

2500 på billån

550 på forsikring. Full kasko, egenandelsfri.

800 kr på bensin (småbil)

250 kr årsavgift

300 kr service

150 kr dekk

100 kr slitedeler

Så opp imot 5000 kroner kan man regne med på nybil med lån.

Hadde en 1999 modell før og den kostet meg rundt det samme pga stadige reparasjoner.

Skrevet

Vi kjøpte akkurat en 2005- modell. Betaler 1500 kr i mnd i lån, 500 kr i forsikring, 1000 kr til bensin og setter av 1000 kr til service og årsavgift.. Har egen bilkonto med kort til, så da har vi rimelig god oversikt. Har hørt at bankene går ut ifra en kostnad på 3000 kr i mnd på bil. Her bruker vi 4000 kr så regner med det rekker en stund.

Her er det forresten ikke bompenger. Anbefaler deg å kjøpe en trygg bil som toyota, skoda, mazda. Biler som går år etter år og er billige å reparere :) lykke til, herlig å ha bil! Selv om det er dyrt.

Det var jo ikke så mye i lån da, kan jeg spørre om det er rent billån? Ja gleder meg veldig, kunne gjerne ventet litt med bil da jeg har gode muligheter til å låne en periode, men samtidig er det liksom belønningen min etter å ha klart sertifikatet for ikke å snakke om vært trofast bruker av kollektiv transport i en årrekke!

Anonymous poster hash: f9158...e74

Skrevet

Vi kjøpte akkurat en 2005- modell. Betaler 1500 kr i mnd i lån, 500 kr i forsikring, 1000 kr til bensin og setter av 1000 kr til service og årsavgift.. Har egen bilkonto med kort til, så da har vi rimelig god oversikt. Har hørt at bankene går ut ifra en kostnad på 3000 kr i mnd på bil. Her bruker vi 4000 kr så regner med det rekker en stund.

Her er det forresten ikke bompenger. Anbefaler deg å kjøpe en trygg bil som toyota, skoda, mazda. Biler som går år etter år og er billige å reparere :) lykke til, herlig å ha bil! Selv om det er dyrt.
Det var jo ikke så mye i lån da, kan jeg spørre om det er rent billån? Ja gleder meg veldig, kunne gjerne ventet litt med bil da jeg har gode muligheter til å låne en periode, men samtidig er det liksom belønningen min etter å ha klart sertifikatet for ikke å snakke om vært trofast bruker av kollektiv transport i en årrekke!

Anonymous poster hash: f9158...e74

Ja rent billån. Bilen kostet 80 000 kr, hadde lån på 72 000 over 5 år :)
Skrevet

Omregistrering ca. 7000 kr

Forsikring 9000- 30 0000 kr i året. kommer an på type bil og at du er helt fersk. Dyrere når du nettopp har tatt lappen.

Årsavgift ca. 3000 kr i året

Årlig service ca. 5000- 10 000 kr i året om det ikke er noe galt.

Vedlikehold ???+

Bensin, olje, dekk....

Verdifall på bilen .....

I alle fall dette

Anonymous poster hash: eb0a1...c67

Så dyr forsikring?? Vi betaler 6000 i året i forsikring på vår gamle bruktbil, med nytt sertifikat.

Anonymous poster hash: 4214e...f3d

Skrevet

Vi har to biler, en ganske ny og en litt eldre. Omtrent slik ser regnestykket vårt ut:

Passat stasjonsvogn 2008 modell (kanskje ikke så nye lenger når jeg tenker meg om):

- 2200 kr i mnd i lån

- 780 kr i mnd i forsikring

- 350 kr (ca) i mnd i årsavgift

- 1500 i driftsutgifter

= 4830 kr

Denne brukes lite til pendling, men har ca 200 kr i mnd i bomavgift. Fyller diesel for ca 1500 kr i mnd. Må i år kjøpe nye vinterdekk, ca 4000 regner vi. Kjøpte nye sommerdekk i fjor. Byttet regreim i fjor (ble bare 4000 kr, kjente noen. Dette koster av og til opp mot 20.000). Har byttet bremser, hjullager og en drivknute siste året, samlet brukt ca 10.000. Altså 14.000 kr på ca 12 måneder, litt over en tusing i måneden, pluss dekk og olje (la oss si 1500). 

Renault 2-seter (2000 modell):

- 0 i lån

- 350 i mnd i forsikring

- 350 i mnd i årsavgift

- ca 2500 i driftsutgifter

= 3200 i mnd

Denne bilen har kostet oss mye siste tiden, 21.500 i reparasjoner av gud veit hva. Måtte ha nye sommerdekk også. Bruker mye bensin, kjøres mye, og har ca 1500 kr mnd i bomavgifter. Lite i forsikring, men koster på mye annet.

Jeg vet ikke hva jeg syns jeg, gammel eller ny bil, mye å gjøre uansett, koster mye uansett. Sverger i alle fall at jeg ikke mer skal ha Renault, makan til dritt. Liker godt passat, ikke så dyr på deler, går bra, og utenom slitedeler er det lite som må byttes.

Lykke til med bil, selv om det er dyrt er det godt å ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...