Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Frykter at jeg og mannen ser slutten komme... Og jeg lurer litt på dette med barnebidrag. Jeg vet det er en bidragsveileder ute på nav sine sider, men jeg skjønner rett og slett ikke hva de spør om.. (utgifter tilsyn ditt og datt, om en mottar stønad) Så.. Kanskje noen kloke hoder kan gi meg et omtrentlig svar? Vi har to barn som begge går i bhg, full post. 2630+1930. Vi skal ha barna annenhver uke. Jeg tjener 730000, han tjener 370000. Må jeg betale bidrag til ham? Eller går det an å si a feks jeg betaler alt tøy til dem? En ikke ubetydelig utgift... Anonymous poster hash: 0a309...dfd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Du må nok betale litt bidrag til han ja. Stor lønnsforskjell. Anonymous poster hash: 34137...abf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Du må betale bidrag. Far kan kreve utregning gjennom NAV og da må du betale. Lager dere privat avtale kan du slippe billigere unna om du feks skal betale alt tøy. Men ikke sikkert far vil det slik. Han kan jo bo bedre om han får bidrag av deg. Hvem vil ikke det. Anonymous poster hash: 6f058...f8d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Jeg er jo ikke interessert i at mine barn skal bo i en rønne når de er hos ham... Men hva med ande utgifter? Jeg har feks et studielån som koster meg 1800 kr hver måned. Vil dette bli lagt vekt på? Dette er ikke akkurat utgifter en kan kvitte seg med... (man kan jo kjøpe en billigere bil, så slike utgifter kan reduseres). Han har ikke studielån. Er det noen som aner sånn ca hvor mye jeg ender opp med å måtte betale ham? Og deler vi bhg-utgifter likt? Og hvem får barnetrygden? Anonymous poster hash: 0a309...dfd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Må man betale bidrag når fordelingen blir 50-50? Anonymous poster hash: d54d1...7c8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Dere har rett på en ekstra barnetrygd når dere ikke bor sammen lenger. Dere bestemmer selv hvem som skal ha den eller om dere skal ha en hver. Anonymous poster hash: d54d1...7c8
n74 Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Et lite tips. Skriv en unge på hver av dere. På den måten får dere begge en ekstra barnetrygd. Det kan jo være til hjelp for han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå