Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Om en ukes tid skal jeg muligens være borte fra min 3månedersbaby i noen timer i forbindelse med et selskap. Da skal pappa være hjemme og gi flaske, antageligvis to eller tre måltider. Jeg har en pumpe, men har aldri pumpet meg og vet ingenting om hvordan jeg skal forberede denne kvelden slik at det blir best mulig for alle tre. Når skal jeg begynne å pumpe ut og lagre? Hvor mye? Hva slags flaske bør vi bruke? Tar alle babyer flaske? Hvordan oppbevarer jeg melka? Hvordan skal pappa varme den opp? Må flaska kokes mellom hvert måltid? Dette er så mye å tenke på og lære seg, at jeg nesten vurderer å bli hjemme... Anonymous poster hash: 3f689...54b
hønemor0408 Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Morsmelk kan fryses så det er bare å pumpe i vei når du har litt ekstra hvor mye melk er det jo bare du som veit når det er du som kjenner barnet best, men er jo ikke dumt å pumpe litt ekstra. Har du ikke brukt flaske på babyen enda så er det nok lurt å teste ut dette før selskapet så ikke du må reise hjem fordi det er sult katastrofe noen babyer er litt sære å kan bruke tid på å venne seg til flaske og andre vil kun ha enkelte typer flasker. man må prøve det litt ut rett og slett. og så er det selfølgelig lurt å fryse i porsjoner. All morsmelk kan du ta opp den aktuelle dagen å la det stå i kjøleskapet og tines opp der og varmes i vannbad som vanlig. men ikke la melka stå over til neste dag.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Takk for svar, hønemor0408 Anonymous poster hash: 3f689...54b
hønemor0408 Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Bare hyggelig! Bare husk at morsmelk skal fryses så ferskt som mulig, så ikke la melka stå i kjøleskapet for å fylle på mer før du fryser, da er det bedre med mange men små porsjoner ikke at det er noe krise hvis den står i ett par timer i kjøleskap sikkert, men er jo like greit å putte den i fryser med en gang så får du heller bare slå sammen 2 små porsjoner lykke til med "prosjektet" !
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Står masse på ammehjelpen.no om oppbevaring av mm, du bør lese litt der Og alle babyer tar ikke flaske, kan være lurt å øve. Min gutt er 5 mnd og vi har nettopp begynt å gi litt mm på flaske, går sånn ganske greit. Pappaen gir flaske, og jeg pumper ca annen hver dag for at han skal bli vant til flaska. Anonymous poster hash: da29a...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå