Gå til innhold

noen spm vet hva dette kan være? (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Itilegg til feber, vondt hals, hoste, stive skuldre, kvalme og brekninger. Blir bare mer og mer utslett. Har på arme og bryst. Dårlig allmenntilstand

Anonymous poster hash: 544d2...e6c

post-42-1480316_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsvinner prikkene dersom du presser ett glass mot dem?

Skrevet

Nei

Skrevet

Regner med du har gjort det allerede, men hvis ikke bør du ringe legevakt NUH!

Anonymous poster hash: 8a7e3...22e
Skrevet

Jeg ville ringt legevakta jeg. Stive skuldre/nakke og utslett er symptom på hjernhinnebetennelse så greit å få sjekka opp

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Anonymous poster hash: d13cc...c32
Skrevet

Høres ut som hjernehinnebetennelse ja. Legevakt!

Anonymous poster hash: b9898...05d
Skrevet

Takk for svar. Var på legevakt. De visste ikke hva det var. :s skulle ringe igjen om utaletta ble mere røde og hvis jeg ikke klarer og bøye hode fremover. Crp var fin.

Skrevet

Jeg hadde krevd å bli sendt videre. Legevakta her mente CRP til datteren min var helt fin da hun var 8 uker gammel. Jeg krevde å bli sendt videre og når vi kom på sykehuset 30 min. senere var CRP på nesten 100

Skrevet

Står utslettet litt ut, som små blemmer? Ser litt sånn ut på bildet og da tror jeg ikke det er hjernehinnebetennelse. 

Når det er hjernehinnebetennelse er det vel snakk om små blødninger under huden så det blir små røde flekker under huden, men ikke et utstående utslett som du har nå?

Kan det være vannkopper? Det kan man bli veldig syk av om man får det som voksen...

Datteren min hadde en streptokokkinfeksjon i våres og fikk da utslett på hele kroppen, legen trodde da utslettet som var en form for elveblest var en reaksjon fra immunforsvaret på infeksjonen, det kunne visst skje.

Anonymous poster hash: 690f9...87d
Skrevet

Jeg kan ofte få sånne blemmer i forbindelse med sykdom som hoste med feber o.l. Jeg ser på det som et form for varmeutseltt. Går vekk med feberen. Håper det er noe sånt og ikke alvorlig!

Skrevet

Nei da tror heller ikke at det er noe farlig. Jeg kom hjem fra Bulgaria i natt. Og der er det ikke akkurat rent. Så derfor jeg ville sjekke også. Ja utsletta str litt ut og noen av de kommer det væske ut av. Takk for svarene:)

Skrevet

Tenkte med en gang jeg så det at det minnet om varmeutslett. Sønnen min får gjerne sånn når han har feber, eller når det rett og slett har vært for varmt

Anonymous poster hash: 1d08b...d05
Skrevet

Nei da tror heller ikke at det er noe farlig. Jeg kom hjem fra Bulgaria i natt. Og der er det ikke akkurat rent. Så derfor jeg ville sjekke også. Ja utsletta str litt ut og noen av de kommer det væske ut av. Takk for svarene:)

Om det faktisk er væske i dem er det jo stor sjanse for at det er vannkopper da...

Skrevet

Dårlig lege da. Som ikke kan se om det er vannkopper. Jeg nevnte varmutslett. Men det sa hun at det ikke var . Hi

Skrevet

Da mine barn hadde vannkopper sa helsesøster at det er det eneste utslettet det faktisk er væske i, så om det er væskefylt utslett er det vannkopper sa hun...

Har du hatt vannkopper som barn da? Det kan være vanskelig å se om det er vannkopper med en gang de kommer, da ser de mest ut som bittesmå kviser, men ettersom de fylles med væske er det ikke tvil lenger, da er det vannkopper. Det tar noen dager også tørker de og det blir små skorper på dem, om det blir det er det iallefall sikkert. Klør de da, vannkopper klør jo, ikke alle som er like plaget av kløen, men de skal klø litt tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...