Gå til innhold

Få bort sort hårfarge...

Anbefalte innlegg

Har vært så dum å farge håret svart. Hatt det slik i noen år nå. Liker det godt, men har begynt å få så grå hår på siden, jeg som bare er i slutten av tyveårene :-O

Uansett.. Sort hår da er så kjipt..

Har vært hos frisøren som skulle lysne det. Hun foreslo lyse striper, over flere ganger. Har gjor det en gang til nå. Men ikke helt fornøyd, liten fargeforskjell, samt litt ujevnt. 1300 kr. Så må jeg gjøre det en gang i mnd. 2- 3 ganger til. Det har jeg ikke råd til..

Finnes det noen mulighet for å få det til selv?

Tenker avfarging, så en lysere brun farge.

Anonymous poster hash: 07a60...587

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144074991-f%C3%A5-bort-sort-h%C3%A5rfarge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når håret mitt har blitt aaalt for mørkt, har jeg enten gått til frisøren, eller så har jeg bleika det i flere omganger. Det tærer VELDIG på håret, men det klarer seg hvertfall om du kurer det masse under prosessen :)

Hvis du skal farge det brunt igjen etterpå, så må du passe på så det ikke blir grønt. Husker ikke hvilke fargekoder det er, men tror fargen må være varm.. (kald?) Usikker på det siste :)

Anonymous poster hash: 2f78c...218

Jeg har nettopp gått gjennom dette... Det går, men anbefales IKKE.

Jeg bleket det... 4 ganger... med 7 blekebokser over 4 ganger.

Det blir først omtrent ingen forskjell- bortsett fra at etterveksten blir platinablond / orange.
Etter 2. gangen, begynner hele håret og lysne, men ikke blondt, men til møøøørkebrunt.
Etter 3. gang, blir det enda litt lysere, men det vil fortsatt være mørkebrunt, og gjerne orange på toppen.
Etter 4 gangen fikk jeg det lyst nok til at man kunne farge over.. Da tok jeg en brun/rød farge. Syntes den var for lite rød, så tok enda en rød en.. Da ble håret RØDT. Gikk slik i noen uker, før jeg farget det mørkebrunt... Så var det mørkebrunt med rødskjær i, som egentlig er min naturlige farge. Det var fint og passet meg egentlig, men føler meg ikke som meg selv.

Så, for 2 dager siden, ble jeg svart igjen... 

Nå er håret ganske slitt og tørt. Og jeg har TJUKT sterkt hår som tåler det meste.. 

Så på 2 mnd har jeg gått gjennom.. 15 hårfaringsbokser :P

Gå til frisøren du!

IKKJE GJØR D HJEMME!!

Du må desverre ha tolmodighet og penger for å gå fra svart til lys, og d er rødtone som forhindrer grønnfarge..

En avfarging anbefales ikkje, lyse striper i flere omganger som frisøren foreslo er d beste, desverre..

Det eneste du kan gjøre er å stripe det over flere omganger som frisøren sier. Selv om det er anbefalt å gå til frisør kan du kjøpe f. eks depend sine stripepakker på cubus og stripe det selv, eller få noen til å gjøre det på deg. De bleker godt. Stripene vil nok bli oransje og gule, men etter flere omganger vil de bli lyse. Husk å kure det godt mellom slagene og bruk gjerne lilla shampo som tar bort det gule og oransje. Den fra Loreal er god til det. Lykke til. 

Annonse

Det er en lang prosess, og det beste for håret er å la det få fred 1 -2 mnd mellom hver gang du striper det. Jeg holder på med det samme, bortsett fra at jeg ikke er svart, men brun. Jeg håper på å være helt blond i oktober eller november. Men jeg har hår som ikke tåler så mye...

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...