Gå til innhold

Forslag til jentenavn i bibelen? Vil ha navnet etter ei sterk og tøff dame!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg syns nå Maria er ett av de sterkeste navnene i bibelen jeg da :)

Maria som var mor til Jesus og så har vi Maria Magdalena som fulgte Jesus.

og så syns jeg Rakel er fint, men om hu var så sterk og tøff vet jeg ikke da.

Sara var jo barnløs til hu var en gammel dame på 90 år og fødte da en sønn og døde over 120 år gammel...

det er jo ganske tøft og sterkt gjort syns nå jeg ;)

Så moro med svar!

Maria er en verdig kandidat- hadde det ikke vært for at jeg har en niese som heter Marie :)

Sarah er en favoritt, kjempestødig dame i mine øyne også! Min mann er litt "lei" av dette navnet da....

Leah er nydelig, men vi har det navnet i nær vennekrets, og jeg er tante til ei jente som heter Thea, det blir fort litt likt.

Ruth syns det er litt "hardt" i ordlyden. Esther liker ikke min mann, heller ikke Rakel (menn!).

Jeg syns Rebekka er fint, syns også Ada er nydelig. Mannen liker Miriam. Men..... hvem var Miriam? Hvem var Ada? Og Rebekka, var ikke hun kona til Isak? Står det skrevet noe mere om hvem hun var? Noen som har kunnskap om dette?

Annonse

Miriam var eldste søster til moses.

også en av de kjente fra bibelen.

var veldig klok og nøktern om jeg kan kalle det det. :)

Ada veit jeg ikke hvem var...

Rebecca var gift med isak ja, altså svigerdatter til sara og Abraham :)

Annonse

• 2 uker senere...

Miriam hjalp Moses med å lede isralittene ut av Egypt. Hun holdt motet oppe hos folket med sang og musikk, spesielt mens de vandret gjennom Rødehavet. Derfor er et av betydningene på navnet "Star of the sea".

Maria og Miriam er forøvrig det samme navnet. Miriam er hebraisk, mens Maria er den greske versjonen som vi bruker i bibelen. 

Anonymous poster hash: 5ea2b...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...