Gå til innhold

Til dere som er gift med næringsdrivende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått vite noe om skatten? Er så spent..

Anonymous poster hash: 6794c...537

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi fikk skattepengene 14 aug.

Det passet fint , fikk betalt alt av regninger og drit dagen før lønn :)

Hadde ikke ventet de før oktober egentlig...

Skrevet

Jeg er næringsdrivende og fikk også skatten 14.august :)

Skrevet

Hvorfor spurte du ikke om de som ER næringdrivende, eller kommer kvinneskatten senere?

Anonymous poster hash: 2389a...8a0

Skrevet

Har ikke fått fakturaen på baksmellen enda. Men bruker regnskapsfører så vet hvert år i juni om vi får igjen eller ikke.

Anonymous poster hash: ac71b...d9e

Skrevet

Kunne ha spurt om det og, men min manns regnskapsfører har funne ut hva min mann får så da sitter eg her da som er dratt med på slepet og må vente.. Hvert år er eg så spent og hater å vente... Og spes i år siden min mann får 4 tusen baksmell... Er inne på altinn hver dag.. Men må nok vente, med min flaks så får eg vite det i oktober... Sukk..men jobber dem med det i helgene også eller er det liten vits å logge seg inn i dag?

Skrevet

Hvorfor spurte du ikke om de som ER næringdrivende, eller kommer kvinneskatten senere?

Anonymous poster hash: 2389a...8a0

Du må da skjønne at kvinner ikke kan være selvstendig næringsdrivende! Fysj og fy! De skal holde seg hjemme og leve på mannen!

Anonymous poster hash: 5a1f6...c65

Skrevet

Var jo ikke det eg ment men at dei som er næringsdrivende har som regel regnskapsfører og da finner dem ut hva skatten blir,og driter i kjerringa... Sukk, her inne. Er det alltid noen som bare må lage kvalme.. Skjønner ikke helt hvorfor... Men men god helg...

Skrevet

Fikk vite for ca to uker siden, fakturaen på baksmellen kom forrige uke og betalingsfristen er neste uke...

Men driver mannen din AS eller enkeltmannsforetak da? Om mannen driver et enkeltmannsforetak lønner det seg jo at regnskapsføreren fører selvangivelsen til begge to siden overskudd fra bedriften kan føres mellom ektefeller som dere selv ønsker. Mannen her fikk litt større overskudd enn forventet i fjor og hadde derfor betalt for lite skatt, regnskapsføreren overførte da en del av overskuddet til meg så mannen slapp toppskatt på det. Siden jeg bare tjener rundt 300.000,- i året kunne vi jo føre over rundt 150.000,- til meg uten at jeg trenger betale toppskatt, mens om de hadde blitt stående på mannen måtte han ha betalt toppskatt på dem.

Jeg visste derfor allerede i våres hva resultatet ble siden regnskapsføreren leverer begge selvangivelsene.

Anonymous poster hash: bc62f...144
Skrevet

Jeg er, men har fortsatt ikke fått pengene. fikk forøvrig vite hvor mye jeg fikk igjen for 1-2 uker siden.

Skrevet

Jeg er selvstendig, men betalte restskatten for en god stund siden, så visste jo at jeg var i null ( har regnskapsfører).

Jeg fikk mitt resultat første mulige dag de la ut oppgjøret for næringsdrivende.. Kanskje fordi jeg gikk i null?;)

Anonymous poster hash: 7b203...c3d

Skrevet

Har ikke hørt noe ennå ...

Anonymous poster hash: 11bb0...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...