Gå til innhold

Får ikke solgt den h**** leiligheta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal, for vi vil ikke bo her lengere! ...angrer på valget vi til av megler, virker som megleren er veldig negativt innstilt til leiligheten siden vi har hatt 4 annonserte visninger og sikkert et dusin privat visninger... Megler har skyldt på dødt marked i sommer... Men!? Ser at flere andre leiligheter i området blir solgt. Vår leilighet er pusset opp i nyere tid og har alle godkjente papirer. Allikavel føler jeg at megleren velger å fokusere på de negative tingene ved den når hun har visning. Prisen er også under det andre leiligheter ligger på.

Jeg har hatt mistanke så jeg fikk ei venninne til å bestille privatvisning på leiligheten med megleren tidligere denne uken og hun bekreftet mistankene mine..

Hvordan skal vi gå frem for å bytte megler og gi oppdraget til nytt firma? Det er en flott leilighet, minuset er jo at vi har to parkeringsplasser men ingen garasje og at vinduene som er malt hvite fra 1985 bør byttes ut på sikt og at de som kjøper den må regne med å hjelpe felleskapet med plenklipp/måking enda det er en selveier-leilighet. Han som bor over oss er en stille rolig type, men megleren nevnte til venninna mi som var på visning at man måtte regne med støy?!? Det er lydhimlet mellom etasjene...

Jeg blir snart gal

Hva kan vi gjøre for å gå ut av kontrakten?

Anonymous poster hash: b76d7...cf0

Skrevet

Hva med å holde visningene selv?

Anonymous poster hash: dd1ba...f7b
Skrevet

En megler må jo være ærlig når folk er på visning og fortelle om eventuelle mangler.

Hva med å ta kontakt med hennes overordnede? Kanskje dere kan få en annen megler fra samme firma og se om det går bedre.

Anonymous poster hash: 3565d...8c2
Skrevet

Bytt firma. Dere må betale reelle kostnader som annonsering etc, men utover det har dere ingen forpliktelser ovenfor megler

Skrevet

Meglere jobber delvis for provisjon, så hun vil nok selge leiligheten. ...

Skrevet

Senk prisen om dere ikke får solgt nå, men ikke forsøk å holde fakta skjult. Da ender dere bare opp med en regning senere.

Anonymous poster hash: f1a26...b4d
Skrevet

Vi fikk heller ikke solgt vår, så vi tok grep selv. Stasjet den opp for 6000 kr i interiørdetaljer, økte presset på megler. Økte prisantydningen for å tiltrekke oss en annen gruppe kjøpere, og vips! Solgt for 300 000 over takst.

Anonymous poster hash: 3bc49...dec

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hva du kan gjøre for å gå ut av kontrakten, står vel på kontrakten din?  Ellers må du ta opp med megler det du ikke er fornøyde med og ev. klage til meglerfirmaet ved å vise til konkrete ting som megler gjør for å sette dere i et dårligere lys.  Det siste høres egentlig litt rart  ut, for meglerne tjener lite på å ikke selge objektene sine.

Det at megleren sa til din venninne at man må regne med noe støy, er jo ikke løgn så lenge du ikke bor i en bunkers.  At han som bor der nå er stille og rolig, betyr ikke all verdens selv om det er veldig kjekt her og nå, det er ikke sikkert at han skal bo der bestandig.  Kanskje din venninne ved å skulle teste megleren fremstod som så dum og uvitende at megleren følte at hun måtte informere om slike ting.  For det finnes nemlig en del veldig "blonde" leilighetskjøpere.

Skrevet

Vi har senket prisen (190 000)

Den ligger ute til 2.100 000 nå og ligger helt sentralt i byen i et penere boligstrøk

Den har to soverom. Nytt kjøkken og bad, den er fint stesjet opp av boligstylist før fotografering som var med i "pakken"

Og jo, megleren vil selvfølgelig at den skal selges.. Men hun er veldig forsiktig og usikker (virker det som) venninna mi er enig) hun er ille selger typen som er rett fram

Derfor vil bi bytte megler og helst firma siden vi er misfornøyde... Flere rundt oss synes også det er rart at vi ikke får solgt når leiligheten er så bra, billig, inholddrik og sentralt

Men så lenge budene ikke kommer og den har vært ute til salgs i 3 mnd nå....

Skrevet

Hvor mange kvadrat er den? Er planløsningen praktisk?

Anonymous poster hash: 3565d...8c2
Skrevet

72 kvadrat og vil si at planløsningen er praktisk, skulle bare vært mer åpent mellom kjøkken og stue (er dobbeltstemme der nå) to store romslige soverom med 5 pax garderober hver

Varmepumpe

Ny contura vedovn

Nye hvitevarer (2010)

Ny varmtvannstank

Flislagt bad (2008)

Minus er at det er laminat ellers i leigheten kanskje? Vi har vurdert å legge parkett, men ser ikke helt at gulvet som ser helt ok ut skal være avgjørende

Skrevet

Jeg har vært på sikkert 100 visninger, og har aldri reflektert stort over megleren. Eneste er presentasjonen av salgsobjektet som er det som avgjør om man i det hele tatt kommer på visning. 

At det er megleren som gjør at dere ikke får solgt tviler jeg på, men om dere er misfornøyde kan dere:

- klage

- holde visning selv/ være tilstede sammen med megler (selv om jeg personlig hater at eier er tilstede)

- spørre hva dere  må gjøre for å bli løst fra kontrakten

Skrevet

Jeg mener at når megleren virker usikker og fokuserer på nagative ting så hadde jeg blitt meget skeptisk til om det var noen skjulte feil.

Ville tatt kontakt med sjefen til deres megler og sagt at du har tatt en test ved og sende venninnen din på privat visning og hvordan hun opplevde megleren.

Da bør de ta tak og kansje sende en mere erfaren megler

Skrevet

Det er jo bare å be om at en annen fra meglerfirmaet holder visningene? Enkleste sak i verden!

Men uavhengig av det bør megler ta en ringerunde til de som tidligere har skrevet seg på liste for å få begrunnelse for hvorfor de ikke vil ha leiligheten. Da vet dere mer.

Anonymous poster hash: b6b18...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...