Gå til innhold

Hvorfor ble barna tatt av bv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de tilfellene du vet om hvor barnet har blitt tatt av bv, hvorfor har det skjedd? 

Anonymous poster hash: 4a57c...43a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omsorgssvikt er en selvfølge altså. Snakker mer spesifikt jeg. 

Anonymous poster hash: 4a57c...43a
Skrevet

Jeg ba om at de tok over omsorgen for mitt barn. Datteren min ruset seg og hadde alvorlige adferdsvansker. I fire år tryglet og ba jeg. Tilslutt hørte de på meg, og plasserte henne på barnevernsinstitusjon. Lang, vond historie.

Anonymous poster hash: a9769...f2d

Skrevet

Alvorlig mishandling, barnet kontaktet selv barnevernet.

Det tok alikevel lang tid før hun kom til oss.

Anonymous poster hash: cd686...82b

Skrevet

I ett tilfelle var det mishandling (vold og andre ting). I ett annet tilfelle var det drap på ett av barna. Altså, ekstremt gode grunner.

Anonymous poster hash: 66e7d...cde

Skrevet

Har vært borti en del gjennom jobben, og de grunnene jeg kjenner er:

- rusmisbruk hos begge foreldre

- alvorlig psykisk sykdom hos alenemor. Psykoser, paranoia, vrangforestillinger.

- generell omsorgssvikt. Barna var møkkete, feilernærte, alene hjemme lengre tid som små osv

- manglende omsorgsevne. Hadde et kronisk sykt barn, fulgte bl.a. ikke opp  behandling og satte barnet i fare. 

Anonymous poster hash: 94bb7...2be
Skrevet

Far drepte mor forran barna.

Skrevet

Og psykisk syk alenemor som ikke klarte å ta vare på barna sine. Skiftet ikke bleier, ungene var flekkete, møkkete og bodde i en svinesti, mens moren satt i sofaen og drakk kaffe. Det var så møkkete der at stuebordet satt fast i gulvet. Ungene fikk dårlig matstell. Alle 4 barna ble fjernet fra hjemmet. De hadde ikke lært hverken å pusse tenner eller vaske seg. Stakkars barn!

Skrevet

Rusmisbruk (pilleavhengighet) samt fullstendig mangel på å sette barna først.

Men det verste er en familie i nabolaget hvor bv har fjernet barna ved strakstiltak tre ganger og hver gang kommer de tilbake etter at saken har vært i fylkesnemnda. Bv, barnehage og naboer fortviler, omsorgssvikten er så iøynefallende og opplagt at man selv fra utsiden ser hvordan barna sliter (vi er naboer og har meldt fra flere ganger).

Hva som skal til før de stakkars barna får slippe det helvete de lever i, med rus, manglende evne til å vise omsorg (når barna slår seg, gidder de ikke reise seg for å trøste, de bare roper 'å huff og huff, stakkars gullet' samme hvor lei seg barnet er (de er 1,2 og 4 år) aner jeg ikke.

Skulle vært interessant å lese nemdas begrunnelse for ikke å redde disse barna.

Anonymous poster hash: aa7ab...a5d

Skrevet

En jeg kjenner er blitt fratatt barnet fordi hun har vært i barnevernet selv.

Hun og mannen hennes hadde heller ikke jobb eller gikk på skole på det tidspunktet barnet ble fratatt dem. Men det var fordi mannen i hus ble deprimert av hele saksgangen til bv og sluttet på skolen han gikk på..

De fant seg jobb nå i August og håper å kunne vinne tilbake barnet snart. Vanskelig å få jobb uten utdanning. 

Anonymous poster hash: 6a7ec...c30
Skrevet

Alkoholmisbruk og generell omsorgssvikt. Og endel annet jeg ikke vet.

Anonymous poster hash: ed618...be2

Skrevet

jeg ba om det selv, omsorgssvikt, mamma ignorerte meg, kalte meg feit, jeg fikk ikke mat, hun drakk, jeg drakk og selvskadet meg mye. ble flyttet når jeg var 15. hadde ikke moren min samtykket i flyttingen ville bv gått til sak og krevd omsorgen for meg.

Anonymous poster hash: 08960...824
Skrevet

Begge foreldrene begynte med narkotika igjen da ungen var 8 mnd

Anonymous poster hash: e3daa...b1e

Skrevet

Mor gikk psykisk ned da far plutselig døde. Barna gikk for lut og kaldt vann. Gikk ikke i bhg, ble aldri observert noe sted, og fikk ikke ha kontakt med slektninger mer. Da en slektning fikk barnevernet til å sjekke, fant de at minstebarnet lå i en utdritt babyseng, hvor mor to gang om dagen la inn mat. Eldste var låst inne på rommet sitt.

Anonymous poster hash: 1af51...49a

Skrevet

Psykisk mishandling, skriking og kjefting, sendte ikke barna på skolen, fulgte ikke opp med lekser.

Anonymous poster hash: 735c8...345

Skrevet

Lettere pu og klarte ikke følge opp barnet. Som igjen etter hvert lå langt tilbake i utvikling i forhold til alder.

Anonymous poster hash: 3e1ed...928
Skrevet

Psykisk sykdom

Anonymous poster hash: b6c43...697
Skrevet

Kjenner personlig bare til ett par, men der var begge rusmisbrukere, ekstremt rotete hus og MYE stygg krangel mellom foreldrene osv osv. (De får de nok ikke tilbake igjen)

Anonymous poster hash: 9f784...a00

Skrevet

Mor gikk psykisk ned da far plutselig døde. Barna gikk for lut og kaldt vann. Gikk ikke i bhg, ble aldri observert noe sted, og fikk ikke ha kontakt med slektninger mer. Da en slektning fikk barnevernet til å sjekke, fant de at minstebarnet lå i en utdritt babyseng, hvor mor to gang om dagen la inn mat. Eldste var låst inne på rommet sitt.

Anonymous poster hash: 1af51...49a

Herregud, nå begynte jeg å grine :( Stakkars, stakkars uskyldige små barn :(

Skrevet

Nei fy faen! For noen historier! Stakkars, stakkars barn! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...