MammantilNurket Skrevet 24. august 2013 #51 Skrevet 24. august 2013 (endret) Tjah. Ble stoppet i toll fra Spania, de spurte om jeg hadde noe narkotika med meg. "Med tanke på at jeg blir stoppet hver eneste gang jeg går gjennom toll pga utseende mitt, er jeg nok ikke så dum, du" svarte jeg. Fikk tilbake at "Da er det kanskje en grunn til at du blir stoppet, da vettu". Jo, flott. Jeg er også sikker på at en som VET han blir stoppa HVER gang tenker at han skal smugle dop, du. Ja. Har blitt bedt om å slippe løs håret fra bun, fordi det er dreads. Dama som hun andre sjekket, som hadde tupert håret ala Eli Hagen, måtte ikke gjøre noe. Mannen har blitt bedt om å ta av lua. Har måttet ta av naglebeltet, men ikke spikern jeg hadde i leppa på 5cm. Har også måttet ta av bleia på jentungen en gang, det syntes jeg var veldig ubehagelig. Dreads, nagler og spiker i leppa? Sorry, men da bare ber du om det!! Anonymous poster hash: d90e4...f4c De stopper alle typer mennesker. Vi ble stoppet i tollen på vei fra ferie. Kjæresten med nybarbert, men tidenes straighteste hårklipp, konservative briller og pen skjorte. Jeg var gravid i uke 34 (?) med pen gravidkole og perlekjede. De gjennomlyste koffertene våre, lurte på om vi hadde handlet medisiner (!), sjekket alkoholkvoten nøye osv.Så de at de bare spør folk som er litt frika stemmer ikke Endret 24. august 2013 av MammantilNurket
Jallow B Skrevet 24. august 2013 #52 Skrevet 24. august 2013 Anonym 49: My bad, skulle kanskje lagt til at på dette tidspunktet hadde denne dama først stoppet meg foran alle andre og spurte i KØEN om jeg hadde narkotika på meg, noe de ikke skal gjøre. Hun spurte så minst fem ganger inne på undersøkelsesrommet, ETTER å ha gått gjennom tingene mine. Og da svarte jeg på den måten. Så det var veldig passende, spør du meg. Ja, dere høres bedårende ut, altså.Men man kler seg ikke slik om man ikke vil ha oppmerksomhet, så om det slår ut på måter dere ikke setter pris på, er det faktisk bare dere selv å takke.Verden er nå engang sånn at man først bedømmes etter utseende og førsteinntrykk.Anonymous poster hash: ecabf...d5a Sier du det samme om mannen min som er afrikaner, hvor det eneste som skiller seg ut på han fra andre afrikanere er dreadlocksene? At han har seg selv å takke for at han blir "tilfeldig valgt" hver gang? Og da snakker vi noen ganger i året.. Om det er slik at de som skiller seg ut blir mistenkeliggjort er ikke det greit. Men jeg ser ganske "a4" ut og har blitt stoppet flere ganger. Irriterende ja, men ikke noe jeg har tenkt noe videre over. Dere tror ikke at dere som skiller dere ut i mengden kanskje er litt mer obs på det da? Det kan jo være at en som skiller seg litt ut vil føle seg mistenkeliggjort mens en som ser "normal" ut vil tenke det bare er uflaks om de blir stoppet like mange ganger?Jeg sier ikke at det er slik, men det er jo en mulighet. Varierer vel fra sted til sted også.Anonymous poster hash: 4546e...b7b For 10år siden stemte det nok på meg. Jeg har vært såkalt alternativ i stilen siden jeg var 13, så med årene blir man ganske vant til blikk og kommentarer, og tenker ikke over det selv etterhvert. Blir like satt ut hver gang det blir varmere og mindre klær, og jeg igjen får masse blikk på tattoveringene.
Tauriel Skrevet 24. august 2013 #53 Skrevet 24. august 2013 Når jeg reiser så ser jeg ganske normal ut, når jeg reiser så kler jeg meg i klær som er behagelige. Men jeg blir stoppet minst en gang, men synes det er helt greit og artig noen ganger En gang skulle de gå gjennom bagasjen min, de hadde ei på opplæring så det var mest bare for å lære henne opp. Joda det var greit , selv om jeg hadde det litt travelt. Men ble litt paff da hun ikke klarte og sjekke bagasjen, jeg måtte kommentere at har du sjekket der? enn der da? (flere tydelige lommer). Men men, kunne være at det var første gang
Papegøyeblomst Skrevet 24. august 2013 #54 Skrevet 24. august 2013 Jeg hadde vært og besøkt en fyr i Israel, og det var DET opplegget for å komme seg på flyet! ( dette var i 1998, altså lenge før 9/11 osv).. Allerede før innsjekking ble jeg utspurt om hvorfor jeg var der, hva jeg hadde gjort, hvem jeg hadde besøkt ( de krevde faktisk tlf.nr til han fyren, og ringte ham opp for å bekrefte historien..) . Deretter fulgte han meg bort til sikkerthetskontrollen ( før jeg hadde sjekket inn bagasjen). Der ble alt elektrisk (vekkerklokke, Walkman etc) tatt til et eget rom og demontert. Alle gaver jeg hadde kjøpt ble pakket opp og nøye sjekket. De bombescannet alt fra hælene på skoene mine til tannkremtuben. Så ble jeg best om å komme bak et forheng, og jeg forventet selvsagt full "cavity check" ( altså finger i rompa og hele pakka) Måtte strippe ned til undertøyet, men det var heldigvis alt. Så ble jeg igjen fulgt av samme kar til innsjekking og sendt til gaten.. Herregud, for et opplegg!! Skilte meg ikke ut utseendemessig heller.. Ikke rart man ble anbefalt å komme 3 timer før avgang, liksom...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #55 Skrevet 24. august 2013 Ehehe.. Jeg har jobbet i sikkerhetskontrollen, og noen ganger når det kom fine damer gjennom tok en av guttene og sparket litt i portalen, slik at kompisen skulle få lov til å sjekke henne. Den piper nemlig dersom man kommer borti den. Passasjerene merket aldri at de gjorde det. Men det dere snakker om at luer må av, lipsyler må sjekkes og lignende, dette er da ikke noe rart. Det er standard prosedyre... Og dere synes sikkert det er veldig kjedelig når det piper, men vet dere, stort sett roper ikke vaktene hurra de heller, når det piper på dere Anonymous poster hash: f2f43...e13
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #56 Skrevet 24. august 2013 Ehehe.. Jeg har jobbet i sikkerhetskontrollen, og noen ganger når det kom fine damer gjennom tok en av guttene og sparket litt i portalen, slik at kompisen skulle få lov til å sjekke henne. Den piper nemlig dersom man kommer borti den. Passasjerene merket aldri at de gjorde det. Men det dere snakker om at luer må av, lipsyler må sjekkes og lignende, dette er da ikke noe rart. Det er standard prosedyre... Og dere synes sikkert det er veldig kjedelig når det piper, men vet dere, stort sett roper ikke vaktene hurra de heller, når det piper på dere Anonymous poster hash: f2f43...e13 Det er jo bare skikkelig lavmål! Klaget du aldri på dette? Anonymous poster hash: d0135...707
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #57 Skrevet 24. august 2013 Ehehe.. Jeg har jobbet i sikkerhetskontrollen, og noen ganger når det kom fine damer gjennom tok en av guttene og sparket litt i portalen, slik at kompisen skulle få lov til å sjekke henne. Den piper nemlig dersom man kommer borti den. Passasjerene merket aldri at de gjorde det. Men det dere snakker om at luer må av, lipsyler må sjekkes og lignende, dette er da ikke noe rart. Det er standard prosedyre... Og dere synes sikkert det er veldig kjedelig når det piper, men vet dere, stort sett roper ikke vaktene hurra de heller, når det piper på dere Anonymous poster hash: f2f43...e13 Det er jo bare skikkelig lavmål! Klaget du aldri på dette? Anonymous poster hash: d0135...707 Nei, dette er nesten 10 år siden og vi var en gjeng med ungdommer som jobbet der, og var veldig sammensveiset og liksom bare hadde den jobben som en mellomstasjon. Og vi klaget ikke på våre kollegaer med mindre det var snakk om noe alvorlig. Dette var vel bare uskyldig moro? Anonymous poster hash: f2f43...e13
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #58 Skrevet 24. august 2013 Ehehe.. Jeg har jobbet i sikkerhetskontrollen, og noen ganger når det kom fine damer gjennom tok en av guttene og sparket litt i portalen, slik at kompisen skulle få lov til å sjekke henne. Den piper nemlig dersom man kommer borti den. Passasjerene merket aldri at de gjorde det. Men det dere snakker om at luer må av, lipsyler må sjekkes og lignende, dette er da ikke noe rart. Det er standard prosedyre... Og dere synes sikkert det er veldig kjedelig når det piper, men vet dere, stort sett roper ikke vaktene hurra de heller, når det piper på dere Anonymous poster hash: f2f43...e13 Det er jo bare skikkelig lavmål! Klaget du aldri på dette? Anonymous poster hash: d0135...707 Nei, dette er nesten 10 år siden og vi var en gjeng med ungdommer som jobbet der, og var veldig sammensveiset og liksom bare hadde den jobben som en mellomstasjon. Og vi klaget ikke på våre kollegaer med mindre det var snakk om noe alvorlig. Dette var vel bare uskyldig moro? Anonymous poster hash: f2f43...e13 Nei, egentlig ikke. Dette var nærere seksuell trakassering enn uskyldig morro, spør du meg. Anonymous poster hash: d0135...707
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #59 Skrevet 24. august 2013 Ehehe.. Jeg har jobbet i sikkerhetskontrollen, og noen ganger når det kom fine damer gjennom tok en av guttene og sparket litt i portalen, slik at kompisen skulle få lov til å sjekke henne. Den piper nemlig dersom man kommer borti den. Passasjerene merket aldri at de gjorde det. Men det dere snakker om at luer må av, lipsyler må sjekkes og lignende, dette er da ikke noe rart. Det er standard prosedyre... Og dere synes sikkert det er veldig kjedelig når det piper, men vet dere, stort sett roper ikke vaktene hurra de heller, når det piper på dere Anonymous poster hash: f2f43...e13 Det er jo bare skikkelig lavmål! Klaget du aldri på dette? Anonymous poster hash: d0135...707 Nei, dette er nesten 10 år siden og vi var en gjeng med ungdommer som jobbet der, og var veldig sammensveiset og liksom bare hadde den jobben som en mellomstasjon. Og vi klaget ikke på våre kollegaer med mindre det var snakk om noe alvorlig. Dette var vel bare uskyldig moro? Anonymous poster hash: f2f43...e13 Nei, egentlig ikke. Dette var nærere seksuell trakassering enn uskyldig morro, spør du meg. Anonymous poster hash: d0135...707 Sikkerhetsvaktene har faktisk lov til å kroppsvisitere hvem de "vil", uavhengig av om det piper eller ikke. Det at de fikk portalen til å pipe istedet for å bare plukke ut folk helt random var bare en del av "moroa". Vaktene har lange og kjedelige dager (de jobber 10-timersvakter), og jeg synes ærlig talt bare dette var litt morsomt. Og vi var ca 20 år hele gjengen. Ikke ta deg selv så høytidelig. Anonymous poster hash: f2f43...e13
Anonym bruker Skrevet 24. august 2013 #60 Skrevet 24. august 2013 Ehehe.. Jeg har jobbet i sikkerhetskontrollen, og noen ganger når det kom fine damer gjennom tok en av guttene og sparket litt i portalen, slik at kompisen skulle få lov til å sjekke henne. Den piper nemlig dersom man kommer borti den. Passasjerene merket aldri at de gjorde det. Men det dere snakker om at luer må av, lipsyler må sjekkes og lignende, dette er da ikke noe rart. Det er standard prosedyre... Og dere synes sikkert det er veldig kjedelig når det piper, men vet dere, stort sett roper ikke vaktene hurra de heller, når det piper på dere Anonymous poster hash: f2f43...e13 Det er jo bare skikkelig lavmål! Klaget du aldri på dette? Anonymous poster hash: d0135...707 Nei, dette er nesten 10 år siden og vi var en gjeng med ungdommer som jobbet der, og var veldig sammensveiset og liksom bare hadde den jobben som en mellomstasjon. Og vi klaget ikke på våre kollegaer med mindre det var snakk om noe alvorlig. Dette var vel bare uskyldig moro? Anonymous poster hash: f2f43...e13 Nei, egentlig ikke. Dette var nærere seksuell trakassering enn uskyldig morro, spør du meg. Anonymous poster hash: d0135...707 Sikkerhetsvaktene har faktisk lov til å kroppsvisitere hvem de "vil", uavhengig av om det piper eller ikke. Det at de fikk portalen til å pipe istedet for å bare plukke ut folk helt random var bare en del av "moroa". Vaktene har lange og kjedelige dager (de jobber 10-timersvakter), og jeg synes ærlig talt bare dette var litt morsomt. Og vi var ca 20 år hele gjengen. Ikke ta deg selv så høytidelig. Anonymous poster hash: f2f43...e13 Tar ikke meg selv høytidelig, men hadde dere jobbet under meg hadde dere fått sparken. Man skal visitere basert på helt andre ting enn hvor deilig noen er. Det forstår du nok selv også. Anonymous poster hash: d0135...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå