Gå til innhold

Hvorfor er det sånn? Ang utseende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan stå å sminke meg og kle på meg foran speilet, og da syns jeg at jeg ser bra ut. Men tar noen bilder av meg, ser jeg helt annerledes ut! Ser bare grusomt stygg og feit ut!! Hvorfor er det sånn? Betyr det at speilbildet lyver og at jeg ER så stygg? Altså, det er ikke bare mindre pent, men jeg ser ut som et skogstroll!!:/

Anonymous poster hash: 802df...bad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AMEN!

Særlig irriterende når alle venninnene mine ser smashing ut ;) Regelen om at kameraet legger på 5-10 kg er nok sann, er vel derfor alle modeller og skuespillere er så sykt tynne - de må være det for at det skal se "normalt" ut på skjermen. Det å være fotogen har vel også med hvilke linjer og flater du har i fjeset, har du mer avrundede linjer treffer ikke lyset så bra og man ser deigete ut. Er det jeg prøver å innbille meg selv, iallefall! :P

Skrevet

AMEN!

Særlig irriterende når alle venninnene mine ser smashing ut ;) Regelen om at kameraet legger på 5-10 kg er nok sann, er vel derfor alle modeller og skuespillere er så sykt tynne - de må være det for at det skal se "normalt" ut på skjermen. Det å være fotogen har vel også med hvilke linjer og flater du har i fjeset, har du mer avrundede linjer treffer ikke lyset så bra og man ser deigete ut. Er det jeg prøver å innbille meg selv, iallefall! :P

Ja! Deigete er ordet!! Hele ansiktet ser formløst, skjevt og deigete ut! Så det har noe med hvordan lyset treffer å gjøre altså! Da sier vi det, og jeg kan fortsette med å tro jeg ser helt nydelig ut:p

Hvordan forklarer jeg barten, hornene i panna og halen da??? Neida.. Er ikke så gale, bare i hodet mitt:p

Skrevet

Jammen, vi ser jo smashing ut, gjør vi ikke det? Er bare det at det indre lyset som stråler fra oss er for nydelig til at kameraet klarer å fange det opp....!

Eller så må vi bare trene mer foran speilet ;) Eventuelt trene mer sånn generelt sett, men det er jo bare fjas og fanteri :P

Skrevet

Kameraet fanger opp en bestemt bevegelse. Det fryser mimikken og kan derfor blir svært uheldige bilder i forhold til et speilbilde.

Skrevet

Det finnes de som ser smashing ut i virkeligheten, men som absolutt ikke er fotogene.

Også finnes det de som er ekstremt fotogene og ser helt smashing ut på bilder, men som er helt ordinære i virkeligheten.

Du er sikkert den første typen. Hadde jeg skulle valgt et av disse alternativene hadde det helt klart vært den første. :-)

Skrevet

Man kan sminke seg mer struktur i ansiktet, søk på contouring på Youtube :-)

Jeg er slank og fotogen (ikke skryt), men ble enda bedre med noen få triks

Anonymous poster hash: cd391...cde

Skrevet

Oh yes, kjenner til det problemet! Jeg er kjempeufotogen, men når jeg ser meg i speilet så ser jeg alldeles ikke SÅ ille ut.

Skrevet

Faktisk, dette med at mange synes de selv ser merkelige/stygge ut i forhold til speilbildet, er altså fordi man i speilet ser seg selv speilvendt. På bilder derimot, der ser man hvordan man faktisk ser ut. Så man ser uvante ut i forhold til det man ser på som seg selv... 

Har jeg lest. 

Men er nok også mye med vinkler, uheldig fryst ansiktsmimikk, og det med å være fotogen også. 

Anonymous poster hash: e5fea...95e
Skrevet

Speilvendt ansikt er nok et stikkord.

Men tror og at virkeligheten blir mer ekte, mange som er penere i virkeligheten enn de ofte blir på bilder..

Anonymous poster hash: 13268...c94
Skrevet

Jeg trøster meg med at ingen blir skuffet når de ser meg i virkeligheten. Sånn hvis de har sett bilde først :P

Skrevet

Åh takk for svar! Dere hjelper på selvtilliten;)

Skrevet

Jeg synes jeg ser veldig bra ut i speilet, men fæl ut på bilder. Mistenker at jeg ubevisst inntar den mest flatterende vinkel/ansiktsuttrykk i speilet, det har jeg jo ikke mulighet til når andre tar bilder.

Men kommer også an på hvem som tar bilder. Når mannen tar f.eks ser jeg i tillegg feit ut, fordi han huker seg ned "siden jeg er så liten", og tar fæle froskeperspektivbilder :/

Skrevet

Jeg føler jeg endelig ser bra ut, står tett på speilet uten briller, men så fort brillene faller på neseryggen ser jeg forferdelig ut! Trodde det er pga synet, men har nå fått vite at jeg ikke kler brillene mine, og jeg har ikke råd til nye, så nå skal jeg gå for linser tror jeg :-p

Anonymous poster hash: 43732...43c
Skrevet

Liker virkelig ikke å bli tatt bilde av lengre for å si det slik

Anonymous poster hash: 39fca...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...