Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Jeg har flydd litt med barna mine av og til blir ting bare sært. Som den ene gangen i utlandet, gikk igjennom kontrollen og glemte at jeg hadde med drikke til oss alle. Selvfølgelig ble vi stoppet å kontrollert, vakta tok ut to bokser og en nesten tom colaflaske så spør han hvem sine de er. Vel, sier jeg, metalburkene var barna sine og colaen var min, slenger også med at jeg hadde glemt dem å det var ikke meningen å ta de med. Vakta sa at barna sine drikker kunne han ikke ta, men colaslumpen min måtte jeg kaste. En annen gang da barna var små skulle sikkerhetsvaktene gjennomlyse bæreselen til babyen. Needless to say, med en treåring i full vigør og en baby var det egentlig stressende nok, ikke var det noe plass å legge ned babyen eller mens jeg tok av meg bæreselen for å gå igjennom enda en gang. Så mens treåringen prøver å stikke av på andre siden av sikkerhetskontrollen, babyen illsint for alt oppstyret og en mamma som begynner å bli het i fletta så jeg ingen utvei enn å lange over babyen til den unge, kjekke, mannlige og tydlige barnløse sikkerhetsvakta. Da stengte hele sikkerhetskontrollen ned for alle var opptatt av å mobbe kollegaen som så ut som han hold en bombe. Jeg fikk av meg selen og gikk igjenom med "barnevakta" på slep, så måtte jeg vente til de andre husket at de skulle gjennomlyse selen, fikk kontroll på treåringen, kneppet på meg selen igjen før jeg kunne få igjen babyen min. Anonymous poster hash: 4c20f...55c
Trultemor85 Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Uff, Jeg hadde glemt å ta ut krem fra veska på forhånd, hadde bare håndbagasje, så da rotet de jo i hele veska, og drog opp brukte truser osv. Kunne spart meg for den Og jeg skulle ta av beltet som pep en gang og hadde litt stor bukse (10 år siden) og buksa sklei nei på knærne..
SameSara Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Det snåleste var sikkerhetsvakten som hadde misforstått dette med at det er den reisende som skal smake på drikken og jeg gjorde store øyne da han tok en slurk av den medbrakte morsmelken til babyen
Musemorbr / Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Jeg flaua ut kontrolløren som beklaget da han tok meg i skrittet. Jeg svarte at det var helt greit. Jeg var jo på bryllupsreise, så jeg var kanske innstillt på å bli befølt. Han rødma kraftig.
MammantilNurket Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Dette var før 9/11. Jeg hadde et fancy rundt sminkeskrin fra Dior - i metall. Det var en sånn Special Edition-sak og det var ganske tungt. Det skapte i alle fall full forvirring i sikkerhetskontrollen. Måtte åpne etuiet, vise hva det var og forsøke å forklare de to greske vaktene at det var sminke. Jeg snakker ikke gresk.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Jeg ble plukket ut til tilfeldig kontroll. Mens jeg sto der med hender og føtter spredd, kjente vakta noe i bukselommen mi. Han: hva er det? Jeg: lipsyl. Han: kan du ta den ut og rulle den helt opp? Jeg: hæ? Han: du hørte meg. Jeg tok ut lipsylen og rullet den helt opp. Da var det ok, og jeg fikk gå. Hva i h...... kunne jeg gjort mot flypersonalet med en lipsyl?! Anonymous poster hash: 3cb1a...52e
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Tja, har ikke opplevd så mye merkelig, men syntes det var litt rart å få beskjed om at jeg kunne ta med hva som helst av drikke så lenge det var til barnet (3 år). Trodde unntaket bare gjalt babymat. Da blir jo liksom litt av poenget med væskerestriksjoner borte..? Anonymous poster hash: e7a0f...7fe
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Vel, du kunne gjemt noe under/inni lypsylen. Syntes egentlig ikke det har en merkelig forespørsel i det hele tatt. Anonymous poster hash: 05cb6...7ca
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Haha..mye morsomt! Har vært på en del tatoveringsmesser, og da hadde vi gjerne med tattoomaskinen i håndbagasjen (det er jo ingen nåler eller slikt på de, men en av de var det en tube (grip) festet på, og det ser nok litt rart ut når baggen går gjennom maskinen. Har blitt stoppet mange ganger pga det, og en gang måtte vi faktisk google opp en hel artikkel om tatovering for å bevise at det ikke var noe farlig Vi har også vunnet priser og kjøpt diverse ting på disse messene, det er gjerne litt skjøre ting i f.eks glass, som en helst vi ha litt kontroll på selv, og puttet det dermed i håndbagasjen. Det ble full stopp og en hel del spm da vaktene dro ut noe som så ut som en helt autentisk hodeskalle fra baggen. Det var ikke det altså, men var jo laget identisk (vant pris, det var premien ).. Ellers er jeg garantert å bli stoppet for "tilfeldig sjekk" hver eneste gang jeg er ute og flyr. Tatovert fra hode til tærne er jeg visst litt dømt til å bli sjekket. Men i skinnyjeans, og helt tettsittende topper forstår jeg ikke hvor de tror jeg har gjemt ting
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Den ene gangen det pep og jeg måtte ta av sko og sokker og vakten brukte et apparat under de barbente beina mine. En skannegreie. Var så forsinket til et fly at jeg måtte springe barbent videre, ellers hadde jeg spurt hva det var. Anonymous poster hash: 01a04...b07
Mor Løvehjerte Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Holdt på å bli fratatt to rør med snus og sikkert bura inne på JdG (Paris), da vi mellomlanda på tur til New York. Måtte bruke alle overtalelseskunster for å få dem til å skjønne at det ikke var dop: "It's only snuff!" o_O
Valentines Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Hadde flaske med antibac i veska. Sikkerhetsvakta på Gardermoen spurte om jeg hadde bensin (!!) oppi den. "Nei, det har jeg ikke", svarte jeg. "Ok, da kan du gå", sa han. Pussig situasjon.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Ikke rart, men tror gutten min på 14 mnd syntes det var litt skummelt. Ble stoppet i Bulgaria og helsjekk av lillegutten min. Han er litt mammadalt og begynte å grine... Anonymous poster hash: 14567...324
Mor Løvehjerte Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Ikke selvopplevd, men hørte om noen som hadde tatt med seg en b runost til Midt-Østen. Den endte opp med å bli sprengt i fillebiter, da de ikke turte bruke tid på å få den analysert.
Jallow B Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Tjah. Ble stoppet i toll fra Spania, de spurte om jeg hadde noe narkotika med meg. "Med tanke på at jeg blir stoppet hver eneste gang jeg går gjennom toll pga utseende mitt, er jeg nok ikke så dum, du" svarte jeg. Fikk tilbake at "Da er det kanskje en grunn til at du blir stoppet, da vettu". Jo, flott. Jeg er også sikker på at en som VET han blir stoppa HVER gang tenker at han skal smugle dop, du. Ja. Har blitt bedt om å slippe løs håret fra bun, fordi det er dreads. Dama som hun andre sjekket, som hadde tupert håret ala Eli Hagen, måtte ikke gjøre noe. Mannen har blitt bedt om å ta av lua. Har måttet ta av naglebeltet, men ikke spikern jeg hadde i leppa på 5cm. Har også måttet ta av bleia på jentungen en gang, det syntes jeg var veldig ubehagelig.
Himmel og hav Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 VI sleit med å få med oss yngstemann hjem fra Hellas en sommer. Vi hadde vært 14 dager i sola, og guttungen som fra naturens side er mørk blond, hadde blitt rimelig lys i luggen. I sikkerhetskontrollen ble ei vaktdame stående med passet hans og skule på ungen og så på meg. "He's not dark blond!", så hun morskt. Jeg prøvde å forklare at sol og saltvann kunne gjøre sånt med nordisk hår, men den beit hun ikke på gitt! Hun dro med seg passet bort til en kollega, snakket, pekte, ristet på hodet og kom tilbake like morskt og gjentok at han ikke var mørk blond. Nok en gang forklarte jeg meg, og hun sto lenge og bare stirret på oss. Til sist kom en eller annen sjef bort, og spurte. Hun snakket masse og rasende fort på gresk. Han tok passet fra henne. Smilte unnskyldende og ønsket oss god tur og velkommen tilbake til Hellas en annen gang.
Bananen Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Kanskje ikke så uvanlig, men jeg syns det var ganske snålt når de begynte å undersøke min ganske store 7mnd gravidmage foran en lang kø mennesker. Følte jeg hadde mange blikk på meg, så ble helt flirete der hun dama sto og sjekket magen den ene retningen etter den andre:p
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Jeg opplevde ei eldre dame, som ikke forstod hvorfor hun ikke kunne ha med en svær brødkniv inn på flyet. Anonymous poster hash: 2aa33...4db
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Blir alltid stoppet i kontroll med brunnost i håndbagasjen. Slipper meg fort igjen da de ser hva det er. Hadde de bedt om å smake, hadde jeg garantert fått problemer. Hater nemlig brunnost.. Anonymous poster hash: 04b6d...a5a
NormaJean Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 En gang da jeg fløy ut av Australia så ble jeg stoppet i sikkerhetskontrollen 3 ganger, dvs først hadde jeg glemt en saks. Fair, dumt av meg å glemme den, selvom det var en dyr saks. Fikk poste den hjem til leiligheten (bodde i Australia) så ble alt sendt igjennom en ny runde, da ble det ett styr pga en metallboks som selvfølgelig lå heeeelt nederst i sekken som var passe fullstappet. Opp med alt igjen. Boksen var ett pokersett jeg hadde kjøpt i gave. Nå begynte jeg å bli passe stresset, hadde brukt 20 min pga de sendte tingene mine igjennom maskinen tusen ganger. Fikk alt, skal haste avgårde til gaten, så blir jeg pokker meg stoppet ETTER sikkerhetstedet for en "random extended security search". Det er nå de går igjennom alle ting, klær. Swabber eiendeler for narkotika rester osv. Holdt på å begynne å grine, var så stresset. Skulle bare hjem til Norge på ferie! Men en av de som hadde styret noe sykt med sekken min så det og grep inn. De mente vel at security hadde gitt meg en grundig nok sjekk:-p
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #21 Skrevet 23. august 2013 Merkelige ting har jeg ikke opplevd, men ble stoppet stortsett hver eneste gang da jeg var ute og reiste (reiste mye en periode). Så jeg tok det med godt humør To ganger fikk jeg to som jobbet i sikkerhetskontrollen flau. Ene gangen bare for jeg spurte om han fant noe interesangt i vesken min (han sa i fra at de hadde sett i den), ung en som spurte og, han ble knallrød og forsvant hehe Andre gangen var da jeg ble stoppet pga det pep uansett hva jeg fjernet av metall, så de konkluderte med at det var buksen også skulle de ta en sånn "beføle" sjekk i stede. Buksene jeg fikk tak i den tiden var så vide at jeg enten måtte bruke belte eller holde dem oppe. Så jeg fikk beskjed om å stå med armene ut mens han satte seg på kne for å starte med føttene mine. Jeg to ene armen ut og holdt buksen oppe med den andre, jeg smilte og så ned på han og sa: jeg må stå slikt ellers så detter buksen av meg, men da får du jo "god" utsikt. Fikk ikke noe svar, men har aldri sett en bli mer flau og de andre i sikkerhetskontrollen de sto og gliste (vi hadde en fleipetone da det pep så mye i den detektoren fra før av). Tok med en dildo en gang for å se om jeg ble stoppet, men det ble jeg ikke Anonymous poster hash: cc0d4...be7
Rediken Skrevet 23. august 2013 #22 Skrevet 23. august 2013 Dette skjedde da jeg bare var 12-13 år og skulle hjem til Norge fra USA. Jeg hadde kjøpt en fancy hustelefon som jeg hadde i håndbaggasjen så den ikke skulle bli ødelagt. Sikkerhetsvaktene trodde det var en bombe og det ble storstyr!
Tired mama Skrevet 23. august 2013 #23 Skrevet 23. august 2013 Det sprøeste jeg har opplevd var da vi skulle ta fly hjem etter besøk hos svigers. Eldstemann som da var tre år hadde sin egen trillekoffert med leker i. I sikkerhetskontrollen ble denne trillekofferten "tatt" av en av kontrollene og vi ble bedt om å åpne kofferten. Vi gjorde det, og øverst i den lå en diiiiger saks som sønnen vår hadde tatt med fra svigers. Sier seg vel selv at vi ikke fikk lov til å ta med den videre. ;-)
Sinetree Skrevet 23. august 2013 #24 Skrevet 23. august 2013 Det morsomste jeg har opplevd i sikkerhetskontrollen er i Nice. Jeg går igjennom kontrollen før Pappan med datteren vår på 14mnd skal gå igjennom. Da pep det i maskinen og sikkerhetsvakten går bryskt bort til dattern min og spør med nesa nesten helt inntil hennes: "Do you have any guns on you?!". Haha! Han brøt ut i et stort smil etterpå
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #25 Skrevet 23. august 2013 Jeg hadde kjøpt sånne "pusete" håndjern (i spania) som en spøk til venninna mi. Tenkte jo ikke på at jeg reiste bare med håndbagasje og at det ikke er lov. Jeg hadde jo også glemt det da vakten tok opp håndjernene SINE, pekte på dem og pekte på meg. Fram til han ba meg åpne kofferten stod jeg som et spørsmålstegn Anonymous poster hash: 84f36...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå