Gå til innhold

Alkohol og barnepass UTEN overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen blir 30 om 2 uker. Da skal vi feire, og har leid lokale. Blir servert deilig mat, og jeg tenkte ta 1-2 glass vin til maten.

Vi skal ha barnevakt til babyen på 5 mnd, som jeg fortsatt ammer. Hvordan løser vi dette? Jeg er IKKE klar for overnatting for babyen. Men, hvor lenge må jeg vente med å kjøre(og amme!) etter et glass vin? Etter 2? Må jeg pumpe og kaste melka om jeg drikker mer enn en enhet?

Jeg må ikke drikke, men et glass vin til en 5-retters på mannens 30-årsdag er veldig fristende :) orker ikke taxi, og overnatting på mini bare pga dette da :/

Takker for tips.

Anonymous poster hash: a780f...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et glass vi kan du amme når du vil, melka får samme promille som blodet ditt, dvs babyen får i prinsippet ikke i seg noen ting etter kun et glass vin. Alle er ikke enig med meg i at man kan amme en gang og hvis du ikke vil det, så er 3 timer pr enhet alkohol en grei tommelfingerregel. Kan du kjøre, kan du amme.

Alkoholen forsvinner ut av melka, så du trenger ikke å pumpe deg, kun hvis du drikker såpass mye at du må vente en del timer før du ammer og du får spreng.

Anonymous poster hash: 59a75...558
Skrevet

Hva er forskjellen for babyen om den overnatter eller ikke når du uansett ikke skal hjem til den før 2?

Nei, la baby overnatte, og slapp av og kos deg.

Skal du sitte der som ei snerpe og nippe til ett glass vin så er du bare kjip.

Anonymous poster hash: 3a1ff...db2

Skrevet

Hva er forskjellen for babyen om den overnatter eller ikke når du uansett ikke skal hjem til den før 2?

etter 2 glass vin, ikke klokka 2.. 

Anonymous poster hash: 18d32...51a

Gjest Julia1984
Skrevet

Babyen sover vel uansett om du kommer kl 23 eller 04. La babyen overnatte, hent babyen tidlig neste dag

Skrevet

Vente med å amme i 3 timer per glass vin, og nei du trenger ikke pumpe :)

Anonymous poster hash: 60875...093

Skrevet

Siden du tross alt spør om dette, regner jeg med at du ikke kommer til å kose deg med det glasset uansett.<br />Mitt råd er derfor at du enten lar baby overnatte og tar et par glass vin, eller at du ikke drikker i det hele tatt. Problem solved.<br />

Anonymous poster hash: 85624...f1f

Skrevet

Snerpe fordi jeg ikke drikker som en fjortis, men nyter ett eller to glass vin? Dagens dummeste...

Skrevet

Etter et glass vi kan du amme når du vil, melka får samme promille som blodet ditt, dvs babyen får i prinsippet ikke i seg noen ting etter kun et glass vin. Alle er ikke enig med meg i at man kan amme en gang og hvis du ikke vil det, så er 3 timer pr enhet alkohol en grei tommelfingerregel. Kan du kjøre, kan du amme.

Alkoholen forsvinner ut av melka, så du trenger ikke å pumpe deg, kun hvis du drikker såpass mye at du må vente en del timer før du ammer og du får spreng.

Anonymous poster hash: 59a75...558

Takk :)

Skrevet

Vente med å amme i 3 timer per glass vin, og nei du trenger ikke pumpe :)

Anonymous poster hash: 60875...093

Ok :)

Skrevet

Siden du tross alt spør om dette, regner jeg med at du ikke kommer til å kose deg med det glasset uansett.<br />Mitt råd er derfor at du enten lar baby overnatte og tar et par glass vin, eller at du ikke drikker i det hele tatt. Problem solved.<br />

?? Kan jeg ikke kose meg med et glass vin til god mat fordi jeg spørr om dette? Haha ...

Skrevet

Anonym bruker, on 25 Aug 2013 - 10:20, said:

Anonym bruker" data-cid="145628838" data-time="1377418656" data-date="i dag, 08:17 said:

?? Kan jeg ikke kose meg med et glass vin til god mat fordi jeg spørr om dette? Haha ...

Bare le, du. Det var ikke ment som noen spydighet. Kjenner meg bare igjen.

For all del, drikk og kos deg du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...