Gå til innhold

Ammefri på Ahus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på Ahus, er sykepleier. Skal tilbake i jobb når babyen er 5 1/2 mnd og sa ammes jo babyen fremdeles mye. Jeg får jo pumpet noe spm far kan gi men vil jo ikke være borte flere timer enn jeg må. Noem som vet hvordan rettighetene er på Ahus? Har jeg rett på betalt ammefri eller er det opp til min leder om jeg får betalt? Har jeg rett på en eller to timer og finnes det noe skriftlig om dette på nettet?

Anonymous poster hash: 9580b...89c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte veldig vanskelig å få gjennomført dette i praksis på slike arbeidsplasser. Forhør deg med din nærmeste leder. 

Anonymous poster hash: ef7dc...f81
Skrevet

Ofte veldig vanskelig å få gjennomført dette i praksis på slike arbeidsplasser. Forhør deg med din nærmeste leder.

Anonymous poster hash: ef7dc...f81

Min nærmeste leder kan ikke noe om dette men er samarbeidsvillig. Jeg får høre med TV da kanskje. Men er det helt opptil min leder om jeg får betalt ammefri eller ikke?

HI

Skrevet

Siden du jobber i det offentlige har du krav på betalt ammefri

Skrevet

Jeg jobber også på A-hus, er i en lederstilling og har ved flere anledninger gitt medarbeidere ammefri. Dette er noe du i forhold til AML har rett til, men vil anbefale deg å legge en plan i forhold til praktisk gjennomføring i samråd med din nærmeste leder. Søk på intranettet så finner du mer om det der, evnt. snakk med SP

Anonymous poster hash: 7da43...bc2

Gjest Antarctica
Skrevet

Kanskje mannen din kan komme innom med barnet så du får amme?

Skrevet

Jeg jobber også på ahus. Jobber du fulle dager har du krav på 2 timer om dagen med lønn. Hvordan man løser dette er jo en annen sak. Jeg skal egentlig begynne å jobbe gradert 1november, men vurderer lenger permisjon fordi det ikke er bare bare å gjennomføre ammefri.

Enklere for de som jobber på kontor feks

Skrevet

Det er 25 min med bil til jobb så det blir litt langt å dra hver dag for mann og baby. Tror jeg går for å pumpe meg i lunsjen og slutte en time før. Er spesialsykepleier og jobber ikke på vanlig post så det burde være gjennomførbart :-) Tusen takk for informative svar :-)

HI

Skrevet

Har du link til dokumentasjon på dette som jeg kan vise lederen mun?

HI

Skrevet

Det er mange som løser dette med å korte ned arbeidsdagen. Enten starte en time senere og gå hjem en time tidligere eller å gå hjem to timer tidligere.

Anonymous poster hash: e873e...e1c

Skrevet

Gå inn på ammehjelpen.no

Der står utdrag av reglene og forslag til måter å løse det på ;)

Skrevet

Gå inn på ammehjelpen.no

Der står utdrag av reglene og forslag til måter å løse det på ;)

Tusen takk :)

HI

Skrevet

HI

Du kan si til lederen din at det står om dette og reglene for det i overenskomstene som ligger i EQS. Veldig lett å finne, og som leder bør hun både vite at det er der det står og hvordan man bruker dette programmet. Hvis ikke for hun spørre en sekretær. Det er jo det de som regel gjør. ;)

Hilsen en sekretær som jobber på Ahus og som har tre kolleger som har hatt ammefri de siste to årene.

Anonymous poster hash: a551c...140

Skrevet

HI

Du kan si til lederen din at det står om dette og reglene for det i overenskomstene som ligger i EQS. Veldig lett å finne, og som leder bør hun både vite at det er der det står og hvordan man bruker dette programmet. Hvis ikke for hun spørre en sekretær. Det er jo det de som regel gjør. ;)

Hilsen en sekretær som jobber på Ahus og som har tre kolleger som har hatt ammefri de siste to årene.

FÅR spørre, for øvrig, ikke for spørre... Duste-autokortect altså. ;)

Skrevet

HI

Tusen takk :) Fant masse god info på ammehjelpens hjemmesider etter tips fra datuma og takk til deg også :) Kjempebra at jeg nå vet hvor lederen min kan finne info hen i EQS, hun er samarbeidsvillig og erfaren men et skikkelig rotehue.. Hehe..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...