Gå til innhold

gåstol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har brukt/bruker gåstol på barna deres,hvor gamle var de når de begynte og sitte i den??

Anonymous poster hash: 8bc1f...8ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gåstol bruker man bare ikke. Det ødelegger ryggen til barnet ditt.

Anonymous poster hash: c49c9...319

Skrevet

Brukte det i samarbeid med fysioterapeut fra ca 11 mnd, har et barn som ikke klarte reise seg og støtte seg til møbler pga nedsatt funksjon i arm.

Anonymous poster hash: 355e6...44a
Skrevet

Har hatt den fremme siden han var ca 8 mnd, men da var det kun veldig korte perioder, max 5 min.

Nå er 10 mnd og kan rase rundt en liten stund, om ikke hver dag, så hvertfall 4-5 ganger i uken. Nå er han så sterk i bena at jeg ser ikke noe problem med fornuftig bruk. Han reiser seg, går rundt bord og kan stå på bena i lange perioder om ganger.

Det er med gåstol som vippestol og lekegrind, brukes det fornuftig er det et greit leketøy for barnet.

Anonymous poster hash: 07761...a76
Skrevet

Har hatt den fremme siden han var ca 8 mnd, men da var det kun veldig korte perioder, max 5 min.

Nå er 10 mnd og kan rase rundt en liten stund, om ikke hver dag, så hvertfall 4-5 ganger i uken. Nå er han så sterk i bena at jeg ser ikke noe problem med fornuftig bruk. Han reiser seg, går rundt bord og kan stå på bena i lange perioder om ganger.

Det er med gåstol som vippestol og lekegrind, brukes det fornuftig er det et greit leketøy for barnet.

Har virkelig aldri forstått hva som er galt med lekegrind?  Forstår dette med gåstol, hoppehuske, osv da det kan bli feilbelastninger.. Men en lekegrind? Det er jo akkurat som at ungen sitter på gulvet å leker, eneste forskjellen er at det er tryggere i en lekegrind.. 

Skrevet

Har virkelig aldri forstått hva som er galt med lekegrind? Forstår dette med gåstol, hoppehuske, osv da det kan bli feilbelastninger.. Men en lekegrind? Det er jo akkurat som at ungen sitter på gulvet å leker, eneste forskjellen er at det er tryggere i en lekegrind..

Men som anonym skriver - hvis det brukes med fornuft - det er ikke fornuft å bruke lekegrinda som barnevakt i timesvis. Det er vel det som gjør at det er skepsis til lekegrind.

Jeg bruker min sjelden selv, men synes den er ok å legge barnet i hvis jeg må gjøre noe i en kort periode hvor jeg ikke kan følge med på alt han gjør.

Min minste er i den alderen at alt skal utforskes og puttes i munnen, så det er for hans egen sikkerhet jeg gjør det.

Skrevet

Barnet bør kunne reise seg selv først. Og det MÅ nå ned til bakken med HELE foten! Ellers får man fort en liten som går på tå uten gå uken også. Og så er det ingen barnevakt, det bør virkelig ikke brukes mer enn korte perioder om gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...