Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Etter farger? Har dere ett oppbevaringssystem på perlene og brettene? Anonymous poster hash: d24c3...14f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Nei, ærlig talt. Jeg har 3 unger og full jobb, har da andre ting å prioritere. Anonymous poster hash: 95dd6...613
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 De må rydde dem selv, er fire år. Ps de har Pearly på Ipad, genialt. Ikke perler over hele stua. Anonymous poster hash: 142b7...51b
Tommelopp! Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 nei.. har alt i en sånn plastboks med lokk fra Europris
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Æh... Ja, i fare for å bli kategorisert som nerd, så har jeg sortert alle hama-perlene, ja... Sånne bøtter med 3 000 perler i... Vi har en liten plastboks pr. farge, ergo: mange små plastbokser med lokk. De små plastboksene stables oppi en plastkasse. Brettene stables i en annen, mindre plastkasse. Disse to til sammen kan igjen stables på hverandre. Akkurat nå befinner kassene seg på loftet, men de kommer nok snart ned igjen, når det blir mørkere kvelder. Anonymous poster hash: 28732...243
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Hva for noe, sa du?! Nei, på ingen som helst måte...! Her styrer de perleboksen selv, jeg har nok av andre ting å ordne med Anonymous poster hash: c7e5a...6f1
Plutselig_gravid Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Nei det gjør jeg ikke. Egentlig tvert i mot. Blander alt sammen. Da får de trent finmotorikken i samme slengen
Anne-B. Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Nei. Aldri tenkt over det. Høres jo praktisk ut, da.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Selvfølgelig. Vil ikke at barna mine skal få ADHD og adferdsproblemer på grunn av min uadekvate perlesortering, ærlig talt! Anonymous poster hash: d6f76...766
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Her har ungene selv sortert perlene i en stor te-boks - med små som rom passer perfekt til alle perlene Ungene er 2,6 og 9. Jeg hjelper dem litt innimellom når jeg har tid, og når vi sitter og perler. Anonymous poster hash: 6925e...c72
*SommerFrisk* Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Jeg sorterer alle. Etter farge, i små zip-poser. De har også en poae med masse miks maks:)
Honningmelon Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Ja, det er det jeg koser meg med om kveldene.
Mikkemafian Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Etter farger? Har dere ett oppbevaringssystem på perlene og brettene? Anonymous poster hash: d24c3...14f Er du gal? Aldri i verden! Alt går i samme boksen.. Sorteringa er halve moroa og halve treninga for ungene:)
BillieNickwill Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Kunne aldri falt meg inn, og ser ikke poenget med det heller.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Niks, jeg ha'kke OCD. Anonymous poster hash: ca871...f82
Dailis Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Gjorde det i mange år samtidig som jeg irriterte meg over å kaste bort tiden på det. Men ofte perlet jo ungene samtidig som jeg holdt på. Er jo jeg som likte systemene Nå perler ingen for øyeblikket, men tror ikke jeg begynner på igjen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #17 Skrevet 24. august 2013 Jenta vår har et sånt hyllesystem som egentlig er ment til skruer, men skuffene passer perfekt til perler. Hun sorterer mest selv, men noen ganger hjelper jeg henne. Vi er vel like glad i sånne systemer begge to :-) Anonymous poster hash: 66840...c82
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 24. august 2013 #18 Skrevet 24. august 2013 Nei, så gale Sortere perlene, faktisk. Det har heldigvis ikke ramlet meg inn i halvsøvne. Hva skal vitsen være med det da? Snakk om å organisere ihjel leken da
klg,2 boys now:) Skrevet 24. august 2013 #19 Skrevet 24. august 2013 Det går faktisk an å få kjøpt de ferdig i hver sin farge
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #20 Skrevet 24. august 2013 Det går faktisk an å få kjøpt de ferdig i hver sin farge Det var jeg på vei til å skrive nå. Herrefred hva man skal bruke tid på. Anonymous poster hash: a9b6b...c59
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #21 Skrevet 24. august 2013 Da jeg jobber 100%, har 100% aleneomsorg for ungen og et hus å ta vare på så bruke jeg helt klart den lille timen jeg har til å slenge ræva i sofaen på kvelden til perlesortering. Er helt klart kveldens store høydare Og når det er gjort så bruker jeg de timene jeg skulle kose meg med gutten i helgene til å sortere lego etter størrelse og farge Og om jeg ikke skulle få sove på natten så retter jeg ut alle hårene på gulvteppet mitt også, slik at alle står rett opp Anonymous poster hash: 3dc13...a28
Tired mama Skrevet 24. august 2013 #22 Skrevet 24. august 2013 Haha, nei. Er det noe jeg ikke har så er det fritidsproblemer.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #24 Skrevet 24. august 2013 Jeg har et barn som ikke evner å konsentere seg lenger enn 2 sekunder av gangen om aktiviteter. Mister fort konsentrasjonen og motivasjonen til å holde på. Hun fant ingen tilfredsstillelse i å sitte og lete etter den rette perlefargen, så for at hun skulle oppleve å mestre et helt brett, så sorterte jeg perler i sin tid. For å hjelpe henne litt på vei. Og det hjalp..! Da hun slapp å lete etter perler, så fant hun det tilfredsstillende å sitte rolig litt lenger enn 5 sekunder av gangen for å ferdigstille et brett.. Hadde hun vært som lillebroren -som mer enn gjerne sitter og leter og leter-, så hadde ikke behovet for perlesortering vært like påkrevd. Så svaret mitt er ja -men det var for å legge tilrette for frøknas manglende fokus.. Anonymous poster hash: e66b2...ab8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #25 Skrevet 24. august 2013 Jeg har et barn som ikke evner å konsentere seg lenger enn 2 sekunder av gangen om aktiviteter. Mister fort konsentrasjonen og motivasjonen til å holde på. Hun fant ingen tilfredsstillelse i å sitte og lete etter den rette perlefargen, så for at hun skulle oppleve å mestre et helt brett, så sorterte jeg perler i sin tid. For å hjelpe henne litt på vei. Og det hjalp..! Da hun slapp å lete etter perler, så fant hun det tilfredsstillende å sitte rolig litt lenger enn 5 sekunder av gangen for å ferdigstille et brett.. Hadde hun vært som lillebroren -som mer enn gjerne sitter og leter og leter-, så hadde ikke behovet for perlesortering vært like påkrevd. Så svaret mitt er ja -men det var for å legge tilrette for frøknas manglende fokus.. Anonymous poster hash: e66b2...ab8 Samme her, har ofte sittet sammen og jeg har sortert farger han trenger der og da. Da holder fokus og motivasjon litt lenger Samtidig ser jeg det er fint for konsentrasjon og finmotorikk at han finner perler selv også, så vi pleier å dele hvilke farger vi skal lete etter. Anonymous poster hash: acdc0...e2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå