Gå til innhold

Engstelig i forkant av igangsetting

Anbefalte innlegg

Har time til vurdering av igangsetting til uka. Har hatt oppfølging i hele svangerskapet på grunn av tidligere morkakesvikt og hadde styrtfødsel sist gang. Har søkt om å bli igangsatt ved termin på bakgrunn av tidligere svangerskap og har vært engstelig hele tiden. Har blitt igangsatt to ganger tidligere fordi jeg ikke fikk rier selv, selv etter vannet hadde gått. Så jeg er redd jeg ikke får rier selv/naturlig. Ble undersøkt i jordmor i forrige uke, hodet var festet, var moden og hadde åpning. Ble lovt igangsetting muntlig av en overlege og har fått time til vurdering av igangsetting av en annen overlege. Hun sa at det skulle kunne la seg gjøre om jeg er moden og de har kapasitet på føden på det tidspunktet. Vi har ikke noe sosialt nettverk eller familie her vi bor, så svigermor kommer fra en annen kant av landet for å være hos oss disse dagene, sammens med våre barn. Om fødselen skulle starte hjemme er jeg redd for ny styrtfødsel (fødte på mindre enn en time sist) og det er lang reisevei til sykehuset. Nå er jeg KJEMPEREDD for at legene nå vurderer det dit hen at jeg ikke skal igangsettes, men vente å se, gordi barnet tilsynelatende har det bra. At jeg kanskje må gå over termin ogovertid. Hva om det er det som møter oss. Da vet jeg at jeg vil falle helt sammen. Denne datoen har vært min motivasjon og mitt mål. Morkakesvikt inntraff allerede før termin ned sistemann, men vet leger kan ombestemme seg og være steile. Hva gjør jeg? Hva skal jeg tenke? Hva skal heg si om så skjer? Synes for øvrig mine igangsatte fødsler har vært mye lettere enn den ene naturlige, så er ikke redd for å bli det. Takk for alle svar.

Anonymous poster hash: 1930c...033

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144075029-engstelig-i-forkant-av-igangsetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut fra det du skriver så ville jeg tro du har gode grunner for å bli igangsatt. Det er du som bestemmer over din fødsel. Stå på krava og krev igangsetting. Hvis dårlig kapasitet den dagen du har time så be om å få komme dagen etter. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...