3 er nok! Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Min sønn på 1,5 år bestemte seg brått for å slutte med bleie på dagtid, og har vært tørr i et par mnd nå. Flott det, men jeg sliter så veldig med å få buksene til henge på han. Han mister de rett og slett etter han sluttet med bleie. Belte hjelper ikke da jeg ikke finner ett som er lite nok, og ingen jeg kan lage fler hull i heller. Gutten er liten av størrelse, bruker str 80, og alle buksene jeg finner har ekstra plass til bleie i rumpa. Jeg sliter også med å finne vanlige gensere i denne størrelsen, finner bare bodyer og jeg innbiler meg at de er ukomfertabelt å ha på seg uten bleie. Det er heller ikke enkelt å finne truser, finner bare str 86/92, og de er for store. Strømpebuksene henger og slenger i rumpa... Jeg har heller ikke funnet noe ulltøy som passer, men har ikke lett så veldig etter det enda. Så, hvor har dere kjøpt klær til barna deres erter bleieslutt? Er evig takknemlig for tips og råd:) (Og nei, jeg kan overhodet ikke sy, så å sy om bukser og bodyer er uaktuelt)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 de minste trusene(3pk med biler) på cubus er fine, kjør de i tørketrommelen, så passer de sikkert min bruker 86 og de sitter godt på han. av bukser kan du sikkert tromle de også. og kjøp joggebukser med knyting i livet? stapp trøya nedi. Anonymous poster hash: 61380...409
klg,2 boys now:) Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 De fleste buksene har sånn innstramming på hver side.de hjelper oss veldig på mine spinkle gutter.ang truse vet jeg dessverre ikke
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Ellers kan du jo se etter bukseseler istedet for belte? Vet at ihvertfall nameit pleier å ha seler Så deilig det må være å ha en som er bleiefri så tidlig Anonymous poster hash: 5350b...0cd
3 er nok! Skrevet 23. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2013 Takk for tips:) Innstramming i livet hjelper ikke, og joggebukser med knitring er heller ingen stor suksess. Knytinga siger liksom opp etterhvert, og knuter jeg de strammere, så sliter jeg med å få den opp igjen (det er metoden vi bruker nå, men synes ikke den er god nok). Jeg skal forsøke å tromle truser og gensere i større størrelser, tusen takk! Bukser kan jeg vel ikke tromle, for da krymper de jo i lengden også), men jeg kan forsøke å tromle gensere i str 86/92 og se om de krymper litt:) Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Buksene fra Kappahl er ofte smale, i tillegg har de sånn strikk for å stramme inni. HM har brede bukser og truser. Lindex er litt bedre på truser, men de eneste trusene som passet skikkelig på datteren min da hun sluttet var noen knøttesmå mormoren kjøpte på Hellas-ferie. Så lenge det er sesong for shorts kan du bruke litt baggy bukser i 62-68 som kortbukser. Kanskje du kan finne noen snekkerbukser som er lette nok å ta av til at han klarer det selv. Anonymous poster hash: 4a5b6...32f
3 er nok! Skrevet 23. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2013 Ellers kan du jo se etter bukseseler istedet for belte? Vet at ihvertfall nameit pleier å ha seler Så deilig det må være å ha en som er bleiefri så tidlig Bukseseler! Herregud, hvorfor har jeg ikke tenkt på det?! Da blir det buksesele-sjopping i morgen:) kan tenke meg at han ikke vil ha de på, men jeg er sjefen! Anonymous poster hash: 5350b...0cd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Når det gjelder gensere tror jeg du bare må lete litt. Det finnes masse gensere i små størrelser. Anonymous poster hash: 4a5b6...32f
3 er nok! Skrevet 23. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2013 Buksene fra Kappahl er ofte smale, i tillegg har de sånn strikk for å stramme inni. HM har brede bukser og truser. Lindex er litt bedre på truser, men de eneste trusene som passet skikkelig på datteren min da hun sluttet var noen knøttesmå mormoren kjøpte på Hellas-ferie. Så lenge det er sesong for shorts kan du bruke litt baggy bukser i 62-68 som kortbukser. Kanskje du kan finne noen snekkerbukser som er lette nok å ta av til at han klarer det selv. Anonymous poster hash: 4a5b6...32f Snekkerbukser! Enda en genial ide:) HM sine barneklær har jeg gitt opp for lenge siden. Mer uformelige, vide og brede klær skal man lete lege etter! Tror ikke jeg har kjøpt bukser fra KappAhl før, skal sjekke det ut. Tusen takk:)
3 er nok! Skrevet 23. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2013 Når det gjelder gensere tror jeg du bare må lete litt. Det finnes masse gensere i små størrelser. Anonymous poster hash: 4a5b6...32f Føler jeg har lett overalt jeg, og har fått forklart at gensere stort sett begynner på ste 86/92, og at om de får inn mindre størrelser så er det så få av de at de forsvinner fort. Hettegensere og sånn finner jeg massevis av, men jeg skulle gjerne hatt noen vanlige tynne gensere og ullgensere til han også.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Når det gjelder gensere tror jeg du bare må lete litt. Det finnes masse gensere i små størrelser. Anonymous poster hash: 4a5b6...32f Føler jeg har lett overalt jeg, og har fått forklart at gensere stort sett begynner på ste 86/92, og at om de får inn mindre størrelser så er det så få av de at de forsvinner fort. Hettegensere og sånn finner jeg massevis av, men jeg skulle gjerne hatt noen vanlige tynne gensere og ullgensere til han også. Tok et kjapt nettsøk for deg. De har ihvertfall gensere i små størrelser på ellos.no og polarnopyret.no , sikkert flere steder også. Anonymous poster hash: 4a5b6...32f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Hva, hæ, gensere begynner stort sett i str 86/92? Jeg har tonnevis av gensere til jenta mi, mye i str 50, 56, 62 (som hun bruker nå), og i 68. Jeg mener, jeg har overflod av gensere! Det meste er arvet, men de fleste (om ikke alle) er da kjøpt på vanlige butikker, som H&M, Cubus, kappahl, Lindex osv... Har noe jakkegensere, noen med knapper (cardigan), men de fleste er vanlige gensere som tres over hodet. Tynne gensere, da jeg er veldig opptatt av at det skal være enkelt å bevege seg i klærne. Ellers har jeg noe i tynn ull, og noe strikkegensere (tykkere, og varme. Butikkprodusert.). Ang. dette med bukser og bleier aner jeg ikke, men vil tro bukseseler vil være greit. Ellers finner det vel snekkerbukser også, bare for variasjonens skyld... og kan hende gutten liker det bedre enn bukseseler. Du nevner også strømpebukser som blir sigen i rumpa, og kan du ikke prøve å bare heise strømpebuksene langt oppunder armene på han da? Må man, så må man... Anonymous poster hash: f122e...823
scarecrow2011 Skrevet 24. august 2013 #13 Skrevet 24. august 2013 Bare barn har ofte smale klær, synes de fra nameit er smalere enn normalen. Ellers er bukseseler noe du kan prøve? Evt selebukser? Gensere har de over alt fra str 50 så det burde ikke være et problem. Har hauger både til gutt og jente selv, meste kjøpt på de store kjedene som hm, lindex, Cubus, kappahl osv.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #14 Skrevet 24. august 2013 Jeg slår også et slag for kappahl når det gjelder bukser Funker bra på tynne barn. Sats gjerne på joggebukser - men ta høyde for at de krymper i lengden også ja. Jeg har en tynn gutt og det har aldri vært noe problem å gå opp en størrelse pga. lengden. Truser i 86/92 føler jeg er knøttsmå når de er tørketromlet - de "må" han da passe? Jeg kan heller ikke skjønne at gensere i små størrelser er et problem å finne? Minste min har hvertfall 5-6 gensere i størrelse 80 i kommoden sin... Ellers kan du jo tromle her også. Har du prøvd klær i 86/92 på ham? Ofte fyller barna klærne litt mer enn man tenker, slik at de kan passe brukbart selv om klærne virker store når man ser på dem uten at barna har dem på seg. Så flink han er som er tørr allerede forresten Anonymous poster hash: 12d67...c03
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #15 Skrevet 24. august 2013 Forresten kanskje små boxershortser er bedre enn vanlige truser - at de kanskje vil sitte bedre på en rumpe uten bleie enn truser? Anonymous poster hash: 12d67...c03
Salvador Skrevet 24. august 2013 #16 Skrevet 24. august 2013 Hva med å kjøpe sånne tynne belter på h&m, de som er beregnet på voksne. De kan jo klippes til mindre lengde og man kan lage hull der man selv vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå