Gå til innhold

Drømmehuset eller redusert stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi velge drømmehuset som ligger litt utenfor byen eller skal vi velge et litt rimeligre hus, slik at jeg kan jobbe redusert (80/90) i noen år mens barna er små? Mannen er bortreist veldig mye, så jeg har ansvar for å få barn i barnehage, handling, mat, osv. Drømmehuset vil føre til noe lengre reisevei hver dag.

Forskjellen i prisen er på ca 300 000, som vil si at jeg evt kan jobbe 90 i 6 år eller 80 i 3 år.

Hva ville dere ha gjort?

Anonymous poster hash: 5d993...dd0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt hvor langt fra jobb/skole de to husene er

Anonymous poster hash: 16770...f26

Skrevet

Redusert stilling, uten tvil.

Skrevet

Jeg ville ha kjent godt etter i hjertet. Hva er viktigst i den store helheten, hva gir meg mest lykke og trivsel i hverdagen, hva gir mest energi til å være en avslappet og tilstedeværende mor for barna mine. Hva skaper minst stress....

Skrevet

15 min lengre reisevei

Skrevet

Jeg ville valgt å jobbe redusert.. Tiden med barna får man ikke igjen. Drømmehuset kan man kjøpe når barna er større :)

Vi har valgt et mindre hus og dermed mindre lån, slik jeg har mulighet til å jobbe mindre samt at vi har greit med penger. Så sparer vi i mellomtiden og planen er å kjøpe noe større om noen år ;)

Anonymous poster hash: ab488...f4d

Skrevet

Om du får 15 min lengre reiseveimed drømmehuset ville jeg heller ha valgt redusert stilling.

Anonymous poster hash: 16770...f26

Skrevet

Jeg tror ikke mannen ser hvor sliten man blir av full jobb + alt ansvaret ellers, så han vil helst at vi skal kjøpe huset som gjør at jeg må jobbe 100. Han sier han blir veldiglei seg hvis han ikke får det huset han vil ha

Skrevet

Er enig i at tiden med barna er verdifull men...

Vi kjøpte et greit hus og har kun 1,4 i lån. Går ikke en dag uten at jeg angrer, støket er greit men ikke mer og nabolaget er ikke det jeg hadde ønsket meg. Nå begynner størsten på skolen og, så det er ikke lenger så lett å flytte.

Tenk deg godt om når det gjelder huskjøp, beliggenhet er alt!

Anonymous poster hash: cf99a...7b2
Skrevet

JEG ville valgt drømmehuset.

Anonymous poster hash: e20a7...a87

Skrevet

Er visning i dag og i mårra, så har ikke god tid til å bestemme oss. Kommer med en oppdatering på hva som skjer

Skrevet

Da tror jeg mannen din trenger å se litt på hva som er de viktigste verdiene i livet.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Da tror jeg mannen din trenger å se litt på hva som er de viktigste verdiene i livet.

Jeg er såå enig.

Skrevet

Drømmehuset (men så ville jeg aldri ha jobbet redusert uansett).

Skrevet

Hva tror du barna dine setter større pris på? Stort hus eller mer tid med mamma? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...