Gå til innhold

Hvor mange UL har du vært på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun vært på OUL. Føler et sterkt behov for å møte den lille igjen. Nesten det eneste jeg tenker på nå om dagen. Under det første svangerskapet var jeg på mange ul, fordi jeg var så bekymret. Er det vanlig å dra på mer enn en undersøkelse? Uke 29

Anonymous poster hash: 5a8c4...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4

Uke 8 - bekrefte graviditet i livmoen

Uke 13 - organrettet UL forå sjekke trisomier etc

Uke 19 -OUL

Uke 28 - 3D - for moro :)

Skrevet

Vært på ca 5 elr 6 UL hittil i uke 35. Siste blir i uke 38. Alle UL etter 19 uke er bare kjappe kontrollsjekk,, extra oppfølging.

Anonymous poster hash: 19efa...671

Skrevet

Tror jeg har hatt åtte eller ni, men er faktisk bittelitt usikker...

Anonymous poster hash: e1c84...b48
Skrevet

Uke 11 for å se at det var sant

Uke 18 Oul

Uke 27 3D for moro :)

Uke 37 for å sjekke leie, skal dit imorgen også for å sjekke leie igjen...

Skrevet

4:

Uke 9 for å se antall.

Uke 18 OU

Uke 26 3D - Bare for moro

Uke 38 for å sjekke leie og vekst

Anonymous poster hash: a0964...026

Skrevet

2, ein for å fastslå termin (viste seg å vere 10+3, hadde visst om gravuditeten i 3 veker) og den ordinære.

Blir nok ein til ca veke 37 for å fastslå leiet, sist var det ei jordmor og fire legar som tok feil i løpet av 3 dagar.

Skrevet

Aner ikke, minst 20... Først en del i 1.trimester pga habituell abort, så har jeg hatt hver uke i 3.trimester pga negativt vekstavvik.

Skrevet

2. KUB i uke 13 og OUL i uke 20. 3. gangsfødende med normale svangerskap.

Skrevet

uke 9 - se hvor langt jeg var på vei (var uplanlagt og hadde ustabil syklus)

Oul uke 18

uke 25- Sjekk av morkakefunksjon pga sv skap forgiftning med nr 1 og lav fødselsvekt med nr 2

skal igjen uke 36 på vekstestimering av samme grunn som under uke 25

Anonymous poster hash: aa695...083
Skrevet

Uke 5

Uke 9

Uke 14

Uke 19 to på samme dag

Uke 24

Uke 28

Uke 29

Uke 33

Skal ha minst 3 til. Risikosvangerskap.

Anonymous poster hash: be53d...064

Skrevet

Seriøst??? Er jeg skikkelig "unormal, laydback, tar graviditeten med ro" mamma?? Oioioi.... da skal jeg søren meg sørge for å få meg en ul til! ! Hi

Skrevet

2 i uke 12 (Fordi de fant noe de måtte sjekke)

OUL

3d i uke 27

Og så ble det maaaange etter det pga alvorlig svangerskapsforgiftning, så de måtte følge med på babyen. Hvis ikke hadde det "bare" blitt de 4 første. 

Anonymous poster hash: f5356...86e
Skrevet

Seriøst??? Er jeg skikkelig "unormal, laydback, tar graviditeten med ro" mamma?? Oioioi.... da skal jeg søren meg sørge for å få meg en ul til! ! Hi

Jeg har hatt de jeg har hatt pga av at jeg blødde hver eneste uke frem til uke 13. I tillegg for å sjekke at morkaka hadde flytta seg, + vekstestimeringer, og pga høyt blodtrykk. 

Hadde det ikke vært for alt dette så hadde jeg også "klart meg" fint med det som er standard =) 

Skrevet

1 i uke 12 pga terminfastsettelse.

OUL i uke 19.

Og mener jeg skal på en til snart pga placenta marginalis.. Venter på innkallelse!

Skrevet

Bare 1. Ordinær i uke 21. Er 37+1

Skrevet

har hvertfall vært på 10 og skal ha hverfall 3 til.

5-6 av dem var i første trimester på grunn av risikosvangerskap de 12 første ukene.

Skrevet

Jeg har 2 ultralyden. Privat i uke 12, da vi ville se at det sto bra til og ordinær ultralyd i uke 19. Jeg føler ikke behov for flere ultralyden så lenge alt er normalt.

Skrevet

Har vært på 2 og blir mest sannsynlig en siste. 

1. uke 11 - for  være sikker på at babyen levde(hatt en MA fra før, så betalte gladelig 

2.uke 18 - OUL

Regner med jeg skal ha vekstestimering pga min egen størrelse. 

Forrige gang fikk jeg beskjed at babyen var 3,8 og kom ut 4,5 kg.. Vet ikke om jeg tør stole på det igjen, men men.. 

Skrevet

1. uke 11 - for  være sikker på at babyen levde(hatt en MA fra før, så betalte gladelig 

2.uke 18 - OUL

Forrige gang fikk jeg beskjed at babyen var 3,8 og kom ut 4,5 kg.. Vet ikke om jeg tør stole på det igjen, men men.. 

Fordi du er lav eller noe sånt da eller? kan jeg i såfall spørre hvor lav?

Skrevet

2.uke 18 - OUL

Nei, fordi jeg er feit ;) 

Skrevet

Jeg har også risikosvangerskap og har hatt i uke 6 og 9 før

Ordinær ultralyd.. Ellers har jeg vært annenhver uke fra uke 21, og skal ha enda tettere nå mot slutten..

Skrevet

Uke 9 for å sjekke antall uker på veg

Uke 12 for å sjekke i forhold til genfeil o.l

Uke 15 for å sjekke kjønn

Uke 20 OUL

Uke 24 3D

Uke 32 OUL

Skrevet

2.uke 18 - OUL

Nei, fordi jeg er feit ;)

ok :P hehe  nei jeg bare lurte fordi jeg er veldig lav selv og har vært litt inne på tanken om bekkenet er for trangt og lignende. nå er jeg riktignok ikke tynn som en strek uten hofter, da jeg faktisk har litt hofter, men tanken dukker opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...