Gå til innhold

Gode vintersko til store barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hun går 4 km til/fra skole uansett vær. Og på østlandet kan det bli særdeles kaldt.,

Sist vinter ned i 27 minus. Har kjøpt teknisk godt og varmt tøy. Nå er jeg i villrede på skoene.

Hun er stor på beina. Trenger str 39/40.

Takk for gode råd.

Endret av Basill med yngler
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så noen flotte vintersko med ullfor i fra bisgaard som jeg skal kjøpe til sønnen.

Anonymous poster hash: 7af95...97e

Skrevet

Både 4. og 7. klassingen min elsker sine Sorel vintersko. De er lette å ta av og på, er varme, gode å gå i, er vanntette i all slags snøslaps og er høye nok til at de ikke får snø i skoene om de leker og herjer. De ligner på denne typen, men sorel har mange som ligner på hverandre så jeg vet ikke om det er akkurat denne modellen de har altså...

http://www.brandos.no/sorel/yoot-pac-nc1443-013-ny1443-black/a9671

De pleier også å ha et par gore-tex sko som er litt lavere og nettere på benet som de bytter på meg, f.eks som denne

http://www.skoringen.no/produkter/47269-barn/2613-viking---graa-komb/#.UhjgABu-2So

Anonymous poster hash: 325cd...9ec
Skrevet

Sorel og viking har jeg god erfaring med :)

Skrevet

Ecco..

Anonymous poster hash: 232a2...af0
Skrevet

Jeg har slike fra Timberland, de finnes i hvite, sorte og tofargede så vidt jeg vet. Veldig, veldig fornøyd, de veier lite og er gode å gå i, har aldri frosset på bena.

64-0963.jpg

Anonymous poster hash: 325cd...9ec
Skrevet

For gutter som ikke har små nok føtter for barnesko, og ikke store nok føtter for herresko, er det her jeg bor vanlig å løpe damesko fra xxl, i en kjønnsnøytral variant.

Ta ungen jente eller gutt med å prøv.

Anonymous poster hash: 30247...1fa

Skrevet

Selskinnsko, ingen over og ingen ved siden når det gjelder varme sko. De har også god gå komfort og har en såle som gjør at de ikke glir så lett når det er glatt. Men er det vått er de ikke like bra, da er det cherrox som gjelder.

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Nå skal jeg se gjennom anbefalingene deres. :)

Skrevet

Viking og Ecco er helt topp på vanlig vintervær. 

Sorel syns jeg klabber veldig, mulig jeg bare har vært uheldig. 

Kan være jeg ville kjøpt noen skinn/pels/ullsko til de kaldeste dagene om dere skal gå langt.

Anonymous poster hash: ac95e...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...