Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Har dårlig samvittighet for at vi har vært inne hele dagen i det fine været her. Vet at vi burde komme oss ut, men jeg er trøtt og energiløs. Har latt barna spille tvspill i hele dag. Anonymous poster hash: 087ea...bc6
*Yuna* Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Så lenge det ikke skjer ofte så syns jeg da ikke det
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Hvorfor spør du? Du vet vel at du ikke har vært optimal i dag, men om det ikke skjer ofte er det jo ingen som har vondt av en sløvedag iblant. Anonymous poster hash: 0ac25...e43
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Det er ikke så ofte. 1 gang i måned i forbindelse med mensen. Da er tålmodigheten min kort:( men, det er bare det at de var hos faren sin sist helg, og jeg vet at han lar de spille hele helgen og hele dagen. Det er derfor jeg har dårlig samvittighet. Er også redd for at de skal bli spilleavhengig. Da de kan spille opptil 2 timer i uka nesten hverdag. Anonymous poster hash: 087ea...bc6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Ikke om det skjer så ofte, men at de var hos faren å spilte hos han hele forrige helg også så reagerer jeg litt..må får si det, men dømmer deg ikke... er du sliten så er du sliten. Men en tur på lekeplassen hadde ikke kostet deg sååå mye...... Anonymous poster hash: b139f...61f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Nei det er du ikke Anonymous poster hash: 0367b...bb5
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Ja. Anonymous poster hash: a73b9...b98
mrsrogaland. Skrevet 24. august 2013 #8 Skrevet 24. august 2013 Dårlig mor? Nei. Men du har forbedringspotensiale. Burde bli slutt på dataspill hos faren, ellers tar de til slutt skade av det. Og prøv å bit det under på tunge dager og kom dere ut:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #9 Skrevet 24. august 2013 Takker for ærlige svar:) vi har vært litt ute ca. 15-20 min., men i morgen skal vi være ute hele dagen:) Har sagt til barnas far flere ganger at han må finner på noe sammen med de, men han er lat:( Det har blitt spådd fint vær i morgen også, så jeg krysser fingrene mine at formen min er bedre:) Anonymous poster hash: 087ea...bc6
sunnill Skrevet 24. august 2013 #10 Skrevet 24. august 2013 Engang i blant gjør det da ingen ting om man er inne sjøl om det er fint vær
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #11 Skrevet 24. august 2013 Fy fader, erre mulig? Leste en artikkel her om dagen om at flere og flere foreldre overaktiviserer ungene sine. De blir gira, klarer ikke finne på noe selv og klarer aldri å bare være i ro og slappe av. Hvorfor i svarte skal DU finne på noe for ungene hele tiden? Gjør du det hver eneste dag ellers? Er ungene dine helt tafatte? Klarer de ikke leke selv? Hvis ikke har du gjort en elendig jobb ved å overaktivisere de. Gratulerer! For det er det mange foreldre ser på som noe stort og noe bra. At de tar helt feil driter de i, så lenge de har god samvittighet, ikke sannt? Anonymous poster hash: 8f175...99d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #12 Skrevet 24. august 2013 Neeeeeiiii Du er en god mor som lar barna gjøre det de har lyst til. Hadde du stengt barna inne på rommet og vært sint og voldelig hadde du vært en dårlig mor... Anonymous poster hash: e07c0...b75
Gjest yrild Skrevet 24. august 2013 #13 Skrevet 24. august 2013 Da hadde jeg også hatt dårlig samvittighet, men det spiller da ingen trille så lenge det ikke skjer så ofte :-) En usunn dag iblandt skader ingen :-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #14 Skrevet 24. august 2013 Fy fader, erre mulig? Leste en artikkel her om dagen om at flere og flere foreldre overaktiviserer ungene sine. De blir gira, klarer ikke finne på noe selv og klarer aldri å bare være i ro og slappe av. Hvorfor i svarte skal DU finne på noe for ungene hele tiden? Gjør du det hver eneste dag ellers? Er ungene dine helt tafatte? Klarer de ikke leke selv? Hvis ikke har du gjort en elendig jobb ved å overaktivisere de. Gratulerer! For det er det mange foreldre ser på som noe stort og noe bra. At de tar helt feil driter de i, så lenge de har god samvittighet, ikke sannt? Anonymous poster hash: 8f175...99d [/quote ] Grunnen til at jeg får dårlig samvittighet er at det har vært mye dataspilling i det siste. Vi bor midt i byen hvor det er mye trafikk, så jeg tør ikke slipper de ut helt alene;) en annen ting er at jeg vil lære barna mine at det finnes noe mer enn bare asfalt og biler. Jeg liker å være ute i naturen, liker å trene og å være aktiv. Så jeg ønsker å overføre de egenskapene til mine barn. Det er ikke så lett for bysbarn å komme seg ut i skogen alene hvis ikke foreldrene er med. De er ellers flinke til å aktivisere seg selv, men det er bare dataspilling jeg ikke liker. De har på en måte vokst fra lego og alt som heter leker... synes selv at det er trist at barn vokser så fort nå i dag. De er forresten skolebarn. Og ja jeg vet at mange skolebarn er selvstendige, men det er noen som har venner som bor langt unna eller som ikke er hjemme i helgene. Hilsen HI Anonymous poster hash: 087ea...bc6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #15 Skrevet 24. august 2013 Da hadde jeg også hatt dårlig samvittighet, men det spiller da ingen trille så lenge det ikke skjer så ofte :-) En usunn dag iblandt skader ingen :-) Er det usunt å måtte aktivisere seg selv? Kanskje du burde lese dette! http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Organisert-vanvidd-tar-over-for-fri-lek-7269815.html#.UhkeGuDT9SU Anonymous poster hash: 8f175...99d
Gjest yrild Skrevet 24. august 2013 #16 Skrevet 24. august 2013 Da hadde jeg også hatt dårlig samvittighet, men det spiller da ingen trille så lenge det ikke skjer så ofte :-) En usunn dag iblandt skader ingen :-) Er det usunt å måtte aktivisere seg selv? Kanskje du burde lese dette! http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Organisert-vanvidd-tar-over-for-fri-lek-7269815.html#.UhkeGuDT9SU Anonymous poster hash: 8f175...99d Det er ikke å aktivere seg selv å sitte passiv og spille dataspill! HI høres jo ut som en super mor som ønsker at barna nettopp skal kunne være i aktivitet både på eget og andres initiativ og ikke bare sitte inne og spille på dataen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå