Gå til innhold

Hvor mye mme ??

Catlady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har du fulle måltider anbefaler de ikke mer enn 600ml tror jeg det er ...  :) min lille får bare to flasker pr dag som utgjør ca 360 ml maks.. kanskje litt ekstra innimellom, men hun vil ikke ha mer  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mer om kalorier enn innhold. Mellom 2-4 uker er vanlig mengde mellom 480-900 ml, så det er en enorm variasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følger vi det som står på pakningen. For oss er det 3-4 flasker på 200-250 ml (nan 1, over 6 mnd).

Mini drikker derimot ikke så store flasker, så det er 180 ml 3 faste måltider, og evt 120-150 ml etter middag dersom han spiser dårlig (liker ikke middag så godt ennå).

Det blir totalt 540-690 ml per dag (oftest det minste). "Mini" er 11 kg og skal dermed ha over 1 liter væske i døgnet. Med vannet i grøten er vi oppe i 840-990 ml. Så tror ikke vi kan kutte mer ned på mme mengden før han drikker vann bedre og spiser mer fast føde (med væske i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følger vi det som står på pakningen. For oss er det 3-4 flasker på 200-250 ml (nan 1, over 6 mnd).

Mini drikker derimot ikke så store flasker, så det er 180 ml 3 faste måltider, og evt 120-150 ml etter middag dersom han spiser dårlig (liker ikke middag så godt ennå).

Det blir totalt 540-690 ml per dag (oftest det minste). "Mini" er 11 kg og skal dermed ha over 1 liter væske i døgnet. Med vannet i grøten er vi oppe i 840-990 ml. Så tror ikke vi kan kutte mer ned på mme mengden før han drikker vann bedre og spiser mer fast føde (med væske i).

Han er straks 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår spiser generelt flere og mindre måltider enn hva som står på pakken, men han er ganske midt i hva Nestlé regner som normalvariasjon på dinr nettsider. Tror generelt vi bekymrer oss om vi syns de spiser mye eller lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye mme bør en baby på 7 måneder ha i løpet av en døgn ? Begynt med faste måltider med grøt og middag.

Snuppa mi er 7mnd og har mme kun som tørstedrikke. Hun har fått flaske fra fødselen. Ville ikke ha mme som måltid fra ca 4mnd. Begynte da med grøt. Ved 5mnd ville hun ikke ha grøt heller så da begynte vi med brød. Nå spiser hun bare fast føde og bruker mme som tørstedrikk. Varierer veldig i mengde pr døgn, men vil tro det er mellom 200 og 300ml på døgnet. Jeg synes det er lite, men det er det hun vil ta og hun ser sunn og frisk og fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 8 mnd drikker en flaske på kvelden, ofte en på natten og en om morgenen, til sammen ca 300-400 ml, vil jeg tro. Innimellom vil hun ha en liten skvett, men ingen store mengder.
I sommer drakk hun derimot 150 ml x 5 nesten hver dag og dermed mindre fast føde. Var nok fordi det var veldig varmt der vi var, for det ga seg samme dag som vi kom tilbake til Norge!
Men vår helsesøster får helt spader av å høre at mini vil ha "så mye" mme som hun får nå, av en eller annen grunn. Trodde hun kom til å gnåle om at det er for lite med den mengden hun drikker, men det var heller motsatt. Datteren min la ikke så godt på seg en periode, så helsesøster stresset masse med at vi måtte heller gi minst 4 måltider fast føde hver dag fra hun var gammel nok til å få det.
I stedet for mme nå må mini gomle brødskiver og spise grøt til den store gullmedaljen. Så sannelig om jeg vet hva som er grei mengde mme for babyer på den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...