Gå til innhold

Gleder meg som bare det til gjerrige besteforeldre ligger i grava !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal jeg bestille ny bil og bruke opp den jævla arven på ting jeg har ønsket meg i hele mitt liv! Når du kommer med en 5 pakning med sokker til en 10 åring i bursdag som kostet 59 kroner på H/M og man har nedbetalt bolig, 2 relativt dyre biler og en god slant penger på konto da er det faktisk noe som er galt :(

Anonymous poster hash: e775f...081
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ting galt, dei berre frydar seg over å irritere tidenes mest grådige og utakknemlege etterkomar ;)

Skrevet (endret)

Er du arving da?

Edit: Det er dine foreldre? Og ikke dine besteforeldre?

Endret av HvittHus
Skrevet

Å heisann!! Nå setter jeg meg godt til rette med popkornbollen, for jeg aner det kan bli litt bråk i denne tråden ;)

Anonymous poster hash: aa749...57f

Skrevet

....bare vent, Karma biter deg i rævva før du aner det 

Skrevet

Ver glad dei gidder og gi noe til ditt barn. Dei kjenner deg godt siden barnet ditt får det i gave.

Anonymous poster hash: 85669...043

Skrevet

De trenger ikke etterlate seg så mye til deg. Kan vel gi bort det meste så lenge de er i live.

Anonymous poster hash: fb652...63f

Skrevet

Er du sikker på at de er sånne som du sier, gjerrige uten grunn? Når du sier så grusomme ting om dem som at du ønsker dem døde så fort som mulig..

Har en morfar som jeg sender penger til hver måned, blir i overkant 1300 kroner, men det er mye for min del akkurat nå, da jeg har lav inntekt. I tillegg skiftet jeg rør, kjøleskap, kjøpte vaskemaskin og mye annet til han i løpet av de siste 3-4 årene, har planer om å skifte vinduene i leiligheten hans også. Han har en 3-roms leilighet som var testamentert til meg av både ham og mormoren min mens vi bodde i nærheten, men så har de skrevet den om til kusina min når vi flyttet langt fra dem. Jeg ønsker overhodet ikke ham død, liker ikke tanken en gang. Og føler det som min plikt å sende de pengene uansett. Har ikke fått særlig med gaver fra han, men han prøver å dytte penger på meg hver gang jeg er der(er der 1 gang i året i ca. 1 mnd). Blir også ganske så sur hvis ikke jeg vil ta imot.

Anonymous poster hash: 9a1b2...8c2
Skrevet

Selv om andre i familien har mer penger enn deg, betyr ikke det at de må dele på pengene med verken deg eller noen andre!

Skrevet

Jeg tror de eldre ser litt annerledes på ting, min mormor har også godt med penger, men de eldre er litt forsiktig med pengene sine. Nå som jeg er gravid har hun strikket ett helt nydelig baby sett til den lille gutten min som er på vei. Setter veldig pris på noe hjemme laget.

Synes det er litt vel drøyt å ønske de i graven. Kanskje de prøver å gi deg en lærepenge.

Dessuten er det jo deres oppsparte og tjente penger. Ikke dine !

Du skal være glad barna dine har beste foreldre for det er det ikke alle som har.

Skrevet

Gleder meg også til svigermor bikker i grava. Da skal det endelig brukes penger. Hun er så gjerrig at hun ikke kan kjøpe et nytt garnnøste for å strikke til sitt eneste barnebarn. Må strikke av rester som er 40 år gamle.

Hun ville også bidra da vi ventet babyen. Fant frem en lospist saueskinnspose som er 54 år gammel !!!! Den er atpåtil blå og vi fikk jente..

Skjønner deg godt Hi, måtte dem dø snart !

Anonymous poster hash: a3b1d...332

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med HI, jeg da. Om man har god økonomi, så finner jeg det litt rart å avspise barnebarnet med sokker til 59,50 fra HM (om det ikke er det 10-åringen ønsker seg) til bursdagsgave. J3eg har inntrykk av at HI nå sitter med et stk skuffet bursdagsbarn som lurer på hvorfor bestemor og bestefar er så kjipe.....

Anonymous poster hash: 45c65...6f1
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med HI, jeg da. Om man har god økonomi, så finner jeg det litt rart å avspise barnebarnet med sokker til 59,50 fra HM (om det ikke er det 10-åringen ønsker seg) til bursdagsgave. J3eg har inntrykk av at HI nå sitter med et stk skuffet bursdagsbarn som lurer på hvorfor bestemor og bestefar er så kjipe.....

Er ganske langt mellom å vere skuffa over nokon og å ønske dei i grava..
Skrevet

PS, er selv vokst opp med at vi fikk ett par hjemmestrikkede ullsokker av mormor (enke) til jul hvert år (hun hadde 22 barnebarn og ikke råd å kjøpe julegave til alle), og så fikk vi  mellom 100-200 til bursdagen. Det var selvsagt helt strålende det, men det blir ett litt annen scenario enn det HI beskriver!

Skrevet

Kjenner jeg blir trist. Tenk at ting og ræl verdsettes mer enn mennesker.

Anonymous poster hash: 17c61...9d2

Skrevet

til stjerna: Ja det er riktig. Men fikk følelsen av at HI ikke nødvendigvis er helt rasjonell akkurat nå. om hun sitter med en gråtende 10-åring. Man blir gjerne litt løvemamma om noen er kjip med ungen, særlig når ungen forstår hvordan tingene henger sammen...rike besteforeldre - kjip gave - besteforeldre synes ikke barnebarn er viktig/interessant nok å spandere en ordentlig gave på. 

Skrevet

Det har stort sett alltid vært slik, foreldrene mine fikk arva klær av mine kusiner og fettere selv om foreldrene mine hadde bedre råd enn de da vi var mindre. Fikk heller ikke bunad da jeg stod til konfirmasjon, da mamma mente jeg kom til og legge både på meg og at det var dårlig økonomi og bruke så mye penger på et plagg :(

Pappa er ingeniør og mamma er sykepleier så generelt har de over middels økonomi. Husker jeg spurte om og låne 500 kroner engang mens jeg var student, nei det fikk jeg ikke for da måtte jeg heller planlegge økonomien min og finne frem noe hjemme jeg kunne selge for og få inn 500 kr!

Foreldrene mine lovte å sponse barnevogn da førstemann ble født, men da mamma hørte prisen på barnevogna gikk hun nærmest i stå og det passet aldri og dra og kjøpe barnevogn så den kjøpte svigers til oss med voksipose og det vi behøvde.

Blir rett og slett flau på deres vegne av denne grådigheten.

En av naboene til mamma har sett henne på 10 kroners salg av sokker i det siste og da handlet hun visst 30 par sokker så jeg regner med det er julepresangene hun har vært og handlet inn.

Har for øvrig etter jeg ble konfirmert og voksen fått bunad som min mormor har gitt med i skjul da jeg ikke fikk lov og si til mine foreldre at hun har betalt den!

Skrevet

Fy f***, at det går an.. Mitt kommende barn vil kun få min mor som besteforelder. Og kanskje litt min morfar som er gammel og skrøpelig. Jeg er kjempeglad i ham, men han kommer nok ikke til å leve lenge nok slik at barnet mitt utvikler noenlunde godt forhold til ham. Synes dere burde skamme dere som sier sånt om besteforeldre til deres barn. Besteforeldre på farssiden kommer antagelig ikke til å vite om barnets eksistens her siden faren her vil ikke høre om barnet og foreldrene hans bor utenlands. Hadde foretrukket gjerrige besteforeldre fremfor ingen besteforeldre! 

Anonymous poster hash: 9a1b2...8c2
Skrevet

Synes det er forferdelig av dere at dere ønsker de i grava over penger og materialistiske ting . Kanskje det er nettopp derfor dere ikke får noen ting. Hadde jeg vært besteforeldre å hørt noe sånt hadde jeg på pur F... Gitt all arv til barne barna mine og sørget for at dere voksene ikke fikk disponere ett øre av det.

Anonymous poster hash: 434df...c6e

Skrevet

Ikke bare det altså, har aldri vært så opptatt av penger og materialisme, men de begge spurte gutten for over en ukes tid siden hva han ønsket seg i bursdagspresang og det var bl.annet Lego, sykkelhjelm, bukse og noe annet han nevnte. Hadde de vært blakk som en kirkerotte hadde jeg jo skjønt pakken med sokker, men det begynner jo og grense til gjerrighet på lang vei :(

Har til og med fått beskjed av andre om at min mor stjeler toalettruller på offentlige toalett, men siden jeg ikke har sett dette selv skal jeg ikke si det med 100% sikkerhet.

Men hun tar i alle fall en bunke med servietter med seg når hun er på cafe også bruker hun 1-2 og resten tar hun med seg hjem!

Hun stjeler sikkert på jobb også vil jeg kanskje tro.

Skrevet

Gleder meg også til svigermor bikker i grava. Da skal det endelig brukes penger. Hun er så gjerrig at hun ikke kan kjøpe et nytt garnnøste for å strikke til sitt eneste barnebarn. Må strikke av rester som er 40 år gamle.

Hun ville også bidra da vi ventet babyen. Fant frem en lospist saueskinnspose som er 54 år gammel !!!! Den er atpåtil blå og vi fikk jente..

Skjønner deg godt Hi, måtte dem dø snart ! Anonymous poster hash: a3b1d...332

Blir nok skuffa når ho dør. Tykker ikkje synd i deg. Ho får sikkert 15 000 kr utbet i mnd. Hører slik ut.

Synest at ditt barn skal få blått siden du er så stygg i kjeften.

Skrevet

til stjerna: Ja det er riktig. Men fikk følelsen av at HI ikke nødvendigvis er helt rasjonell akkurat nå. om hun sitter med en gråtende 10-åring. Man blir gjerne litt løvemamma om noen er kjip med ungen, særlig når ungen forstår hvordan tingene henger sammen...rike besteforeldre - kjip gave - besteforeldre synes ikke barnebarn er viktig/interessant nok å spandere en ordentlig gave på.

"Gråtende 10-åring"?!

Da får hun heller lære sønnen sin til å være takknemlig for alle gaver han får.

Ærlig talt så virker du urolig grådig.

Skrevet

Skjønner deg godt Hi, måtte dem dø snart !

Anonymous poster hash: a3b1d...332

Haha nesten så jeg lurer på om du snakker om min svigermor. :P Men jeg ønsker henne ikke død da. Bare litt nysgjerrig på om hun faktisk unner barna sine arven når den tid kommer eller om hun faktisk er så gjerrig at hun finner en måte å få den med seg på...

Anonymous poster hash: b89b3...bc7

Skrevet

Skjønner deg godt Hi, måtte dem dø snart ! Anonymous poster hash: a3b1d...332

Stakkars, stakkars jentebaby som fikk blå pose! Eller ikke.

Jeg er supertakknemmelig for den nydelige blå saueskinnsposen fra Nøstebarn som vi fikk da babyen vår kom. Nå går den i arv til min bror som venter barn.

Begge babyene er forresten jenter. Tror små babyer er mer opptatt av å ligge varmt og mykt enn fargen på posen.

Anonymous poster hash: 1782d...e97

Skrevet

Gleder meg også til svigermor bikker i grava. Da skal det endelig brukes penger. Hun er så gjerrig at hun ikke kan kjøpe et nytt garnnøste for å strikke til sitt eneste barnebarn. Må strikke av rester som er 40 år gamle.Hun ville også bidra da vi ventet babyen. Fant frem en lospist saueskinnspose som er 54 år gammel !!!! Den er atpåtil blå og vi fikk jente..Skjønner deg godt Hi, måtte dem dø snart !Anonymous poster hash: a3b1d...332

Haha nesten så jeg lurer på om du snakker om min svigermor. :P Men jeg ønsker henne ikke død da. Bare litt nysgjerrig på om hun faktisk unner barna sine arven når den tid kommer eller om hun faktisk er så gjerrig at hun finner en måte å få den med seg på... Anonymous poster hash: b89b3...bc7

Siden dokke er så misfornøyd har dokke snoket i utbetalingane deires ? Virker slik får sjå når dokke blir gamle kva dokke gjør. Blir vel samme ulja gniete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...