Gå til innhold

Hvor mye legger man på seg i 1. trimester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg la på meg over 10 kg i første trimester :P Tror nok det meste er "normalt", så ingen grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: 66d23...46d

Oi, fikk du mage fort? Og var det første graviditet? Jeg er så utålmodig at jeg nesten ikke klarer å vente ;-)

Jeg la på meg over 10 kg i første trimester :P Tror nok det meste er "normalt", så ingen grunn til bekymring.

Oi, fikk du mage fort? Og var det første graviditet? Jeg er så utålmodig at jeg nesten ikke klarer å vente ;-)

mja..nei, fikk egenlig ikke "babymage" fort, men var til tider veldig oppblåst. Første graviditet, ja.

Var veldig mye lei meg i førsten og trøstespiste enormt, så jeg fikk forsåvidt mage, men det var ikke pga babyen akkuratt :P

Magen kommer tidsnok, og den er mest i veien. Går med skrapemerker fordi jeg dulter borti dører o.l. nå (uke 37) :P  Kos deg så lenge du kan med å kunne  ligge på magen og ikke dulte borti  alt ;)

Det kommer nok litt an på hvordan man føler seg, jeg har fått ned ca.10 kilo i første trimester i begge mine svangerskap. Tøft når man er så dårlig, og alt bare kommer opp igjen. Begynte å gå opp igjen i andre trimester.

Annonse

Jeg gikk vel opp sånn 6-7 kg i første trimester sist jeg var gravid. Nå har jeg bare gått opp et halvt kilo (10 uker i morgen) jeg har vært veldig bevisst denne gangen på hva jeg spiser, for jeg vil ikke ha reprise av forrige svangerskap.

lagt på meg 2.5 kilo nå og vipper akkurat over i 2.trimester. tror jeg la på meg 3 kilo i første tri, sist svangerskap. Magen har kommet fort denne gangen og med litt oppblåsthet samtidig synes jeg magen ser ut som da jeg var i uke 17-20 i forrige svangerskap hehe.

Anonymous poster hash: b20d7...293

Er ikke det "anbefalte" 1-2 kg første trimester mon tro? Men det er jo kjempeindividuelt, og kommer helt ann på utgangspunktet ditt. Noen legger på seg mye i begynnelsen, andre lite, men så gjør de senere et kjempehopp i vekt. Det viktigste er jo at det er "babykilo" og ikke "sjokoladekilo"  ;)

Og til alle dere "oppkastere" som bare raser ned i vekt: MIn dypeste medfølelse!!!! Har vært der, men slipper det denne gangen, så nå må jeg passe godt på vekta kjenner jeg  :mellow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...