Gå til innhold

Hvor mye legger man på seg i 1. trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 9 og har allerede lagt på meg 2,5 kg. Er dette normalt? Jeg gleder meg sånn til tiden framover og til at magen begynner å synes, og håper derfor denne vektøkninga er normal og bare positiv ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg over 10 kg i første trimester :P Tror nok det meste er "normalt", så ingen grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: 66d23...46d
Skrevet

Jeg la på meg over 10 kg i første trimester :P Tror nok det meste er "normalt", så ingen grunn til bekymring.

Oi, fikk du mage fort? Og var det første graviditet? Jeg er så utålmodig at jeg nesten ikke klarer å vente ;-)

Skrevet

Oi, fikk du mage fort? Og var det første graviditet? Jeg er så utålmodig at jeg nesten ikke klarer å vente ;-)

mja..nei, fikk egenlig ikke "babymage" fort, men var til tider veldig oppblåst. Første graviditet, ja.

Var veldig mye lei meg i førsten og trøstespiste enormt, så jeg fikk forsåvidt mage, men det var ikke pga babyen akkuratt :P

Magen kommer tidsnok, og den er mest i veien. Går med skrapemerker fordi jeg dulter borti dører o.l. nå (uke 37) :P  Kos deg så lenge du kan med å kunne  ligge på magen og ikke dulte borti  alt ;)

Skrevet

Har bare gått ned i vekt i alle mine 3 svangerskap, og særlig nå pga hyperemesis.Blæh....

Anonymous poster hash: 232f0...762
Skrevet

Det kommer nok litt an på hvordan man føler seg, jeg har fått ned ca.10 kilo i første trimester i begge mine svangerskap. Tøft når man er så dårlig, og alt bare kommer opp igjen. Begynte å gå opp igjen i andre trimester.

Skrevet

Jeg gikk vel opp sånn 6-7 kg i første trimester sist jeg var gravid. Nå har jeg bare gått opp et halvt kilo (10 uker i morgen) jeg har vært veldig bevisst denne gangen på hva jeg spiser, for jeg vil ikke ha reprise av forrige svangerskap.

Skrevet

lagt på meg 2.5 kilo nå og vipper akkurat over i 2.trimester. tror jeg la på meg 3 kilo i første tri, sist svangerskap. Magen har kommet fort denne gangen og med litt oppblåsthet samtidig synes jeg magen ser ut som da jeg var i uke 17-20 i forrige svangerskap hehe.

Anonymous poster hash: b20d7...293
Skrevet

Jeg er i uke 11 nå (første svangerskap), gikk ned 1 kilo i vekt. Jeg er så glad i mat ellers, men det er ikke lett å spise nå..

Skrevet

Er ikke det "anbefalte" 1-2 kg første trimester mon tro? Men det er jo kjempeindividuelt, og kommer helt ann på utgangspunktet ditt. Noen legger på seg mye i begynnelsen, andre lite, men så gjør de senere et kjempehopp i vekt. Det viktigste er jo at det er "babykilo" og ikke "sjokoladekilo"  ;)

Og til alle dere "oppkastere" som bare raser ned i vekt: MIn dypeste medfølelse!!!! Har vært der, men slipper det denne gangen, så nå må jeg passe godt på vekta kjenner jeg  :mellow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...