Gå til innhold

Hvilken barnevogn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som kan tipse meg om en god barnevogn ? Har fem hunder, bor på gård og og går mye i skog og mark så må tåle litt. Absolutt en fordel med håndbrems. Noen forslag ?

Anonymous poster hash: 4317d...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du ha TFK joggster twist !

Anonymous poster hash: 1f244...06d

Skrevet

tfk

Anonymous poster hash: f7d97...08f
Skrevet

Tfk joggster twist er nok et godt valg da ja :)

Skrevet

Gå for stabil firhjuling med lufthjul. Med hunder blir tre hjul for ustabilt. TFK kom på sisteplass i ny barnevogn test. Ei venninne har den nye modellen, den velta med nyfødt baby oppi. Har hatt over 30 vogner, så mitt råd til deg er stabil firhjuling og nedprioriter håndbrems. Emmaljunga edge/mondial eller city cross eller Brio happy.

Anonymous poster hash: 3b57b...c0b

Skrevet

Tusen takk for svar :) har sett på joggster twist og føler i grunnen den oppfyller alt jeg ønsker, men ble litt usikker etter testen FB. Håndbrems er et must (og jeg binder ikke hundene til vognen, de går stort sett løs eller jeg holder de:)

Skrevet

Jeg ville valgt tfk jogster 3, den har fast fremhjul, men kan kjøpe ekstrahus som svinger ved behov. Vi har denne og er superfornøyd, like enkel å håndtere på grus/asfalt/snø/slaps/skog/heia, vi er en aktiv familie og går på tur nesten hver dag, vi har skogen og heia som vår nærmeste nabo og syntes denne er super. Den er forholdvis lett (12kg) og den er smal og robust, kommer frem over alt. Vi kjøpte det ekstahjulet til å bytte ut foran (byttes på 20sek, klips av/klips på) fordi det gjør vognen mer allsindig. På jogster 3 er alle hjulene like store og vognen blir litt høyere enn twit vongen, som da gjør den super i terreng.

Selve vognen er lun og fin, med stor kalesje med titteluke, integrert myggnett og stort og fint regntrekk med luke m/glidlås. Den blir liten sammenlagt som og er et plus, får den fint inn i en liten passat sedan inkl bager og sekker på ferie.

Min erfaring er at 4 hjulinger som emmaljunga edge (det var den første vogna vi hadde (2012 modell) er veldig tung og vanskelig å håndtere i skog og mark, greit at den haar 4 hjul men det gjør den ikke mer håndterbar, derfor byttet vi til jogster 3.

Anonymous poster hash: 6399b...b59
Skrevet

Gå for stabil firhjuling med lufthjul. Med hunder blir tre hjul for ustabilt. TFK kom på sisteplass i ny barnevogn test. Ei venninne har den nye modellen, den velta med nyfødt baby oppi. Har hatt over 30 vogner, så mitt råd til deg er stabil firhjuling og nedprioriter håndbrems. Emmaljunga edge/mondial eller city cross eller Brio happy.Anonymous poster hash: 3b57b...c0b

Hmm det var rart, jeg har også prøvd det meste av vogner på markedet og har aldri opplevd noen av tre hjuligene jeg har prøvd og hatt som ustabile i det hele tatt.

Hvordan veltet den med nyfødt oppi? Hva gjorde de galt?

Skrevet

Gå for stabil firhjuling med lufthjul. Med hunder blir tre hjul for ustabilt. TFK kom på sisteplass i ny barnevogn test. Ei venninne har den nye modellen, den velta med nyfødt baby oppi. Har hatt over 30 vogner, så mitt råd til deg er stabil firhjuling og nedprioriter håndbrems. Emmaljunga edge/mondial eller city cross eller Brio happy.

Du har hvafornoesadu? Hatt 30 vogner?! Det er jo bare sykt.... :)

Jeg har TFK, aldri opplevd den som ustødig. Men selvfølgelig velter en trehjuling lettere enn en firehjuling.

På skogsveier (og generelt) er TFK'en den suverent mest behagelige vognen jeg har hatt. Lett i vekt og lett å manøvrere. Hadde Mondial tidligere, og den er enormt tung og klumpete i forhold.

Skrevet

Noen som har link til den testen til FB ? Sett litt på nett og tror jeg går for en tfk. Takk for alle tips. Jeg skjønner at det er en større sannsynlighet for at en 3 - hjuling velter, men samtidig er det greit å ha en lettest mulig vogn på tur :) så får vi heller kjøpe en brukt 4 hjuling om vi ser at behov er tilstede for det :)

Skrevet

Ikke velg en tre-hjuling kom ikke bra ut i test. Jeg hadde gått for Emmaljunga mondial/edge duo. Kom nylig ut med best i test :)

Anonymous poster hash: 5cd8e...be5

Skrevet

Link til test der TFK Joggster Twist kommer dårlig ut?

Finner den ikke.

Anonymous poster hash: 51306...91f

Skrevet

Finner ikke den testen dere snakker om jeg? Er den bare i FB bladet?

Skrevet

Er dere helt rare? Ingen som har nevnt den mest stabile og beste vogna, finest er den og jo!?!

Velg Simo, enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 68536...9e5
Skrevet

Er dere helt rare? Ingen som har nevnt den mest stabile og beste vogna, finest er den og jo!?!

Velg Simo, enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 68536...9e5 [/quote

Simo er ikke hva den en gang var. Men er et alternativ.

Skrevet

Testen er i nyeste FB. Men her er den også omtalt: http://www.barnvagnsblogg.com/testfakta-testar-atta-barnvagnar/

Norske foreldre burde ikke gå ut ifra en test hvor Simo ikke er representert. Det er jo definitivt den beste vogna for norske forhold. 100% vanntett, noe ingen av de andre er, mye lettere og penere enn Emaljunga monstrene, 4 lufthjul og MEGET stabil. Superduper på snø og vinterføre samt i skog og mark.

Ingen over, ingen ved siden!

Skrevet

Men er ingen av 4 hjulingene som har håndbrems ? Er det noen andre vogner enn tfk som har håndbrems ?

Skrevet (endret)

Har hatt simo og har nå tfk. Like fornøyd med begge to. :) 
Jeg farter mye rundt, buss, sentrum, kjøpesentere, så 3-hjuling har blitt best for meg. Men simo var best på tur i skog og mark. Men jeg endte opp med senebetennelse i armen pga svinging med 4'hjuling... 
Går med bikkja i ene hånda(eller poser, mobil, etc), og svinge en så tung vogn med èn arm er tydeligvis ikke så lurt!

Så vil du ha èn hånd litt fri, ville jeg gått for TFK. Der følger det også med sikkerhetsbånd du kan ha rundt handa når du triller.

Minuset med tfk:

VELDIG lite og upraktisk understell. Det er vanskelig å komme til, spesielt når vogna er i liggestilling..
Dumme regntrekk.. Regntrekket som hører til, er sånn man så og si ikke kan bruke på vinteren, og det andre som passer har veldig stor åpning, så blåser det veldig i regnet regner det inn på barnet.. 

Utenom det har jeg ingenting negativt å si om vognen. Jo, bremsen er dårlig... Noen som vet hvordan man strammer den? Alle jeg kjenner med tfk har samme problem... Når den er i lås, triller den fortsatt på bussen f.eks. Og kan trille med bremsen helt inne.. 

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Testen er i nyeste FB. Men her er den også omtalt: http://www.barnvagnsblogg.com/testfakta-testar-atta-barnvagnar/Anonymous poster hash: 3b57b...c0b

Norske foreldre burde ikke gå ut ifra en test hvor Simo ikke er representert. Det er jo definitivt den beste vogna for norske forhold. 100% vanntett, noe ingen av de andre er, mye lettere og penere enn Emaljunga monstrene, 4 lufthjul og MEGET stabil. Superduper på snø og vinterføre samt i skog og mark.Ingen over, ingen ved siden! Anonymous poster hash: 68536...9e5

Mange andre vogner på markedet som er like vanntette som simo. Du har tydeligvis ikke så god greie på dette og burde vel holde munn?

Anonymous poster hash: b038d...e28

Skrevet

Men er ingen av 4 hjulingene som har håndbrems ? Er det noen andre vogner enn tfk som har håndbrems ? Anonymous poster hash: 4317d...182

Desverre ikke så mange. Vet at teutonia spirit s3 har og bebe confort high trek, samt casualplay s4.

Skrevet

Testen er i nyeste FB. Men her er den også omtalt: http://www.barnvagnsblogg.com/testfakta-testar-atta-barnvagnar/Anonymous poster hash: 3b57b...c0b

Norske foreldre burde ikke gå ut ifra en test hvor Simo ikke er representert. Det er jo definitivt den beste vogna for norske forhold. 100% vanntett, noe ingen av de andre er, mye lettere og penere enn Emaljunga monstrene, 4 lufthjul og MEGET stabil. Superduper på snø og vinterføre samt i skog og mark.Ingen over, ingen ved siden! Anonymous poster hash: 68536...9e5

Mange andre vogner på markedet som er like vanntette som simo. Du har tydeligvis ikke så god greie på dette og burde vel holde munn?

Joda, kun Simo som har garantien 100% vanntett! 

Skrevet

Mange andre vogner på markedet som er like vanntette som simo. Du har tydeligvis ikke så god greie på dette og burde vel holde munn?Anonymous poster hash: b038d...e28

Joda, kun Simo som har garantien 100% vanntett!  Anonymous poster hash: 68536...9e5

Feil! Både teutonia, emmaljunga og brio er også 100% vanntette. Sjekk kildene dine før du uttaler deg du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...