Gå til innhold

Gleder meg som bare det til gjerrige besteforeldre ligger i grava !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er de ellers med barnet da, Hi ?

Stiller de opp og er greie utenom at de er gjerrige?

Jeg syns ikke at man skal forvente noe som helst i gave, men skjønner alikevel at du syns noen sokker er litt lite når de har god råd. Men fra det til å ønske de død syns jeg er litt drøyt da.

Anonymous poster hash: b2a44...54d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg også til svigermor bikker i grava. Da skal det endelig brukes penger. Hun er så gjerrig at hun ikke kan kjøpe et nytt garnnøste for å strikke til sitt eneste barnebarn. Må strikke av rester som er 40 år gamle.

Hun ville også bidra da vi ventet babyen. Fant frem en lospist saueskinnspose som er 54 år gammel !!!! Den er atpåtil blå og vi fikk jente..

Skjønner deg godt Hi, måtte dem dø snart !

Anonymous poster hash: a3b1d...332

eh... "lospist".. Hva er det?

Saueskinnsposene går ikke ut på dato.. Og hjelpes! Man kan jo særriøøøst ikke legge ei jente i en BLÅ pose! Hun ville garantert vokse opp med PTSD! -minst!

Anonymous poster hash: 002a7...215

Skrevet

Er du sikker på at de er sånne som du sier, gjerrige uten grunn? Når du sier så grusomme ting om dem som at du ønsker dem døde så fort som mulig..

Har en morfar som jeg sender penger til hver måned, blir i overkant 1300 kroner, men det er mye for min del akkurat nå, da jeg har lav inntekt. I tillegg skiftet jeg rør, kjøleskap, kjøpte vaskemaskin og mye annet til han i løpet av de siste 3-4 årene, har planer om å skifte vinduene i leiligheten hans også. Han har en 3-roms leilighet som var testamentert til meg av både ham og mormoren min mens vi bodde i nærheten, men så har de skrevet den om til kusina min når vi flyttet langt fra dem. Jeg ønsker overhodet ikke ham død, liker ikke tanken en gang. Og føler det som min plikt å sende de pengene uansett. Har ikke fått særlig med gaver fra han, men han prøver å dytte penger på meg hver gang jeg er der(er der 1 gang i året i ca. 1 mnd). Blir også ganske så sur hvis ikke jeg vil ta imot.

Anonymous poster hash: 9a1b2...8c2

Wow, jeg finnes ikke utakknemlig, men tror jeg ville blitt kjempetrist om mine besteforeldre gjorde noe slikt :(

Anonymous poster hash: e9331...42b

Skrevet

Oi.....ble nesten skremt av overskriften din HI....

10pk med strømper er vel bedre enn ingenting?? Er tanken som teller.

Anonymous poster hash: dfc90...3f9
Skrevet

Du vet at det er deres penger og de gjør som de vil med dem? 

Og det er ikke sikkert det er noe å arve heller når de dør. De har nok fått med deg at du er grisk etter arven så er det smarte så passer de på å bruke opp alt eller gir bort alt før de dør så slipper de å gi grådige deg noe av deres penger. Forresten så er det ikke du som arver når de dør, det er enten din mor eller far.

Forøvrig så bør en ti årig takle å få sokker til bursdagen sin, hvis ikke bør du gjøre noe med holdningen hans.

Anonymous poster hash: 9b27f...073
Skrevet

....bare vent, Karma biter deg i rævva før du aner det

LOL

Anonymous poster hash: dcee8...c79

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

En pakke sokker er nok til at du ønsker død og fordervelse over dine egne foreldre?

Vet du, om jeg følte så sterkt hadde jeg nok kuttet kontakten for lenge siden. Jeg ser for meg at det må være lite sunt å omgås mennesker jeg syns så lite om at jeg ønsker dem døde!

Skrevet

Heller gjerrige folk enn grådige folk!

Skrevet

Og jeg håper for dere at innen den tid er alt solgt unna og sløst bort på ting som har gitt dem glede underveis, ned til siste krona!

Anonymous poster hash: 8621e...880

Skrevet

Gleder meg også til svigermor bikker i grava. Da skal det endelig brukes penger. Hun er så gjerrig at hun ikke kan kjøpe et nytt garnnøste for å strikke til sitt eneste barnebarn. Må strikke av rester som er 40 år gamle.Hun ville også bidra da vi ventet babyen. Fant frem en lospist saueskinnspose som er 54 år gammel !!!! Den er atpåtil blå og vi fikk jente..Skjønner deg godt Hi, måtte dem dø snart !Anonymous poster hash: a3b1d...332

eh... "lospist".. Hva er det?Saueskinnsposene går ikke ut på dato.. Og hjelpes! Man kan jo særriøøøst ikke legge ei jente i en BLÅ pose! Hun ville garantert vokse opp med PTSD! -minst! Anonymous poster hash: 002a7...215

Når jeg ble født , fikk min mor beskjed om att hun var gravid med to tvilling gutter. Da jeg kom ut som jente var alt som var innkjøpt til meg blått. Kan ikke akkurat si at jeg brydde meg så veldig mye om jeg hadde på meg blått eller rosa. I dag ler vi bare av det. Løsningen var bitte små musefletter for jeg var jo jente. Spiller vel ingen rolle om det er blått eller rosa

Anonymous poster hash: 434df...c6e

Skrevet

til stjerna: Ja det er riktig. Men fikk følelsen av at HI ikke nødvendigvis er helt rasjonell akkurat nå. om hun sitter med en gråtende 10-åring. Man blir gjerne litt løvemamma om noen er kjip med ungen, særlig når ungen forstår hvordan tingene henger sammen...rike besteforeldre - kjip gave - besteforeldre synes ikke barnebarn er viktig/interessant nok å spandere en ordentlig gave på.

Anonymous poster hash: 45c65...6f1

Hvis en 10-åring sitter gråtende fordi han ikke fikk dyr nok gave av besteforeldrene vil jeg si at man har gjort noe fryktelig galt med oppdragelsen, ærlig talt...

Skrevet

til stjerna: Ja det er riktig. Men fikk følelsen av at HI ikke nødvendigvis er helt rasjonell akkurat nå. om hun sitter med en gråtende 10-åring. Man blir gjerne litt løvemamma om noen er kjip med ungen, særlig når ungen forstår hvordan tingene henger sammen...rike besteforeldre - kjip gave - besteforeldre synes ikke barnebarn er viktig/interessant nok å spandere en ordentlig gave på.

Anonymous poster hash: 45c65...6f1

Hvis en 10-åring sitter gråtende fordi han ikke fikk dyr nok gave av besteforeldrene vil jeg si at man har gjort noe fryktelig galt med oppdragelsen, ærlig talt...

Noe fryktelig galt faktisk... om barnet blir lei seg for å bli avspist med sokker i gave fra besteforeldrene. Handler vel ikke nødvendigvis om at den ikke var dyr nok, men at det er tydelig at de bare kjøpte noe for å slippe billigst mulig unna, at det dermed ikke ligger så mye omtanke bak?

Barn HAR forventninger om gaver til bursdag og jul, det er helt normalt og betyr ikke at det er noe galt med foreldrene!

Anonymous poster hash: b89b3...bc7

Skrevet

til stjerna: Ja det er riktig. Men fikk følelsen av at HI ikke nødvendigvis er helt rasjonell akkurat nå. om hun sitter med en gråtende 10-åring. Man blir gjerne litt løvemamma om noen er kjip med ungen, særlig når ungen forstår hvordan tingene henger sammen...rike besteforeldre - kjip gave - besteforeldre synes ikke barnebarn er viktig/interessant nok å spandere en ordentlig gave på.Anonymous poster hash: 45c65...6f1

Noe fryktelig galt faktisk... om barnet blir lei seg for å bli avspist med sokker i gave fra besteforeldrene. Handler vel ikke nødvendigvis om at den ikke var dyr nok, men at det er tydelig at de bare kjøpte noe for å slippe billigst mulig unna, at det dermed ikke ligger så mye omtanke bak? Barn HAR forventninger om gaver til bursdag og jul, det er helt normalt og betyr ikke at det er noe galt med foreldrene! Anonymous poster hash: b89b3...bc7

Men å ønske de i grava er vell litt i drøyeste laget.

Skrevet

til stjerna: Ja det er riktig. Men fikk følelsen av at HI ikke nødvendigvis er helt rasjonell akkurat nå. om hun sitter med en gråtende 10-åring. Man blir gjerne litt løvemamma om noen er kjip med ungen, særlig når ungen forstår hvordan tingene henger sammen...rike besteforeldre - kjip gave - besteforeldre synes ikke barnebarn er viktig/interessant nok å spandere en ordentlig gave på.Anonymous poster hash: 45c65...6f1

Noe fryktelig galt faktisk... om barnet blir lei seg for å bli avspist med sokker i gave fra besteforeldrene. Handler vel ikke nødvendigvis om at den ikke var dyr nok, men at det er tydelig at de bare kjøpte noe for å slippe billigst mulig unna, at det dermed ikke ligger så mye omtanke bak? Barn HAR forventninger om gaver til bursdag og jul, det er helt normalt og betyr ikke at det er noe galt med foreldrene! Anonymous poster hash: b89b3...bc7

Men å ønske de i grava er vell litt i drøyeste laget.

Ja det er jeg enig i, men jeg svarte på utsagnet som handlet om at 10-åringen gråter, ikke om at han ønsket dem i graven, det står det ingenting om. DA hadde det vært noe fryktelig galt med oppdragelsen...

Anonymous poster hash: b89b3...bc7

Skrevet

Vær glad du har noen som gir gave i det hele tatt! Her bryr familoenseg ikke engang om å gratulere sønnen min med dagen. Rævva full av penger eller ei, du kan si gratulerer med dagen. Så et sokkepar hadde betydd uendelig mye for meg. Det er så iskaldt familieforhold her, tror ikke jeg orker å gå i begravelsene dems når den tid kommer.

Anonymous poster hash: 85454...003

Skrevet

svigerfar tjener 1mill i året, og her får ungene nada til bursdager, til jul fikk de en strikket genser av kjæresten hans... Jeg synes han er kjip ja! Men tenker det er han sine penger og ikke mer enn det.

Anonymous poster hash: 14928...047
Skrevet

Da har jeg en herlig gutt som blir faktisk glad for alt han får... til og med sokker! han hadde ikke reagert, ikke jeg heller... gamle mennesker ser på ting litt forskjellig. De mente sikkert bare godt.

Anonymous poster hash: 971c1...9c8
Skrevet

Jeg begriper ikke at toåringen kan bli så skuffet over gaven. Har noe gitt ham store forventinger for hva han kan fra sine "rike" besteforeldre? Jeg er i hvert fall opptatt av å lære min barn å være takknemlig for alt de får.

Anonymous poster hash: a7025...4ea

Skrevet

Unnskyld, tiåringen.

Anonymous poster hash: a7025...4ea

Skrevet

Hvor gamle er disse besteforeldrene? Å hvor mange barnebarn har de? Sånt spiller nok inn. Enkelte er mer "gjerrige" av seg enn andre. Tror nok ikke at du helt mener at du ønsker dem døde, men at du er skuffet på 10 åringens vegne.

Vi er velsignet med rause besteforeldre, men de er unge, har god økonomi, t.o.m oldeforeldrene har var/ er ganske så rause tross mange barnebarn og oldebarn. Det er nesten slik at jeg blir flau når vi får 500kr hver alle 5 i familien til jul. De gir heller penger, disse setter vi på konto til ungene og på sparekonto til oss selv.

Fra en av oldemødrene ( var enke) pleide vi å få hjemmestrikka sokker, var like glad for det. Hun hadde en drøss barnebarn ig oldebarn, så at hun greide på et merkeligvis å strikke sokker som passa til oss alle var meg et mysterium. Pluss all jobben som lå bak.

Noen velger å gi mens de lever, andre " hamstrer" så det blir mye å arve. Vi som foreldre plikter å lære ungene å være glade for det de får uansett verdi.

Anonymous poster hash: 4b2f5...ef7

Skrevet

Jeg skjønner godt at man kan bli skuffet over gaver. serlig i en alder av 10 år. dessuten hadde besteforeldrene spurt hva han ønsket seg tidligere her, noe som også setter forventninger i et barn. Jeg hadde å blitt skuffet over mine foreldre om de bare kom med en pakke sokker i bursdagsgave til barna, men det er fordi jeg kjenner mine foreldre og hadde visst at da var noe ruskende galt ettersom de plutselig hadde begynnt å kjøpe gaver uten baktanke! misforstå meg korrekt her, vi er ikke utakknemlige, ønsker strikkesokker til barna hver jul av oldemoren deres og jeg blir alltid glad for strikkesokker, men fra besteforeldrene så har man større forventninger. eller, det kommer jo an på hvilket forhold man har til foreldrene sine da. fra besteforeldrene på far siden fikk jentene gamle bamser som tanten deres hadde hatt, sånn type dra i snora på tivoli bamser, men det kom ikke som noe sjokk akkurat!

Skrevet

Bare her på bim/dib finnes det mennesker som ønsker livet av noen bare fordi de kjøper kjipe gaver.......

Jeg har en relativt grei formue, og spanderer med glede. Jeg har ikke alltid hatt masse penger så jeg kjenner godt pengenes verdi.

Jeg har gitt bort masse penger til de nærmeste venner og familie, så ingen forventer noe som helst. De har råd selv nå..

Men det jeg reagerer på er at ukjente folk forventer at jeg tar den største delen av regninga!

Et eksempel var da dattera mi sin klasse skulle ha klassefest. Utgiftene skulle dekkes av klasseklassa samt 100kr i inngang pr elev. Men hva skjedde? "Duuuu? Vi tenkte å leie dj...kunne du..ehhh... hatt mulighet til å leie en god en? Det ville spist så mye av budsjettet vårt, skjønner du"... "Vi blir så mange at gymsalen blir så liten og trang.. Ehhh...du hadde ikke hatt mulighet til å...ææææ...spytte inn litt ekstra sånn at vi kunne leid et lokale?", "Hadde det ikke vært stilig å pynte skikkelig, med et tema, det hadde vel vært stilig?? Men.. Så var det prisen da"...hint hint, lissom...

Jeg hadde med glede sponset alt dette hadde jeg hatt mulighet til å tilby meg det, men når folk forventer bare fordi jeg kan, da blir jeg litt irritert. Nå betalte jeg 9000kr og de andre foreldrene 100kr hver, klassekassa sto urørt. Greit nok denne ene gangen, men jeg syns det ble litt feil for det.. På denne måten kunne jeg egentlig arrangert festen selv, sånn sett ville jeg ihvertfall hatt et ord med i laget ang meny, pynt osv.... Nå betalte jeg jo bare for gildet..

Kan det være at besteforeldrene føler noe av det samme? At de ikke ser gleden i å gi dyre gaver fordi de føler dere forventer det??

Man altså, er enig i at det var en jævlig kjip gave til en 10 åring. Og selvfølgelig forstår jeg at dere reagerer på det. Jeg mener, vi betaler jo 100kr pr gave til barnehage-klassekameratene til ungene.... Så en hundrings bør man jo kunne forvente av besteforeldre.

Men å glede seg til de dør av den grunn? Tror nok du er en aldri så liten dramaqueen, hi ;)

Anonymous poster hash: aa749...57f

Skrevet

Fy faen, håper du råtner i helvette.... Makan til egoisme....

Anonymous poster hash: a8e25...caa

Skrevet

Wow, jeg hadde brukt opp pengene før jeg døde, sånn at DU ikke hadde fått noe i arv ihvertfall! 

Anonymous poster hash: 962d9...aed
Skrevet

Hi jeg skjønner deg! Ang bli skuffa og irrittert over gjerrighet. Det med død og i grava forstår jeg ikke da. Men klart det er helt naturlig om besteforeldre kjøper sokker til 60 kr til en tiåring i 2013( med mindre det er ønsket) å bli skuffet, forskjell på sammenlinge med en generasjon tilbake og nå. Før hadde mange ikke så god råd, ei heller barnetrygd som er meningen brukes til tøy. Hverken HI el tiåringen er bortskjemte her pga det. Mormoren derimot trenger et kurs i å glede barn! Hun kunne fint ha lagt de 60kr i den minste pakken med Lego som finnes, el økt til en 89kr pakke. Hun ville likevel vært kjip , men i det minste hatt bursdagsbarnet i tankene når hun kjøpte gaven. Dere som pepprer HI burde kun gjøre det pga det med å ønske noen i grava, ikke pga gaven for dette var horibelt og skikkelig Ego av mormor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...