Gå til innhold

"Advarsel" mot truseinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden jeg var gravid med mellomste for 4 år siden, har jeg brukt truseinnlegg daglig pga mye utflod. Var skikkelig lei, da jeg alltid følte meg våt og uhygienisk. Etter at jeg fikk tredjemann for snart et år siden toppet seg problemet, og jeg følte at det stadig vekk rant av meg. Begynte å lure på om det var urin, selv om det ikke føltes slik, og hadde nesten bestemt meg for å søke hjelp. Så av en tilfeldighet gikk jeg tom for truseinnlegg i et par dager, og problemet ble helt borte!!! Tenkte først at det måtte være tilfeldig, men nå har jeg gått uten i 2 mnd og det er faktisk som et nytt liv! Så jeg er overbevist over at disse truseinnleggene forstyrret miljøet der nede. Utrolig deilig å kunne gå i bare truse igjen :D

Anonymous poster hash: 9b0d7...43e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også prøvd det samme, men funket ikke for meg :( nå har jeg satt inn spiral og det har ikke hjulpet...

Anonymous poster hash: 58f0c...b0a

Gjest Anybody
Skrevet

Jm fortalte meg at truseinnlegg forverrer. Bakteriene som skal ut kommer ikke ut, blir bare liggende på innlegget og derfor dyttes opp igjen i skjeden...

Bomullstruser er best, så er det beste å skifte truse ofte i starten til det har regulert seg sa hun. Tror det stemmer bra.

Skrevet

Det stemmer nok bra det. Har vært plaget med det selv, men det gir seg fort når man slutter med truseinnlegg på daglig basis. 

Skrevet

Jeg forsto ikke hva truseinnlegg var til før jeg var sånn 20 år gammel. Aldri hatt behov for det. 

Anonymous poster hash: b925c...fd0
Skrevet

Truseinnlegg er det beste som finnes. Jeg klarer meg ikke uten det.

Anonymous poster hash: 1f30c...50c

Skrevet

Jeg er nødt til å bruke truseinnlegg, men en gang butikken var tom for "mitt" merke, og jeg prøvde et annet, fikk jeg kløe, ble rød, sår og vond. Så hvilket truseinnlegg man velger har mye å si!

Skrevet

Jeg er nødt til å bruke truseinnlegg, men en gang butikken var tom for "mitt" merke, og jeg prøvde et annet, fikk jeg kløe, ble rød, sår og vond. Så hvilket truseinnlegg man velger har mye å si!

Hvilket truseinlegg bruker du og hvilket var dårlig?

Anonymous poster hash: 36c30...72c

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg tåler heller ikke truseinnlegg og har prøvd mange.  I perioder hvor jeg virkelig har trengt det, har jeg heller brukt bind for det går bra.  

Skrevet

Jeg bruker Libresse extra long, og kommer aldri til å bruke Always sine igjen. Snodig, for om jeg skal bruke bind, så foretrekker jeg Always :)

Skrevet

Jeg bruker Libresse extra long, og kommer aldri til å bruke Always sine igjen. Snodig, for om jeg skal bruke bind, så foretrekker jeg Always :)

Takk for svar. Jeg bruker faktisk always sine, da skal jeg prøve å bytte. Merker det irriterer

Skrevet

Legen min sa de skulle vært forbudt og selge

Var plaget med sopp infeksjon pga de..gav seg da jeg sluttet og bruke d

Skrevet

Interessant å høre at flere har samme erfaring! Og jeg brukte faktisk Always...

Hi

Anonymous poster hash: be20c...c8e
Skrevet

Kanskje dumt spm, men blir det det samme med bind da? Jeg får ikke inn tamponger, så må bruke bind en uke i mnd. Blir rød, hoven, begynner å lukte då jeg selv lukter det:( Blir skikkelig i ubalanse der nede. Begynner ofte å klø mange dager før mens.

Skikkelig ekkelt og flaut. Og det har ikke noe å si hvilket merke jeg bruker.. Truseinnlegg har jeg aldri brukt!

Anonymous poster hash: e5883...82d

Skrevet

Bare Libresse som fungerer av truseinnlegg for meg også. Men jeg kan ikke bruke Always bind heller, for da føler jeg meg fuktig hele tiden og det blir en annen lukt.

Min erfaring er at truseinnlegg trekker til seg fuktighet, slik at jeg blir mindre fuktig enn hvis fuktigheten blir liggende i trusen. Da virker det som om det blir verre hos meg - når jeg ikke bruker innlegg, altså.

Anonymous poster hash: 309c4...4e0

Skrevet

Samme her, jeg kan kun bruke First Price sine.

Bruker jeg kun truser, uansett typer, får jeg sopp.

Kanskje dumt spm, men blir det det samme med bind da? Jeg får ikke inn tamponger, så må bruke bind en uke i mnd. Blir rød, hoven, begynner å lukte då jeg selv lukter det:( Blir skikkelig i ubalanse der nede. Begynner ofte å klø mange dager før mens.

Skikkelig ekkelt og flaut. Og det har ikke noe å si hvilket merke jeg bruker.. Truseinnlegg har jeg aldri brukt!

Anonymous poster hash: e5883...82d

Har du prøvd menskopp?

Skrevet

Jøss aldri hørt om, men så har utflod heller aldri plaget meg. Bruker menskopp btw, det forstyrrer ikke balansen der nede ;)

Anonymous poster hash: cc31e...c3d
Skrevet

Jeg kan ikke bruke bind. Får sopp nesten med en gang da. Truseinnlegg har jeg aldri brukt

Skrevet

Jeg kan ikke bruke truseinnlegg. Da får jeg soppinfeksjon på minuttet, nesten. Bind må jeg også begrense det jeg kan, det går bra hvis jeg blør mye og skifter ofte, men ikke hvis blødninger er mer beskjeden.

Anonymous poster hash: 09341...8db
Skrevet

Jeg er også plaget med mye utflod og har alltid vært plaget av det, bruker gul tampong nesten hver dag -orker ikke gå med truseinnlegg hele tiden. Funker fint for meg :)

Anonymous poster hash: 4a83c...de6

Skrevet

Det er ikke bare å slutte med truseinnlegg som kan gjøre det bedre. Dropp tettsittende bukser, alle truser som ikke er ren bomull eller ull og sov uten truse. Gjør det i det heletatt så luftig som mulig der nede. Det pleier å hjelpe både på utflod og tilbakevendende soppangrep.

Anonymous poster hash: 79016...1b1
Skrevet

Jeg har alltid vært plaget med utflod og nå etter siste fødsel lukt også (3 mnd siden. Gikk tom for truseinnlegg og plutselig var både lukt og utflod borte. Måtte det vare!

Anonymous poster hash: 39216...290

Skrevet

Jeg er også plaget med mye utflod og har alltid vært plaget av det, bruker gul tampong nesten hver dag -orker ikke gå med truseinnlegg hele tiden. Funker fint for meg :)

Anonymous poster hash: 4a83c...de6

Oi..det er jo ikke helt heldig for den naturlige sekreten i skjeden.

De som sliter med mye utflod og sopp: Hold det så luftig som mulig. For min del har det hjulpet MYE å også vaske meg med litt vann hver gang jeg har vært på toalettet, både mot sopp, utflod og UVI.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nå som mensen har blitt redusert til "rosa utflod" så klarer ikke jeg bruke mensbeger lenger, bind takler jeg ikke bruke (sopp infeksjoner osv osv) Så har testet ut div bind, og Always var samme nøa som alt av bind, men Landlord(?) funker her, så det er blitt redningen min, utrolig hva merkene kan utgjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...