Gå til innhold

Dere med skolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste her har ikke sfo lenger og må gå til og fra skolen. Det tar 30 minutter i vanlig tempo, beregner 45 sånn at man ikke skal måtte forte seg. Til vinteren blir det å ta lenger tid for da er det jo ingen snarveier å gå.

Hvordan gjør dere det med et stykke gåvei? Blir barna kjørt? Tar de buss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste her har ikke sfo lenger og må gå til og fra skolen. Det tar 30 minutter i vanlig tempo, beregner 45 sånn at man ikke skal måtte forte seg. Til vinteren blir det å ta lenger tid for da er det jo ingen snarveier å gå.

Hvordan gjør dere det med et stykke gåvei? Blir barna kjørt? Tar de buss?

30 minutt hørtes ganske langt ut? Er det muligheter med buss? 

Anonymous poster hash: bd2cc...8c4

Skrevet

Hvis det regner vannrett, kjører jeg dem. Men det kommer an på situasjonen, og alderen på barna.

Anonymous poster hash: 58f50...f5c
Skrevet

Kommer jo litt an på alder. Min går i 5.klasse og det tar ca 30 minutter for en voksen å gå i normalt tempo til skolen. Her sykler de så da bruker de ikke mer enn ca 10 minutter maks. Han bruker ca 30 min tilbake. Da går det litt mer oppover. 

Hva vi gjør til vinteren? Aner ikke. Vi har nettopp flyttet hit så vet ikke helt hva som er praksisen her. Usikker på om det går buss i det tidspunktet skolen starter og slutter. 

Skrevet

Min går i 4. klasse. det tar 20 min. for en voksen å gå til skolen, for en 3.-4.-klassing må man regne en halbtme bort og nesten en time hjem igjen (pga somling).

Hittil har jeg nesten alltid kjørt ham. på slutten av 3.-klasse, fra påske omtrent gikk han hjem selv. I år ska han gå selv for det meste. Men det er en ganske trafikkfarlig skolevei, så jeg liker det ikke så veldig.

Anonymous poster hash: 7efbf...e8b
Skrevet

Barnet går i 5 klasse. Er ikke mulig å bli kjørt fordi vi begynner på jobb lenge før skolen begynner.

Er jo ikke noe problem å gå ellet sykle nå som været er fint, men lurer på om vi skal kjøpe busskort til vinteren. Det går buss den veien, men må da sitte på skolen og vente over en halvtime. Tar man neste buss kommer man bare minutter før skolen begynner og det kan man ikke ta sjansen på.

Det er trygt fortau langs hovedveien og underganger der man må krysse.

Har ikke gått på denne skolen på vinteren før vi vet ikke hva de andre gjør. ...

Skrevet

Min går bare i andre klasse, så det er vanskelig for meg å si hva jeg ville gjort med en 5. klassing.

Kommer til å la ungene begynne å gå til våren igjen (ca like lang gangvei som hos dere) Til vinteren igjen når det ikke er like lett å gå, så vil jeg nok kjøpe busskort. De klarer fint å vente litt.

Anonymous poster hash: 1e516...88a
Skrevet

Til barneskolen har de kort vei, så her går de uansett. Men ungdomskolen er det litt lengre, da har de fått busskort fra desember til mars. Utover det så må de gå eller sykle. Tar de bussen kommer de på skolen enstund før den begynner, men det er helt greit. De må gå til bussen som er ett stykke unna, de prater med venner og er sosiale. Syns det er vel så viktig som å gå til skolen, for det kan bli mye innesitting.

Anonymous poster hash: d4292...dae

Skrevet

Synes det er greit å la barna gå selvom det tar lang tid.

Aller hyggeligst er det hvis barnet har noen det kan slå følge med, eventuelt gå innom på veien.

Min familie var A-mennesker og redd for å komme for sent. Jeg gikk alltid hjemmefra i god tid og gikk til og med halveis innom en venninde og ventet litt der mens hun gjorde seg klar så vi kunne slå følge resten av veien.

Anonymous poster hash: a8a08...75c
Skrevet

Mine foretrekker å gå, men hvis de er sent ute sykler de. Om vinteren hender det dy bruker spark og av og til ski (ikke ofte).

Hvis det er skikklig ruskevær samarbeider vi med noen venner om å kjøre dem.

Anonymous poster hash: e10d6...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...