Gå til innhold

Frustrert og skuffa over venninne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde planlagt noe trivelig tidligere i uka som vi avtalte at vi skulle i dag, i går kveld kom meldingen om at hun desverre måtte melde pass pga diverse planer (plNer for helgen, ikke i dag). Jeg stikker så på besøk til ei anna venninne, mens jeg sitter der tikker det inn en sms om jeg skal ut å handle, dårlig skjult hint om hun da kan få være med. Dette er aldeles ikke første gang, skjer jevnlig og nå er grensa mi nådd.

Jeg føler meg faktisk nedprioritert, bra jok når det skal kjøres og handles, men ikke bra nok når man skal finne på ting. Ikke skuffa over at det ikke ble som planlagt,var vel så trivelig å dra på besøk til ei anna venninne,. Men det er et prinsipp å holde avtaler hvis det da ikke kommer ting i veien. Man legger ikke planer som går på bekostning av avtaler man alt har gjort hvis det ikke er noe svært viktig.

Det handler om respekt for andre. Hadde noen plutselig invitert meg med på noe hvis jeg alt hadde avtalt noe med henne så hadde jeg takka for invitasjonen men sagt at jeg alt har avtalt noe.

Mulig noen synes dette er sært, men hadde det skjedd en og annen gang så hadde jeg ikke brydd meg, men når det skjer gang på gang så blir jeg faktisk litt lei meg. Jeg strekker meg temmerlig langt for mine venninner, melder kun avbud hvis noe virkelig kommer i veien.

Anonymous poster hash: 76189...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du er skuffa. Det skal gå begge veier!

Skrevet

Si dere får ha handlingen en annen gang for du har alt du trenger, dette sier du til henne de neste ukene, og heller sier dere kan møtes for å finne på noe annet da ser du om hun bare utnytter deg.

Anonymous poster hash: 1e831...888
Skrevet

Ser den! Si det til venninna di, akkurat som du skrev det her. Rett ut.

Anonymous poster hash: 91ddd...bdc

Skrevet

Si dere får ha handlingen en annen gang for du har alt du trenger, dette sier du til henne de neste ukene, og heller sier dere kan møtes for å finne på noe annet da ser du om hun bare utnytter deg. Anonymous poster hash: 1e831...888

Jeg svarte at jeg hadde lagt nye planer og var opptatt. Kommer til å gjør det hver gang det blir spørsmål om handling og kjøring. Er tross alt flere kilometer med omvei for meg hvis hun skal sitte på. Er noe helt annet hvis man har planer og feks handler på hjemvei. Jeg henter henne gjerne hvis vi skal noe.

Skrevet

Litt utydelig.

Altså, du og en venninne skal noe hyggelig i dag, som hun avlyser, fordi hun skal så mye denne helgen (litt rar grunn).

Likevel får du en sms fra henne i dag, om du skal ut og handle? For da vil hun gjerne sitte på med deg, eller...? Skjønte ikke helt hvorfor hun ikke kunne handle alene?

Og skrev hun da ikke noe om at "ser ut som jeg har litt tid likevel i dag, men den må brukes til å handle før helgen. Skal vi gjøre det sammen, så får vi møttes likevel?"

Da hadde det kanskje ikke blitt så rart da,..., eller?

Anonymous poster hash: edff6...756
Skrevet

Skjønte ikke hva du mente..

Anonymous poster hash: c8b58...5fa
Skrevet

Litt utydelig.Altså, du og en venninne skal noe hyggelig i dag, som hun avlyser, fordi hun skal så mye denne helgen (litt rar grunn). Likevel får du en sms fra henne i dag, om du skal ut og handle? For da vil hun gjerne sitte på med deg, eller...? Skjønte ikke helt hvorfor hun ikke kunne handle alene?Og skrev hun da ikke noe om at "ser ut som jeg har litt tid likevel i dag, men den må brukes til å handle før helgen. Skal vi gjøre det sammen, så får vi møttes likevel?" Da hadde det kanskje ikke blitt så rart da,..., eller? Anonymous poster hash: edff6...756

Altså, vi avtalte at vi skulle gjøre noe konkret i formiddag da vi snakka på telefon tidligere i uka. Dette er noe jeg hadde sett fram til så jeg ble litt skuffa da hun meldte avbud pr sms i går, mye bortforklaring om ditt og datt som hun skulle i helga. Det vi egentlug skulle hadde tatt kansje et par timer og ikke kosta stort heller. Når hun da plutselig spørr om jeg skal handle så er det ikke for selskapets del, men fordi jeg kjører og har bil! Da har hun plutselug tud, for handlinga med henne tar tid. Hadde vi dratt avgårde som planlagt hadde det vært helt ok å droppa innom feks Rema på tur hjem.

Klarere?

Skrevet

Litt utydelig.Altså, du og en venninne skal noe hyggelig i dag, som hun avlyser, fordi hun skal så mye denne helgen (litt rar grunn). Likevel får du en sms fra henne i dag, om du skal ut og handle? For da vil hun gjerne sitte på med deg, eller...? Skjønte ikke helt hvorfor hun ikke kunne handle alene?Og skrev hun da ikke noe om at "ser ut som jeg har litt tid likevel i dag, men den må brukes til å handle før helgen. Skal vi gjøre det sammen, så får vi møttes likevel?" Da hadde det kanskje ikke blitt så rart da,..., eller? Anonymous poster hash: edff6...756

Altså, vi avtalte at vi skulle gjøre noe konkret i formiddag da vi snakka på telefon tidligere i uka. Dette er noe jeg hadde sett fram til så jeg ble litt skuffa da hun meldte avbud pr sms i går, mye bortforklaring om ditt og datt som hun skulle i helga. Det vi egentlug skulle hadde tatt kansje et par timer og ikke kosta stort heller. Når hun da plutselig spørr om jeg skal handle så er det ikke for selskapets del, men fordi jeg kjører og har bil! Da har hun plutselug tud, for handlinga med henne tar tid. Hadde vi dratt avgårde som planlagt hadde det vært helt ok å droppa innom feks Rema på tur hjem.

Klarere?

Ble du skuffet eller ble du ikke? Litt uklart på det området.

Ellers synes jeg det er kjipt med sånne folk som avlyser i siste liten uten "gyldig" grunn. Og som attpåtil ber deg om å kjøre henne??

Anonymous poster hash: 94f19...30c

Skrevet

Litt utydelig.Altså, du og en venninne skal noe hyggelig i dag, som hun avlyser, fordi hun skal så mye denne helgen (litt rar grunn). Likevel får du en sms fra henne i dag, om du skal ut og handle? For da vil hun gjerne sitte på med deg, eller...? Skjønte ikke helt hvorfor hun ikke kunne handle alene?Og skrev hun da ikke noe om at "ser ut som jeg har litt tid likevel i dag, men den må brukes til å handle før helgen. Skal vi gjøre det sammen, så får vi møttes likevel?" Da hadde det kanskje ikke blitt så rart da,..., eller? Anonymous poster hash: edff6...756

Klarere?

Forstår at du er skuffet. Hadde ikke satt pris på slik behandling selv, og ville ha sagt fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...