Gå til innhold

Endometriose....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått beskjed t jeg har fått det. Hvordan er muligheten for å bli gravid??

Anonymous poster hash: 52478...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jeg kjenner prøvde i 5 år før de startet med ivf. De klarte det da etter 2 år.

Har dere prøvd lenge? Ville ikke ventet for lenge med å få hjelp. Masse lykke til!

Anonymous poster hash: dfb99...e25

Skrevet

Endometriose diagnostiseres egentlig bare ved kikkhullskirurgi. Har du hatt det? I så fall har de antagelig fjernet det de fant og sjansene er ganske gode for en periode.

Ellers regner man med at de fleste med endometriose får barn uten problemer, mens det hos noen er årsak til infertilitet. Om man strever, vil det ofte hjelpe å gå en periode på hormonelle preventiver for å tørke ut endometriosen eller å ha en kikkhullsoperasjon.

Anonymous poster hash: 2bafb...0e6
Skrevet

Har ikke prøvd enda. Men også fått beskjed at jeg mest antagelig mister fruktbarhet/mens om 2-3 år. Har jo veldig lyst på et barn. Har et barn fra et tidligere forhold HI

Skrevet

Jeg har hatt dette noen år, fikk diagnosen tidlig, da jeg fortsatt er temmelig ung. Gikk på p-piller lenge og symptomene var på en måte i dvale. Når jeg sluttet ble jeg gravid med en gang, men nå et år etter at mini kom, uten prevensjon har det blomstret opp igjen, masse smerter osv. Spent på å se om vi klarer å lage en til etterhvert<3 Du mister ikke mens av det, men vevet kan klemme av egglederne og av den grunn føre til sterilitet. Dette kan ofte opereres, så ikke mist trua-prøve først;)

Skrevet

Hi her. Det er ikke derfor jeg har fått beskjed at jeg mister mens det er en annen tilstand.:) bare så lyst og ikke miste muligheten. Samboer er ikke klar enda. Vil gjerne vente et år til før vi prøver.

Skrevet

Hva er symtomene på dette? jeg har ofte svake menssmærter uten mens, også har jeg pcos itilleg. Kommer litt sånn spotting her å der, men skjeldent skikkelig mensen. Men veldig ofte "brunt" utflod..

Kan jeg ha det?

Anonymous poster hash: 0c5a7...cc3
Skrevet

Oki:) Det skjønner jeg godt. Ikke jeg heller, lyst til å smi mens jernet er varmt, da det for min del blir værre og vårre;( Ingen av oss var "klare" da vi fikk barn, men ble så glade når jeg plutselig ble gravid. Vil også vente med nr 2 (i hodet, teorien, fornuften og det der), menmen om det skjer hadde vi blitt glade. Lykke til om et års tid<3, du har nok fremdeles sjansen og evnen, det som er ment blir slik uansett uavhengig av tid;)

Skrevet

Hva er symtomene på dette? jeg har ofte svake menssmærter uten mens, også har jeg pcos itilleg. Kommer litt sånn spotting her å der, men skjeldent skikkelig mensen. Men veldig ofte "brunt" utflod..

Kan jeg ha det?

Anonymous poster hash: 0c5a7...cc3

Bare søk på endometriose, og sjekk symptomene på siden til endometrioseforeningen:) Ut i fra det du skriver tror jeg ikke det;) Og er ikke farlig, men ekrtremt vondt og plagsomt for oss som er mye plaget:(!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...