Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 For noen måneder siden så jeg to døde biller, i de siste ukene har jeg sett flere larver og etterlevninger av larver. Har også i flere måneder slitt med mange små hull i klær. Larvegreiene har jeg sett både på bad, stue, kjøkken og soverom. Billene var i vinduskarmen på stua. Babyen på 10 måneder som ofte ligger i bare bleia/body har ofte en eller to røde prikker her og der også. Så nå blir jeg vel nødt til å fryse/kokvaske alt av tekstiler og støvsuge lister og hjørner godt og ofte fremover. Burde jeg bare kaste all maten i skapet også? Annet jeg må tenke på? Anonymous poster hash: f5058...97c
☆☆☆ Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Eg ville gjort det og vaska kjøkenet grundig. Vidare vaske alle klede og vaske klesskap.
Underveis --> Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Ville tatt bilde av larvene og forsøkt å finne ut hva det er. Da er det enklere å vite hva som bør gjøres :-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Du må jo først finne ut av hva dette er. Det er jo ikke sikkert stikkene har noen sammenheng, eller at småhullene i klærne har noen sammenheng med larvene, eller at billene har noen sammenheng med larvene. Når du finner ut hva slags innsekt du har sett, så vil du finne informasjon på en hjemmeside for skadedyr om hva du bør gjøre. Men først og fremst bør du støvsuge grundig, over alt, og om du fortsatt har besøk av biller og larver, eller opplever stikk, så bør du ta kontakt med et skadedyrfirma. De kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: a6f27...9b0
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Er det disse (uhu!!!)? http://www.dagbladet.no/2012/10/22/tema/bolig/klikk/23990743/ Anonymous poster hash: 0d807...ad2
2 små orkaner Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Nå vet jeg ikke hvilken slags insekter du har, men vi har lenge slitt med melmøll. Disse har for det meste vært på kjøkkenet, men er også fundet i 2. etg på barnas soverum. Jeg har også opplevd små uforklarlige hull i noen av klærne- trodde ikkemelmøll gikk i klær, men kanskje når de blir sultne nok. Ellers er det ofte vanlige møll som spiser klær. Vi kastet all maten og gjorde grundlig rent, men de kom tilbake-viste seg at de la egg/larver i de ekstra skruehuller i Ikeaskapene... Ikke så enklet å bli kvitt de da. Kjøpe melmøll feller. Er slike klistrefeller med lukt av noe som tiltrekker melmøllene. Dette var effektivt. Har nå ikke hatt noen på en god stund. Krysser fingre for vi endelig har blitt kvitt de Sjekk på nett hvilke dyr det er. Er mange gode råd på nettet til å bli kvitt insekter.
ny vestfold Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Det sleit jeg med I fjord,og du mà kaste alt I mat skapet,ikke oppbevar mat ute,du mà støvsuge godt Og spraye med insektspray. Billlene er mel biller og larvene kommer av billlene, Og etterhvert vil de bli til møll.jeg hadde det kun på kjøkkenet, og måtte rive hele kjøkkenet og ha pelias på besøk. Annbefaler deg og kontakte pelias, de har døgnåpent,og de har gratis befaring.
Himmel og hav Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Det sleit jeg med I fjord,og du mà kaste alt I mat skapet,ikke oppbevar mat ute,du mà støvsuge godt Og spraye med insektspray. Billlene er mel biller og larvene kommer av billlene, Og etterhvert vil de bli til møll.jeg hadde det kun på kjøkkenet, og måtte rive hele kjøkkenet og ha pelias på besøk. Annbefaler deg og kontakte pelias, de har døgnåpent,og de har gratis befaring. Åssen i all verden vet du at det er melbiller når du ikke har sett dem? Det finnes massevis av biller som kan dukke opp døde i vinduskarmer eller legge egg inne i hus. Mange av dem deiser bare tilfeldig innom og finner ikke veien ut igjen. HI: Finn ut hva slags biller du har, det er slett ikke sikkert at det er noe som krever voldsomme og dramatiske tiltak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå