Gå til innhold

"Babyer kommer ut av rumpa!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fortalte kameraten til sønnen min. De er fem år begge to, og han hadde tydeligvis fått en innføring hjemme. Helt i orden det, men hvorfor i all verden si at babyene kommer ut av rumpa?? Det gjør de da virkelig ikke. Har hørt barn si dette tidligere også. Blir litt som å si at man spiser med nesa, synes jeg. 

Anonymous poster hash: ac60c...ff2
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Da sier du vel at nei, de kommer ut av et hull som er laget akkurat til dette formålet, og at det ikke er rumpa selv om det ligger i nærheten?

Skrevet

Hadde det vært bedre om de gikk rundt å sa at babyen kommer ut av den våte,trange fitten da??

Anonymous poster hash: 1272b...cde
Skrevet

Hadde det vært bedre om de gikk rundt å sa at babyen kommer ut av den våte,trange fitten da??

Nei, det synes jeg ville ha vært en veldig rar måte å fremstille det på. Jeg svarte at babyer kommer ut av skjeden, som er en tunnel som går fra det rommet inne i magen der babyen ligger og vokser, og som har åpningen mellom beina på damer. Ikke langt unna rumpa, men ikke samme sted som bæsjen kommer ut heller. Ordet "fitte" bruker jeg aldri, og at skjeden kan være våt og trang er liksom ikke så relevant når man forteller at barna kommer ut der - da forteller jeg heller at den kan utvide seg som en gummistrikk. 

Anonymous poster hash: 467c6...a25

Skrevet

Kjennes jo ut som om de kommer ut av rompa da ;-)

Anonymous poster hash: 443b6...d7b

Skrevet

Sikker på at han ikke har hørt det av andre barn?

Skrevet

Det fortalte kameraten til sønnen min. De er fem år begge to, og han hadde tydeligvis fått en innføring hjemme. Helt i orden det, men hvorfor i all verden si at babyene kommer ut av rumpa?? Det gjør de da virkelig ikke. Har hørt barn si dette tidligere også. Blir litt som å si at man spiser med nesa, synes jeg. 

Anonymous poster hash: ac60c...ff2

Det er ikke så uvanlig at barn tror det, iallefall gutter. :) Gutten min tror tamponger er rumpeplaster ;) hehe

Skrevet

Nei, det synes jeg ville ha vært en veldig rar måte å fremstille det på. Jeg svarte at babyer kommer ut av skjeden, som er en tunnel som går fra det rommet inne i magen der babyen ligger og vokser, og som har åpningen mellom beina på damer. Ikke langt unna rumpa, men ikke samme sted som bæsjen kommer ut heller. Ordet "fitte" bruker jeg aldri, og at skjeden kan være våt og trang er liksom ikke så relevant når man forteller at barna kommer ut der - da forteller jeg heller at den kan utvide seg som en gummistrikk.

Anonymous poster hash: 467c6...a25

Jeg bruker omtrent samme forklaring, men kaller det for «babyhullet».

Anonymous poster hash: 93604...ebc

Skrevet

"Rumpa" er jo ikke bare analåpningen. Det er jo hele området, rumpeballene, sprekken og alt innenfor.

Jeg synes forklaringen var helt grei.

Anonymous poster hash: d9d3d...a96

Skrevet

Det holder vel med at de tror babyene kommer ut av magen,når de er så småe. Detaljer kan de få etterhvert.

Skrevet

Rumpa duger når de er fem. De finner alltids ut hvor det egentlig er. 

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilket språk du bruker ovenfor barna dine, men den forklaringen er det vel heldigvis svært få som kommer på å gi når man skal forklare hvordan babyer blir født.

Skrevet

Jo men på vår dialekt så sier vi tisserompa om jentetissen... Det er jo en del av "rompa"...

Skrevet

Pussig forklaring, synes jeg. Men så har jeg aldri vært noen tilhenger av å lage egne versjoner av virkeligheten for barn. Det går for øvrig an å fortelle sannheten til barn uten å bli vulgær og lære dem ord som "fitte" som en annen oppe i tråden foreslår.

Skrevet

Det holder vel med at de tror babyene kommer ut av magen,når de er så småe. Detaljer kan de få etterhvert.

Jeg har forklart min gutt på 5 år hvordan babyer kommer ut av magen. Han er en nysgjerrig gutt som undrer seg over det meste. Og når han spør så skal han selvfølgelig få et ærlig og riktig svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...