Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Kan barnehagen nekte å bruke tøybleier på barnet vårt? Jeg vil at hun skal bruke tøy både med tanke på miljøet og fordi jeg har hørt at barn tidligere blitt avvent med tøybleier. Anonymous poster hash: cf34a...ded
Plutselig_gravid Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 (endret) Nå har jeg null peiling på tøybleier, men de er vel modernisert de også? Ikke så innviklet og grisete som de var før i tiden? I såfall hadde jeg som ansatt i barnehagen gjort et forsøk på å imøtekomme ditt ønske. Hadde det vist seg at det tok for mye tid slik at det gikk ut over andre viktige ting så hadde jeg gitt beskjed om det og regnet med at du som forelder hadde godtatt det. Synes i hvert fall ikke barnehagen skal nekte noe de ikke har forsøkt . Endret 23. august 2013 av Plutselig_gravid
DaTuMa Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Vi bruker tøybleier. Den ekstra jobben det er er det jo vi som foreldre som får. Barnehagen kaster jo bare de brukte bleiene i en våtpose og setter på en ny du har lagt klar med rispapir og innlegg. Ser ikke at det skal være noe værre for dem enn å kaste en papirbleie i søpla og ta på en ny.....
Edelweis Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 vi har barn som bruker tøybleier i bhg jeg jobbet. foreldrene hadde lagt klar 3 bleier for hver dag som de leverte om morgenen og fikk i retur de skittne i en bleiepose. vi kastet bare rispapiret i do!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Vi bruker tøybleier i bhg og det fungerer helt fint. Barnehagen var litt skeptiske til å begynne med, men når de så hvor fine og enkle i bruk moderne lommebleier er så syntes de det var helt fint. Anbefaler deg å sjekke ut forumet på tøybleier.no Der er det et eget underforum som er dedikert til tøybleier i bhg, masse folk som skriver om sine erfaringer der og det kan være til god hjelp når det kommer til å velge løsninger som fungerer godt i bhg. Anonymous poster hash: 6773b...1cf
En til, please. Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Mine to yngste brukte tøybleier i barnehagen, og som nevnt tidligere her fikk vi bleiene i retur i medsend bleiepose(mange snasne å velge mellom på nettet). Gikk helt problemfritt. Like lett å kaste en formsydd bleie i en pose, som å kaste en papirbleie i bøtta. Personalet syns det var helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå