Gå til innhold

jeg har fått en forespørsel på norsk. hva gjør jeg?(språketikette)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skribent på nett og poster alt på engelsk. Nå har jeg for første gang fått en forespørsel på norsk. Jeg svarer alltid og det er ikke aktuelt å ikke svare på denne. Greien er bare at vedkommende har signert anonymt og er ikke logget inn med brukerkonto/twitter/facebook. Så eneste måten å kontakte denne personen er å poste svaret mitt i neste innlegg jeg legger ut. Og dermed er det synlig for alle. Men av respekt for denne personen og resten av følgerne mine, bør jeg svare på norsk eller engelsk. De fleste vet jeg er norsk. Er det frekt å svare på norsk?

Hjelp?:)

Anonymous poster hash: 9d3c7...0de

Skrevet

Man svarer på det språket eller målføret man får spørsmål i.

Anonymous poster hash: b310e...566

Skrevet

Jeg ville ha svart på norsk, men hatt en oversettelse av svaret på engelsk under.

Skrevet

Hvis alt du poster på nettet er på engelsk, vil man jo anta at den personen som har skrevet til deg også forstår engelsk. Jeg ville derfor svart på engelsk av hensyn til andre lesere. Men nå vet jeg jo ikke hva det gjelder og hvor personlig svaret vil være, om det er av interesse for andre lesere?

Anonymous poster hash: 9202b...8e0

Skrevet

Det er rett og slett en henvendelse angående oversetting. Så særlig personlig er det ikke :)

HI

Anonymous poster hash: 16a64...7d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...