Gå til innhold

Er 10-åringen min veldig liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han går i 5.klasse nå og jeg ser jo at han ikke er stor av vekst. Men ble likevel litt sjokkert nå når barna veide seg idag. 10-åringen veier 25,3 og 7-åringen 25 blank. 300gram forskjell altså. Eldste er nettopp over 135 cm nå og sitter fortsatt i en ordentlig "barnestol" i bilen. Tror ikke jeg har sett en eneste av hans venner gjøre det de siste ett-to årene... Er han veldig liten for alderen tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tiåring (jente) er 147 høy og veier 40...

Anonymous poster hash: d1295...bbd
Skrevet

Han er i alle fall mindre enn min 8-åring, men hun er ganske stor og lang. 

Anonymous poster hash: 5bb51...1d3
Skrevet

Min 9 - årige jente er 146cm og 33 kg, men hun er lang for alderen da...

Anonymous poster hash: 16df0...8f4
Skrevet

10-åringen min, som snart blir 11, er 158 cm og 42 kg

Anonymous poster hash: a2977...264

Skrevet

10-åringen min, som snart blir 11, er 158 cm og 42 kg

Har også en straks 9-åring som er 134 cm og 25 kg. Hun sitter fortsatt i beltestol i bilen.

Skrevet

Har en som blir 10 år i desember, han er 145 cm og 45 kg. Men han er stor for alderen, broren var ikke så høy å tung på samme alder.

Skrevet

Jeg har en 7-åring som er 130 cm og 30 kg. Akkurat startet i 2. klasse. Han er en av de høyeste der da..

Anonymous poster hash: b3429...84d

Skrevet

Jenta mi på 10, 5.klasse, er også lav. Hun er 133cm. Usikker på vekt!

Skrevet

Hørtes lite ut ja! Min gutt på 9 år er 145 cm og 40 kg

Anonymous poster hash: 07528...539

Skrevet

Min gutt på 8 er 140 høy men veier bare 28kg.spinkel.

Skrevet

Da er visst tassen min veldig liten ja..

Skrevet

Litt på siden, men godtar de virkelig å sitte i barnestol i bilen når de er ti år? Synes de ikke det er flaut?

Jeg bare lurer, det er ikke kritikk!

Anonymous poster hash: 3d5c2...53b

Skrevet

6-åringen min er 122 cm og veier rundt 22 kg.

Skrevet

Mente selvsagt beltestol, men det skjønte du nok. Det er ikke noe problem, han merker vel selv også at han sitter mye bedre i den enn uten. De få gangene lillesøster ikke er med og en av hans venner skal sitte på så sitter de i søsteren stol uten at de sier noe på det (så lenge de ikke blir så høye at de stanger i taket) ;-)

Skrevet

Det er litt under gjennomsnitt vil jeg tro. Gutten min på 10 år er ca 27 kg (har vært en kamp å få han opp i den vekten). Usikker på hvor høy han er men han må ha 152 minst i bukser. Han er blant de høyeste. Men tynn det er han. Veldig spinkel.

Skrevet

Litt på siden, men godtar de virkelig å sitte i barnestol i bilen når de er ti år? Synes de ikke det er flaut?

Her sitter alle andre av 4.klassingene i bilstol i alle fall. Han er 133 cm og 34 kg, men kommer nok til å sitte i bilstol en stund til. Det er flere i klassa over han som også fortsattsitter i bbilstol.

Men har inntrykk av at det er veldig forskjellig fra sted til sted om det er vanlig eller ikke. Vet at hos søstra mi er det ikke "vanlig" - desverre...!

Anonymous poster hash: 334f6...782

Skrevet

Jenta mi som går i 5.klasse og er 10 år er 152 cm lang og veier 45 kg. Men hun er stor for alderen. Hun har vert for tung til beltestol i flere år.

Anonymous poster hash: b7b24...ed7

Skrevet

Jente. Blir straks 10 år.

151 cm og 44 kg.

Skrevet

Gutt 9 år : 149 høy & 38 kilo :D Høy og flott gutt ! :D

Anonymous poster hash: 03169...7be

Skrevet

Min gutt på 8 er 123 og 23,5 kg :)

Han vokser i rykk og napp.

Vil nok aldri bli den høyeste. Men det er ikke vi foreldra heller.

Han er heller ikke den eneste i 3.kl med den høyden .

Er også mange barn som er for store for alderen så ikke bry deg om hva andre sier :)

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig og måtte veie og måle min 8 1/2-åring her. Han er 140 cm høy og 32 kg.

Jeg reagerer på at mange av barna i denne tråden er så tunge. Min gutt er en høy, stor gutt. Jeg har alltid tenkt at han er ganske kraftig, men sammenlignet med vekten til mange av barna over er han jo egentlig lett.

Dere som har 9-10-åringer på 40+ kg, er de litt overvektige?

Anonymous poster hash: 53cf7...c47

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig og måtte veie og måle min 8 1/2-åring her. Han er 140 cm høy og 32 kg.

Jeg reagerer på at mange av barna i denne tråden er så tunge. Min gutt er en høy, stor gutt. Jeg har alltid tenkt at han er ganske kraftig, men sammenlignet med vekten til mange av barna over er han jo egentlig lett.

Dere som har 9-10-åringer på 40+ kg, er de litt overvektige?

Anonymous poster hash: 53cf7...c47

Nei, hun ligger på 75percentilen.
Skrevet

Min 9 åring er høy og slank ( 149 cm og 38 kilo ) ser ut som en 12 åring, men absolutt IKKE overvektig :D

Anonymous poster hash: 03169...7be

Skrevet

Vi har en tiåring som sitter i beltestol.. Hvis kamerater sitter på så sitter de også i beltestol ... (Med unntak av en som er et hode høyere enn de andre (ca 155 cm) Har aldri hørt noe fra hverken min gutt eller kameratene..?

Anonymous poster hash: 45eaf...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...