Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Min sønn er 7 mnd gammel. Når han står opp rundt 6 tiden får han 235 ml mme (nan2) Så grøt klokka 9. Grøt igjen rundt 12/13 tiden. Neste måltid er rundt 16 tiden. Da melk og en halv banan knust (blandet med svisker). Han får så grøt igjen rundt 19 tiden som kveldsmat. Noenganger med melk til. Og han er så stor.. Får støtt kommentarer på det... Så lurer jo på om jeg gjør noe feil da... Vet jeg kunne gitt han middag istede for grøt midt på dagen, men han spytter ut all type mat bortsett fra frukt, bær og grøt.... Og om han svelger det, kaster hn opp Dette er min første, så er jo ikke akkurat så trygg på meg selv jeg føler jeg bør være da... Anonymous poster hash: 06420...e26
☆☆☆ Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Korleis er det med vekstkurva? Om han følger eiga kurve et han det han treng og ikkje meir..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Hvor stor er han da? Min på 6 mnd er 68cm og 8 kg, han får morsmelk samt grøtmåltider. Og hva sier helsestasjonen? Hva svigermor og naboen mener betyr jo svært lite så lenge lege og helsesøster mener det er greit. Anonymous poster hash: 237a8...2a5
Gjest yrild Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Ta tiden til hjelp og venn ham til grønnsaker, ris og kjøtt slik at det ikke kun er det søte som går ned, han kan spise bare bittelitt hver dag slik at han venner seg til det, trenger ikke engang svelge så mye, men smake en ny grønnsak hver fjerde dag (i fire dager og så legge til en ny) :-) Snakk med helsesøster om dere kan lage en matplan sammen hvis det bekymrer deg. Kommentarer om baby, om den er liten, tynn, tykk, lang eller hva det nå er skal man sjelden ta så seriøst eller tungt :-) http://www.homemade-baby-food-recipes.com/6-to-9-month-baby.html Her kan du hente inspirasjon :-)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 På 6 mndkontrollen var han 69,2 lang og 9700 gram.... Anonymous poster hash: 06420...e26
Gjest yrild Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Bare for å ha sagt det igjen, så ville jeg ha snakket med helsesøster og ikke trodd at vi Dibere vet hvordan :-) Hvis han var stor da han ble født, så vil han jo også være stor nå.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Bare for å ha sagt det igjen, så ville jeg ha snakket med helsesøster og ikke trodd at vi Dibere vet hvordan :-) Hvis han var stor da han ble født, så vil han jo også være stor nå. Han var 50 lang og 3300 gram da han ble født.. hverken stor eller liten.. tror jeg skal få satt opp en plan med hs neste gang. Kurven hans gikk rett til vers da vi kom hjem fra sykehuset. Har økt med en kurve for hvert besøk hos hs ifølge kun vekt. I forhold til lengde og vekt er han bare litt over gjennomsnittet... huff.. vil jo ikke gjøre noe skadlig.... Anonymous poster hash: 06420...e26
Gjest yrild Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 (endret) http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfl_boys_p_0_2.pdf Han er knapt over den røde streken, så ta en prat med helsesøster og hør hva hun har å si. Endret 23. august 2013 av yrild
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Min spiste mye mer, men han fikk skive til lunsj, frukt eller litt avokado til mellommåltid middag(glass eller hjemmelaget) og grøt til kvelds og frokost. Ammet en god del i tillegg. Han var vel like tung som din, men lengre. Anonymous poster hash: 53cf8...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå