Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Noen som veit? Jeg er blitt lovt en sjefstilling før jeg gikk ut i permisjon. Var dum, men utrolig sliten så en skriftelig avtale kom aldri på plass. Bare muntlig. De har allerede snakket med de som jeg ville fått annsvaret for. De er seks stykker og nå går de bare å venter på at jeg skal tre inn i min stilling, men det ser ikke ut som det skjer. Har jeg noen rettigheter selv om avtalen bare er muntlig? Anonymous poster hash: 8e743...ff9
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Ja, en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale. Men det er vanskelig å bevise.... Du burde kontakte fagforeningen der du er organisert. Dersom du er det. Ellers er det som sagt vanskelig å bevise denne avtalen. Men bindende, det er den. Anonymous poster hash: 07a30...cd1
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Takk for svar Mine kolleger er villige å stille som vitner. For alle seks har fått det bekreftet av selve toppsjefen. Hjelper meg kanskje litt mer? Skal kontakte foreningen til uken. Anonymous poster hash: 8e743...ff9
Virginia. Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Noen som veit? Jeg er blitt lovt en sjefstilling før jeg gikk ut i permisjon. Var dum, men utrolig sliten så en skriftelig avtale kom aldri på plass. Bare muntlig. De har allerede snakket med de som jeg ville fått annsvaret for. De er seks stykker og nå går de bare å venter på at jeg skal tre inn i min stilling, men det ser ikke ut som det skjer. Har jeg noen rettigheter selv om avtalen bare er muntlig? Anonymous poster hash: 8e743...ff9 Ja, du har krav på stillingen selv om du har blitt loven den muntlig. En muntlig arbeidsavtale er også bindende. Problemet kan ofte være å bevise det. Har du noen vitner eller andre bevis, det høres slik ut siden du sier at de ansatte venter på at du skal tre inn....?
Virginia. Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Ser du har fått svar rett før her. Har du tatt opp med ledelsen at du venter på at det skal skje?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Takk for svar Mine kolleger er villige å stille som vitner. For alle seks har fått det bekreftet av selve toppsjefen. Hjelper meg kanskje litt mer? Jeg skulle fått stillingen for tre uker siden, toppsjefen svarer ikke på mail og unngår temaet i tlf. Så skjønner at dette ikke blir noe av sånn det ser ut nå. Så fagforeningen blir neste.. HI Anonymous poster hash: 8e743...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå