Gå til innhold

Mannen min spiller data hele natta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke der at jeg skal nekte ham å gjøre ting han vil, men det siste året har dette bare tatt helt overhånd. Han sitter ved PC'en hele dagen om han kan, avløst av middag eller arbeid, eventuelt tannpuss på barna, og deretter tilbake til dataen og krigsspillet sitt. Headset på hodet og mennesker han har blitt kjent med gjennom spillet i øret, og der sitter han og chatter i det uendelige.

Det er trist, for barna forteller andre at "pappa spiller data hele dagen". Eller, det triste er ikke at barna forteller folk det, men at det faktisk er slik at han spiller data hele dagen istedenfor å tilbringe tid sammen med dem.

I natt toppet det seg. Jeg våknet av at han satt (i et annet rom) og snakket, lo og snakket mer. Klokka var ett, han skulle på jobb i dag. Jeg minnet ham på at det faktisk var natt, klokken to gjentok jeg meg - det er natt, du skal på jobb i morgen. Jeg synes ærlig talt det hele er uholdbart. Han kan ikke være sammen med oss, men han kan sitte på baken og spille krigsspill dag og natt.

Hva hadde du gjort dersom det var noen i din husstand som holdt på slik?

Anonymous poster hash: aac0b...2e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg bett han finne seg en annen plass å bo så jeg slapp å bli forstyrret av spillingen.

Skrevet

Hadde gåve han kun 1 sjanse. Ingen forandring hadde jeg flytta.

Anonymous poster hash: a4a80...a36

Skrevet

Jeg synes bare det hele blir tåpelig. Tidligere har han vært spilleavhengig, men da snakker vi om pengespill, poker, hester, etc. Jeg greier ikke avskrive dette som en hobby, selv om det ikke er opp til meg å avgjøre hva som er en akseptabel hobby. Når han er oppe halve natta vil det gå utover oss andre fordi han er grinete, sur og trøtt når han kommer hjem fra jobb igjen.

HI

Skrevet

Dette gjør min mann også! Vurdere å ta en pause fra hele fyren. Hilsen hun med mannen som ødelegger dagen.

Anonymous poster hash: 9888c...fc4

Skrevet

Uff!.

Slik var eksen min :( ble ikke slutt bare Pga det da, MYE annet også.. Men

Det var et av de første "hat" objekta da.

Men min nåværende er helt fantastisk, legger oss sammen hver natt uansett :) Helt fantastisk! Ja han spilte mye før, men før vi ble sammen og før familielivet .

Skrevet

Vi sliter med det samme.. har bltt noe bedre, men jeg synes det er så turn-off at jeg har null seksuell tiltrekkelse av mannen... så føler vi er mer som roomies enn et gift par.. trist! 

Anonymous poster hash: c90d9...fee
Skrevet

Han er fortsatt spillavhengig.

Slik holder man ikke på når man er voksen og har kone og barn. Jeg hadde vurdert forholdet hvis han ikke umiddelbart skjerper seg når du ber ham om det.

Anonymous poster hash: f5748...cfc
Skrevet

Høres ikke ut som han er kvitt spillegalskapen, han må ha hjelp!

Skrevet

Min mann og spiller hele natten. Og sover til tolv-ett hver dag. Han er arbeidsledig nå.

Jeg må stå opp med babyen hver dag. Kul fyr.

Anonymous poster hash: 4cd51...18a

Skrevet

Høres ut som ha er blitt avhengig, og trenger hjelp. Hadde brått og brutalt fjernet alt av spill/pc mens han var på jobbe. Eventuelt også reist bort noen dager. I tillegg krevd at han søkte hjelp.

Skjønner ikke helt de som råder deg å flytte ut. Dere har lovt "i gode og onde dager..." og man gir da ikke bare opp. 

Krev at han tar større ansvar for barna. Reis ut med venninner eller tren, og så får han styre hjemme. Lykke til!

Anonymous poster hash: 12884...d81
Skrevet

Høres ut som han er 15 år... Ikke en familiefar som skal dele familieansvaret med deg!

Make a change :-)

Anonymous poster hash: 9371e...553

Skrevet

Spiller han Travian?

Det høres ut som om det er min mann du snakker om. Men han har roet seg litt nå...

Skrevet

Ta bort Internetten før du legger deg. Klikker han i vinkel for han ikke får spilt, så vet du fort om han trenger hjelp, og da evt stille han ett ultimatum.

Anonymous poster hash: d6e42...46b

Skrevet

Han fikk valget her, meg og nyfødt baby eller spill. Ble fort slutt på spillinga..

Anonymous poster hash: b64e3...324

Skrevet

En av grunnene til at jeg valgte å bli alenemor ;) livet til barnet og meg er det nå mye bedre kvalitet over :)

Anonymous poster hash: ca2f6...086

Skrevet

Høres jo ut som om fyren trenger hjelp. Dessverre er ikke det så lett når han selv ikke ser hvor mye tid han bruker på spillet. Han gjør det nok ikke for å være stygg med deg på noen måte. Dette er avhengighet, på tilnærmet lik linje med de som misbruker, alkohol, narkotika, mat etc. Det er kjempe vanskelig å slutte selv og det må noe drastisk til før de ser hvor ille det er.

Jeg sier ikke at du skal gå fra ham, men skjønner jo hvor fristende det kan være. Jeg bodde med en som holdt på slik som dette i 2 år. Han hadde nettopp mistet jobben og var langt nede. Det ble en virkelighetsflukt for ham. Der kunne han glemme alt han slet med en liten stund.

Skrevet

Jeg har gjort ham oppmerksom på at jeg anser spillingen som et problem i dag. World of tanks heter utingen, og nå sitter han og spiller igjen. Jeg går i seng nå, så får vi se om han har skjønt noe eller om han har lyst til å tilbringe natta på gjesterommet.

Det er ikke slik at jeg flytter fra ham eller kaster ham ut, men dette har pågått i 150 dager snart, det eskalerer, han spiller mer, oftere og lengre utover kvelden og natta, og det må adresseres som et problem.

Skrevet

Min mann var akkurat sånn lenge. Gjorde ikke annet enn å spille. Det var mange krangler pga det. Jeg fikk etter hvert virmte at han var deprimert, og spillinga var en virkelighetsflukt. Jeg godtok det uansett ikke og satte foten kraftig ned.

Nå er dette noen år siden og det er ikke slik lenger. Det hender jeg ser antydninger og dasier jeg i fra. Da skjetper han seg heldigvis med en gang.

Anonymous poster hash: ab81c...384

Skrevet

Jeg hadde sagt at han må kutte ut spillingen, altså gitt ett ultimatum. Ellers hadde jeg kastet pcen ut av vinduet.

Skrevet

Du får endre passord på routeren om han er tilkoblet via wifi, om han bruker nettverkskabel gjemmer du den og sier han ikke får den før han har vært sammen med dere og deltatt i familielivet.

Om han skal oppføre seg som et barn, må han tåle å bli behandlet som et barn .

Bare en viss mengde Nett - tid hver av feks

Mannen er helt klart avhengig!

Skrevet

Du får jo si til han at han kan spille så mye han vil nattestid, men på dagen er han far og mann, og sure miner fordi han er trøtt er ikke greit. Da får han finne seg at annet sted å bo.

Om han på et eller annet vis kunne spilt på natta mens dere andre sover, OG fungere etter jobb, er det jo greit.

Det er derimot ikke greit å la familien gå for lut og kaldt vann og heller spille pc-spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...