Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Ser på Modern family på Netflix og der er det visst helt normalt med ferbermetoden. Får litt vondt i magen, de fronter jo dette Anonymous poster hash: 15309...a06
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Kjenner mange hyggelige og intelligente amerikanere, men enkelte ting har de et litt forskrudd syn på. Som omskjæring, douching og ferbermetoden. Anonymous poster hash: 55022...bf8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 hvorfor er det så ille med denne metoden? leste litt om den på google nå og så ikke noe dramatisk ved metoden.... Anonymous poster hash: a6258...612
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Jeg har benyttet meg av den. 20 min med skriking en gang , 2 min neste gang og god søvn i mange år. Tror det er mer skadelig med tull i søvnrytmen over tid. Anonymous poster hash: 2343a...b10
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 (endret) Har på en måte benyttet meg av den jeg og. Det vil si, jeg vet ikke så mye om ferbermetoden, men det jeg gjorde var å gå ut av rommet, la ungen skrike litt, og gikk inn igjen når jeg følte for det. Altså tok jeg ikke tiden i den forstand, men gikk inn igjen når jeg syntes det var nok. Ga smokken, la henne ned og gikk ut igjen. Holdte på et par kvelder, det fungerte helt nydelig. Jeg gjør det fortsatt i perioder hvor vi har litt problemer ved leggetid. Så lenge jeg vet at det ikke er noen spesiell grunn til at hun skriker, selvfølgelig. Man må jo se an barnet og hvorfor barnet gråter da. Endret 24. august 2013 av Hyacinth Bouquet
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Jeg har benyttet meg av den. 20 min med skriking en gang , 2 min neste gang og god søvn i mange år. Tror det er mer skadelig med tull i søvnrytmen over tid. Anonymous poster hash: 2343a...b10 Halleluja, sånn har jeg gjort det også. Ser absolutt ingen problemer med å bruke ferber Anonymous poster hash: a56e7...fc7
mams87 Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Sønnen min lærte seg å sove på egen hånd med noe som ligner denne metoden...Men det var fra en bok jeg leste og det var mye annet som var i metoden enn bare la barnet gråte og gå inn/ut av rommet. Jeg begynte forresten med intervall av 1 min. Og økte intervallene med dagene. Vi hadde også faste rutiner før leggetid, som var en del av metoden, for at han skulle "merke" når sovetiden nærmet seg. Det var viktig med gjentakelse for at han skulle føle seg trygg og vite hva som skulle skje.Tok ca en uke for oss. Han sov godt og gråt ikke mer om natten.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #8 Skrevet 24. august 2013 Vi gikk ikke ut av rommet, men lot gutten på 5 mndr hyle fra seg i sengen sin mens vi satt ved siden. Han gråt like mye i armene våres. Det var tydelig at det ikke var panikkgråt (derfor ble vi på rommet), men at han kjempet mot søvnen så hardt han kunne. Etter noen dager sluttet det av seg selv og vi har aldri hatt problemer med legging om natten etterpå. Hadde lignende runde med dagsøvn når han var 7 mndr, der han stod i sengen og hoppet helt til han sovnet av utmattelse, mens jeg stod i døren. Har en gutt som kjemper veldig mot alt han ikke kan kontrollere, så tror det var et uttrykk for at han ikke ville gi slipp og sovne. Anonymous poster hash: adea7...63c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå