Gå til innhold

Positiv test, hva gjør man videre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg testet positivt i går, og lurer på hva jeg gjør videre nå? Når skal man bestille seg legetime? bør jeg vente noen uker og flere positive tester før jeg gjør det?

Usikker på alt, så jeg vet ikke helt hva mer jeg skal spørre om nå.. :) 

Anonymous poster hash: fc159...74a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :) Tar du folsyre? Om du ikke gjør det så start nå.

Bestill time til legen, om du vil til jordmor også så lønner det seg å bestille time nå. Mange som har lange lister og liten plass.

Skrevet

Gratulerer :) Tar du folsyre? Om du ikke gjør det så start nå.

Bestill time til legen, om du vil til jordmor også så lønner det seg å bestille time nå. Mange som har lange lister og liten plass.

Alt hun sa :-) I Oslo er det også lurt å søke fødeplass, det er ganske sprengt kapasitet. Privat ultralyd ca i uke 12? Mange gjør det (vil ikke ta diskusjonen, men du kan tenke litt på det).

Glede seg!!! Kjenne på det lille livet som vokser. Blir helt rørt ;-D Kos deg masse, klem til deg.

Skrevet

Begynn med folsyre/folat. Gjerne også andre vitaminer om du ikke har et godt og variert kosthold. 

Om du røyker kutter du røyken.

Drikker du alkohol kutter du alkoholen.

Ruser du deg kutter du rusen.

Hold deg unna spekemat, salami, pass på å koke/steke mat godt, ikke spis ustekt kjøtt (blodig biff f.eks.). 

Er ellers mange mattips til gravide på matportalen.no3

Bestill legetime som skal være i ca uke 10-12. Dette er første svangerskapskontroll.

Ville også vurdert tidlig ultralyd. Ca uke 12.. 

Til første svangerskapskontroll (og andre kontroller) må du ha med deg en urinprøve. 

Om du har tatt en positiv test behøver du ikke ta noen ny, det er YTTERST sjelden at de viser falsk positiv. Men om du føler for det kan du sikkert ta en til om du vil "kaste penger ut av vinduet."

Gratulerer og lykke til. 

Anonymous poster hash: ec87d...486
Skrevet

Bestill en legetime. Her får vi ikke time før ca uke 12, så jeg har hatt en ul før for å se om alt var ok og at der var noe. Så hjelper legen deg videre. Husk urinprøve.

Skrevet

Bestill fødeplass om du bor i Oslo så slipper du å føde på Ahus.<br />Kan være lurt å begynne å se på hvilken fødekjole du skal bruke....

Anonymous poster hash: 68855...def

Skrevet

Tusen takk for alle svar! 

Da har jeg fått notert ned masse!  :)

Anonymous poster hash: fc159...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...