Gå til innhold

Gleder meg som bare det til gjerrige besteforeldre ligger i grava !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stiller foreldrene dine opp på andre måter? Er de en del av barnas liv, barnevakt innimellom osv? Hvis ja, så synes jeg du er en sytete drittunge.. Hvis nei, så skjønner jeg godt at du er skuffet, og da tyder det jo på at forholdet mellom dere er anstrengt på flere måter..

Angående tiåringen, så vil jeg vel anta at han fikk en del andre gaver, slik at han ikke lider noen nød... Forrige jul feiret jeg med en tiåring som satt og surmulte hele kvelden fordi han mente han fikk feil/for lite gaver. Sånne unger blir jeg kvalm av....

Anonymous poster hash: 354c7...85f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en smålig gave, skjønner at dere voksne tenker negativtom det. Men å ønske noen død av den grunn syns jeg var forferdelig. Jeg reagerer også på at en ung gutt tenker over at gaven ikke var dyr nok. Trist. Selv har jeg en fireåring som jubler i taket om han får et klistermerke eller et nytt sokkepar!

Anonymous poster hash: a1845...677
Skrevet

Det høres ut som farmora mi. Jeg ønsker henne ikke død, men jeg kommer ikke i begravelsen den dagen hun dør. Hver jul ringte kusina mi for å skryte av de overdådige gavene hun fikk. Selv fikk jeg for eksempel en jul en tom sminkepung, der kusina mi fikk tilsvarende sminkepung med 2 av hver ting oppi, 1000kr og en klokke. En gang konfronterte jeg farmora vår, og hun begrunnet det med at første barnebarn blir noe helt spesielt ig de derfor hadde mye bedre kontakt. Ja jøss, et par måneders aldersforskjell rettferdiggjorde det hele. Noen mennesker er bare sære og dumme. Det må de selv leve med.

Skrevet

til stjerna: Ja det er riktig. Men fikk følelsen av at HI ikke nødvendigvis er helt rasjonell akkurat nå. om hun sitter med en gråtende 10-åring. Man blir gjerne litt løvemamma om noen er kjip med ungen, særlig når ungen forstår hvordan tingene henger sammen...rike besteforeldre - kjip gave - besteforeldre synes ikke barnebarn er viktig/interessant nok å spandere en ordentlig gave på.

Anonymous poster hash: 45c65...6f1

Dersom 10-åringen sitter å griner for å ha fått en kjip bursdagsgave så er det på tide å slutte å oppdra ungen til å bli en bortskjemt drittunge altså.

Anonymous poster hash: 8d324...31f

Skrevet

:0 hva!?? Hva er det du sier! - er dette dine eller din manns foreldre?

Det går lang tid mellom hver gang jeg lar meg sjokkere her inne, men du greide det HI. Huff...

Hadde jeg sagt noe sånt, og de hadde dødd om en uke eller noe, så hadde jeg sørget meg ihjel, spesielt over at jeg har uttalt noe så tvers igjennom -ondt-.

Du, bør, skamme, deg! :(

Skrevet

Det var satt på spissen, selvsagt ønsker jeg ikke at de skal dø enda, men de trenger ikke spørre guttungen om hva han ønsker seg i bursdagspresang når de ikke har til hensikt å kjøpe det!

Men nå mener jeg jo ikke at man alltid skal kjøpe det barna ønsker seg mest, men det må jo være realistisk og det følte jeg at det var når foreldrene mine spurte hva han ønsket seg. Den ene lego esken koster vel 279 kroner slik jeg kunne finne ut. De har 5 barnebarn og aldri har mine foreldre tatt på seg spanderbuksene.

Til og med da vi var invitert i deres 60 års dager i fjor måtte vi på restaurant betale for oss selv :(

Enten så inviterer man og står for utgiften ellers så lar man rett og slett være og feire slike store dager.

Jeg visste jo at vi måtte betale selv, men de andre gjestene som var invitert de fikk vel hakeslepp da mamma sa at hver betaler vi hver for oss. Hun bestilte jo også dyre viner som ble satt på bordet men av prinsipp så drakk jeg kun vann med isbiter i.

Anonymous poster hash: e775f...081
Skrevet

Takknemlighet?? Hva med å være takknemlig for sokkene? Det er forbruksvare... På deres tid da reparerte de sokkene i dag kjøper vi nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...