Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Hei... Jeg har en baby på 6 mnd. Han liker godt å ligge å leke ved babygymmen, på magen, ligge og prate med mamma og pappa og bli båret rundt i leiligheten for å se i div. speil og ting som dingler, glitrer osv.. Innimellom vil han aller helst bare sitte på fanget og se i luften og slappe av. Det er jo selvfølgelig greit. For hans del kunne vi nok bare sittet og sett på hva som helst. Men det er litt kjedelig for mamma som gjerne vil dra frem mobil, pc eller tv... Men da blir jo lillemann også helt opphengt i dette. Vi sitter gjerne slik og slapper av forran tv'en eller lignende i ti min et par-tre ganger om dagen. Jeg er litt bekymret for om det er dumt for han å se på tv osv... Noen andre som har det slik? Hva gjør dere andre med babyene deres......? Anonymous poster hash: 7e49a...507
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Jepp, min er 4 mnd.. Vi ser på tv inni mellom.. Mor blir sliiiiten av en umulig baby (for tiden). Anonymous poster hash: 982c5...d1e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Kan han ikke ligge og aktivisere seg selv med leker som babygym ol. på gulvet mens du ser på tv da? Mine har gjort det mye, og klart de ser en del på tvén også da de ligger der, men hva skader det, liksom? Jeg er egentlig glad for at de har et "godt forhold" til tvén. De kan sitte å se en hel Disneyfilm uten avbrudd og det er ganske kjekkt da jeg skal vaske eller styre med noe annet. Min søsters barn har aldri lekt alene slik, bare blitt akr´tivisert og bært rundt hele tiden. De klarer ikke sitte i ro i 15 minutter en gang uten å mase og kjase på mamma for det ene og det andre. Barna får ikke firkantede øyne av å se på tv en time eller to! Anonymous poster hash: b3e1c...e8d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Min er 3 mnd og begynner å bli glad i å ligge/sitte i fanget og kikke rundt seg. Mor setter da på tv'n. Ser ikke at dette er noe problem ei lita stund. Anonymous poster hash: 046f4...df8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Jenta mi på 5 mnd digger Gordon Ramsey. Så ja, har blitt litt her også. Anonymous poster hash: 53ca9...322
Natti11 Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Noen timer må da være ok. Her på ipaden er det baby apper , spesielt pocoyo. Er greit å distrahere med en gang i blandt. Anbefaler en hard case eller noen form for beskyttelse da, det blir mye klin med fingre i munnen og klin på skjermen. Men de synes i hvertfall det er ufattelig moro. Pocoyo er ett lærings program også. Så så ille kan det jo ikke være.
skjotta Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Skal ikke hevde å vite mye om hjerneforskning, men jeg spurte en atferdsforsker om dette på ett kurs en gang og han mente at tv var en helt grei stimulans for hjerneutvikling. (Selvfølgelig alt med måte!) stimuli påvirker og bidrar til hjernens utvikling. Det som er viktig er å passe på hva de ser på tv. En 6 måneder gammel baby tar ikke til seg så veldig mye mer enn lys, bevegelse og lyd fra tv skjermen da... Større barn med atferdsvansker bør for eksempel ikke se voldsfilmer, da dette stimulerer den delen av hjernen som driver aggresjon.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Kan han ikke ligge og aktivisere seg selv med leker som babygym ol. på gulvet mens du ser på tv da? Mine har gjort det mye, og klart de ser en del på tvén også da de ligger der, men hva skader det, liksom? Jeg er egentlig glad for at de har et "godt forhold" til tvén. De kan sitte å se en hel Disneyfilm uten avbrudd og det er ganske kjekkt da jeg skal vaske eller styre med noe annet. Min søsters barn har aldri lekt alene slik, bare blitt akr´tivisert og bært rundt hele tiden. De klarer ikke sitte i ro i 15 minutter en gang uten å mase og kjase på mamma for det ene og det andre. Barna får ikke firkantede øyne av å se på tv en time eller to! Anonymous poster hash: b3e1c...e8d greien er jo at han er lei av å ligge der. hvis han har lagt på babygymmen en 20 min feks, så vil han gjerne opp i fanget og sitte å glo og slappe av litt.... HI Anonymous poster hash: 7e49a...507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå