Gå til innhold

Kan man bli sykmeldt etter å ha operert bort visdomstann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hos kirurg, ikke tannlege. Er det dritvondt? Greit å vite om det er fare for sykmelding også...

Anonymous poster hash: 0c0cb...956

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ble sykmeldt, men det var fordi jeg fikk betennelse, hovnet opp til det ugjenkjennelige med store smerter, og måtte kutte opp såret igjen for å få ut betennelsen.

Neste gabg gikk det bedre, da var jeg på jobb dagen etter.

Anonymous poster hash: e081d...9a3

Skrevet

Jeg fjernet to på en gang og gikk på jobben dagen etter.

Gikk da helt greit det. Spiste suppe/grøt et par dager da. :-)

Anonymous poster hash: 9c365...d59
Skrevet

Ok, håper jeg ikke blir sykmeldt... Det har vært betennelse, men fikk antibiotika så har jeg ikke kjent noe siden. Arbeider med kundebehandling, men om jeg ikke har skikkelig enorme smerter etterpå så kan jeg sikkert få tilpasset arb dagene. Kan jeg kjøre bil etter operasjonen? Vet ikke om jeg bør kjøre eller bare ta buss...

Skrevet

Ville satset på buss, kan hende du får sterke smertestillende. Egentlig er det vel best å bli hentet.

Skrevet

Henting er dessverre umulig. Får bli buss, får sitte der i koma tenker jeg. Takk for råd :)

Annonse

Skrevet

Har fjernet alle fire. Tre av dem var betente og tannkjøttet måtte skjæres litt i og syes etterpå. Men hadde ikke behov for noe sykemld.

Men det går sikkert an å ha det verre enn meg da.

Anonymous poster hash: d57f6...715

Skrevet

Har fjernet alle fire. Tre av dem var betente og tannkjøttet måtte skjæres litt i og syes etterpå. Men hadde ikke behov for noe sykemld.

Men det går sikkert an å ha det verre enn meg da.

Anonymous poster hash: d57f6...715

Har fjernet to fra før med tannlege, det gikk helt fint. Men nå skal jeg til kirurg for denne var for vrien. Har liksom ikke anelse om hva jeg kan forvente meg, håper det ikke blir så mye styr :P

Skrevet

Jeg ble sykmeldt, men det var fordi jeg fikk betennelse, hovnet opp til det ugjenkjennelige med store smerter, og måtte kutte opp såret igjen for å få ut betennelsen.

Neste gabg gikk det bedre, da var jeg på jobb dagen etter.

Anonymous poster hash: e081d...9a3

Au.... Tror jeg dropper å operere bort visdomstanna mi jeg. Og jeg som var så happy over å få time hos kirurg for da kunne jeg få valium. :-(

Anonymous poster hash: f7a67...51e

Skrevet

Jeg ble ikke sykemeldt i utganspunktet, men fikk betennelse etter noen dager og da ble jeg sykemeldt.

Skrevet

Jeg ble ikke sykemeldt i utganspunktet, men fikk betennelse etter noen dager og da ble jeg sykemeldt.

Baah, betennelse vil jeg IKKE ha!

Skrevet

Jeg opererte bort begge nede samtidig. Samme dagen lå jeg stort sett å sov. Hadde problemer med å svelge unna blod og spytt, så jeg var ikke veldig lekker. Brukte paracet og ibux, og var tilnærmet smertefri dagen etter. Lykke til!

Anonymous poster hash: 43fd9...a41
Skrevet

Jeg fjernet hos kirurg eller kjeveortoped eller hva det heter. Fikk smertestillende pluss beroligende pga tannlegeskrekk. Gikk hjem alene gor hadde bare ti min å gå. Tannlegen anbefalte at noen hentet meg men samboer var på jobb så det gikk ikke. Men det gikk fint å gå hjem den lille turen. Opererte ut to visdommstenner. Jeg gjorde det dagen før påskeferien og hadde da en uke på meg til å ta det med ro. Hadde mest vondt de to første dagene men så gikk det fint. Men måtte tygge på kun den ene siden i flere uker og skylle munnen etter hvert måltid pluss morgen og kveld. Jeg hadde ingen komplikasjoner i ettertid.

Anonymous poster hash: f9b97...a2d

Annonse

Skrevet

Jeg måtte trekke den akutt siden jeg fikk så tannverk i den og smerteutstråling til hodet. Trodde smertene skulle gi seg rett etterpå, men det tok noen dager.

Anonymous poster hash: 1eb95...fe5
Gjest lykkeliggift
Skrevet

Fjernet en forrige uke, fikk noe s****n til betennelse. Men trengte ikke bli sykmeldt. Det holdt med Paracet faktisk. Men vondt var det.

Skrevet

Jeg har operert ut to visdomstenner hos oralkirurg. De lå under bein (grøss) som måtte sages vekk (megagrøss) og deretter deles i fire med type hammer og meisel før de ble trukket ut.

Jeg vil heller ha femten keisersnitt etterhverandre!!!

Det var bare helt forferdelig :(

Grusomt vondt og jeg så ut som en blå/gul/lilla/grønn (!) basketball i ansiktet, kastet opp, fikk feber og var totalt slått ut ... og, ja, jeg ble HELDIGVIS sykemeldt i en drøy uke.

Skrevet

Søstera mi blei kanon sjuk av hele greia. Jeg måtte hjele henne med helt anliggende ting. Hun lå flat ut, og det ar uten infeksjon. Hele ansiktet ar oppheva. Slv adde jeg ingen problemer. Begge ha tannlege, uten narkose.

Anonymous poster hash: 9f413...046

Skrevet

Jeg var sykemeldt en uke, tre vriene visdomstenner som måtte opereres ut, mye skjæring og tannlegen sa at det var en omfattende operasjon for de satt veldig vanskelig til. Lå i narkose i 3 timer.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg måtte dra hjem fra kveldsvakt samme dag. Jobbet i hjemmesykepleien, og det var klin umulig å bøye seg ned uten enorme smerter. Og med 8 pasienter som skal ha hjelp til stell funka det dårlig :P

Skrevet

Jeg holdt pp å svime av etterpå, så neste gang vil jeg bli kjørt:-) Min tok det en time og ti minutt å få ut, var så krokete. Ganske vondt når bedøvelsen gikk ut, men fikk smertestillende og la meg til å sove. Var på jobb dagen etterpå. Husk å skylle med spesiell munnskyll, og det kan være lurt å spise myk mat i dagene etter.

Skrevet

Jeg oppererte ut alle fire på en gang og var rimelig dårlig i en uke. Mannen har tatt to til nå og ene gangen var han god som gull etterpå, mens andre gangen hadde han skikkelig vondt og følte seg uvel i nesten en uke etterpå til tross av sterke smertestillende.

Greit å være forberedt på at en kan få behov for sykemelding hvertfall.

Anonymous poster hash: c81cf...bcb

Skrevet

Takk for svar, damer! Nå kjenner jeg at jeg gleder meg noe vanvittig til tirsdag :P Jeg har fått ei venninne til å kjøre i tilfelle da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...