Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Hva ca foregår på første barseltreff i regi av helsestasjonen? Er det bare ett treff der før man må arrangere selv? Hvor lenge ca varte det første? Anonymous poster hash: 11963...a67
Bustetroll Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 (endret) Her er det vel 4 treff før fylte 1 år med barselgruppe... jeg ble aldri med i barselgruppe, noe jeg angrer villt på nå.. For jeg går jo glipp av noe som helst timer på helsestasjonen fra 6 mnd til 1 år.. Fikk alle timene på første time. tror det er 4 eller 5 timer som heter "Gruppe med helsesøster". Endret 24. august 2013 av Skeptisimo
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Barselgruppe er et rent helvete! Dersom du syntes det er gøy å sitte sammen med nybakte mødre som KUN er opptatt av å skryte over hva sine nyfødte har lært seg så vær så god! Her skrytes det av bæsjing, løfting av hodet og hver eneste lille milepæl i en babys liv. Det er om å gjøre å ha ungen som er først ute med ALT. Å sitte å høre på hjernedøde ammefreaks som alle har verdens skjønneste, smarteste baby er det kjedeligste jeg noen gang har vært med på. Var på to treff med førstemann og aldri mer! Anonymous poster hash: 2baa7...b82
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Hos oss møttes vi første gang på helsestasjonen hos helsesøster (alle går til samme). Vi hadde en presentasjonsrunde og hs ville gjerne at før vi gikk skulle vi avtale neste treff selv. Vi var det vel kanskje i ca 30-45 min.Jeg har masse glede av min barselgruppe, vi treffes ca en gang i uken, enten hjemme hos noen, tur, cafe, kino osv osv... Noen av dem har blitt nærere venner også, som jeg treffer utenom barseltreffene. Veldig fint å treffe likesinnede og ha noen å være sammen med på dagtid, da jeg ikke har så mange andre venner som har barn. Anonymous poster hash: 7089f...67b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Jeg visste ikke at de treffene i regi helsestasjonen var disse såkalte "barseltreffene" der man treffer likesinnede som man etterhvert blir venninner med.. Vi møttes kun under grupper på hs. Aldri utenom. Prater litt om utviklingen til barna, hva de spiser og drikker, bekymringer, gleder og sorger. Vi har att 4 eller 5 i regi helsestasjonen. Ingen selv. Vi utvekslet aldri tlf nr eller noe for jeg visste ikke at det var det som var "greia" med gruppene. Anonymous poster hash: d2419...8ba
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Har ikke barselgrupper vi. Men da jeg fikk første hadde vi ett treff på helsestasjonen (eller var det to?) før vi ble "overlatt" til oss selv. Hadde to-tre treff der det møtte ytterst få før det døde helt ut. Egentlig helt ok for min del siden de fleste var en god del eldre enn meg og alle hadde barn fra før av, så følte meg litt malplassert. Nå arrangerer vi som har fått barn i år babytreff selv Har en Facebookgruppe for 2013-babyer i området her. Veldig koselig, og siden babyene er alt fra 7 til 0 mnd gamle blir det ikke så mye sammenligning av babyene heller Anonymous poster hash: 07835...a99
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Vi har hatt et treff. Da var ungene 8-9 mnd. Halvparten var pappaer for mødrene var begynt i jobb igjen. Det var bare ordentlig kleint fordi hun helsesøsteren som var der og ledet gruppen var en sånn bedreviter som fulgte regler fra 70- 80 tallet. De fleste gikk litt etter litt fordi ungene ble urolige og trøtte og treffet tok jo aldri slutt. Anonymous poster hash: c1ffa...bf5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Vi har nå skolebarn og møtes fremdeles. Vi har hatt det mye artig opptjening årene. Med julebord med menn, rundetall hvor vi er invitert, reiser, hjemmehygge, konserter m.m og vi er et 10 år aldersspenn i gruppa. Barselgruppe kan bli så mye mer enn man tror. Legg lista lavt....og ta hverandre for den en er.... Anonymous poster hash: dee20...6dc
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #9 Skrevet 25. august 2013 Så med andre ord : Ikke lett å si hvordan det blir Svigermor har fortsatt barseltreff 28 år etter fødsel, så kan jo bli full klaff også Anonymous poster hash: 11963...a67
Fomle84 Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Vi møttes 3 ganger på helsestasjonen før vi begynte med treff hjemme. Nå er vi 9 stk denne gangen, men ikke alle som kan de ulike gangene. Noen har jeg en del til felles med, andre ikke. Men har ei jeg har truffet en del utenom. Gikk med de to første og. Første gangen var vi 6 stk, møttes hjemme hos hverandre. Kjempe koselig og avslappa gjeng, de fleste var 10 år eldre enn meg (var yngst), men det gjorde ingenting. Med andre bodde vi så spredt og de ville gå turer så da ble det bare et par ganger vi var med, hadde en annen barselgruppe utenom med venninner. Så det kommer jo an på gruppa og om du liker det selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå